Diagnosestik i 'deo.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-09-06 15:08

Hej

Hvilket form for diagnosestik er der i 'deo?
Synes det ligner et OBD.
Men det kom først i midt i '95.
Min er fra 03-1995.
Så hvad er det for et stik der sidder inde under rattet?

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Christopher Stein

Dato : 25-09-06 15:17

Uffe Bærentsen skrev:
> [...]
> Men det kom først i midt i '95.
> Min er fra 03-1995.
> Så hvad er det for et stik der sidder inde under rattet?

det er et OBD I

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-09-06 18:41

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> det er et OBD I

Så må jeg jo i gang med at søge info på sådan et interface.
Nogen der har info om sådan et?

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 19:20

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Så må jeg jo i gang med at søge info på sådan et interface.
> Nogen der har info om sådan et?

Nettet og ebay er fulde af dok om stikket og kodningen samt udstyr til at
slutte til pc. Der findes 3 forskellige standarder så pas på at du får den
der passer til Ford.
Haynes og Ford TIS har også beskrivelser på stikket og koderne

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-09-06 21:29

> [...]
> der passer til Ford.
> Haynes og Ford TIS har også beskrivelser på stikket og koderne

Har fundet frem til at det skulle være PWM.
Men det ser ud til at mange af interfacene kan klare flere standarder.
Må snart til at stampe en TIS op et eller andet sted.

Har søgt en del på nettet, men alle sælger færdige kredse eller færdige
print

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 21:39

> Har fundet frem til at det skulle være PWM.
> Men det ser ud til at mange af interfacene kan klare flere standarder.
> Må snart til at stampe en TIS op et eller andet sted.

Hehe, jeg har da ind til videre købt 3 versioner af TIS på den engelske
ebay. Den sidste var en DVD. Ham sælgeren blev åbenbart smidt ud af ebay
kort tid efter fordi han vidst ikke tog det så nøje med Copyright til alle
de europæiske bilmærker

> Har søgt en del på nettet, men alle sælger færdige kredse eller færdige
> print

Det vil du også finde ud af kan være total ligemeget. En mondeo har
alligevel aldrig fejl i motorstyringen.....eller sagt på en anden måde, hvis
den har fejl så er det nogen som motorstyringen ikke kan "se", såsom defekte
tændkabler, slidte tændrør, beskidt MAF, tæt PCV filter, mørnede
vacumslanger og lign.

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 26-09-06 07:31

Tom skrev:
> [...]
> den har fejl så er det nogen som motorstyringen ikke kan "se", såsom defekte
> tændkabler, slidte tændrør, beskidt MAF, tæt PCV filter, mørnede

Men derfor kunne det være meget sjovt at kunne udlæse sensorer osv.. :)

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 20:23

> Men derfor kunne det være meget sjovt at kunne udlæse sensorer osv.. :)

Det kan gøres med en lysdiode og en modstand til de rigtige ben i dette
stik. Selv Ford bruger denne metode, har jeg oplevet på Sierra'en engang

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 26-09-06 20:49

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så må jeg jo i gang med at søge info på sådan et interface.
> Nogen der har info om sådan et?

Tidligere kunne man købe noget her, hvor du finder en
masse andet info om sagen - www.netech.dk