Omregistering af Suzuki Grand Vitara fra g~
Fra : Jensen1

Dato : 25-09-06 13:42

Er der nogen der ved noget om omregistrering fra gule til hvide
plader?. Det er en Suzuki Grand vitara fra 12.2003. TD model. Kørt
45.000 km. Hvad skal told&skat have?. Kan man få bagsæder til denne
model og hvad koster en eftermontering?.

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 13:54

> [...]
>45.000 km. Hvad skal told&skat have?. Kan man få bagsæder til denne
>model og hvad koster en eftermontering?.

Det kan IKKE betale sig, du skal gi fuld afgift, så der på bilen er betalt
afgift på både gule OG hvide plader !! sindsyg regel, men sådan er det..
Køb en der er på hvide plader, eller køb en tysker og sæt den på hvide
plader..
Glem det andet...

Mvh
Morten

Fra : Verner Johnsen

Dato : 25-09-06 22:33

On Mon, 25 Sep 2006 14:54:09 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

>Det kan IKKE betale sig, du skal gi fuld afgift, så der på bilen er betalt
>afgift på både gule OG hvide plader !! sindsyg regel, men sådan er det..

Der er nu ikke helt rigtigt.

Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.:

F.eks handler §5 biler på gule plader :
Stk. 11. En bil, som er berigtiget med afgift efter stk. 1-10,
afgiftsberigtiges efter § 4(red: hvide plader), når betingelserne for
den foretagne afgiftsberigtigelse ikke længere er opfyldt. For de i
stk. 1 og stk. 5, nr. 1, omhandlede køretøjer nedsættes afgiften med
95 pct. af den del af køretøjets afgiftspligtige værdi, der overstiger
12.100 kr., og for de i stk. 3 og stk. 5, nr. 2, omhandlede køretøjer
nedsættes afgiften med 30 pct. af den del af køretøjets
afgiftspligtige værdi, der overstiger 30.000 kr. For biler over 3 t
kan nedsættelsen dog højst udgøre 50.000 kr. For køretøjer, som er
berigtiget med halv afgift efter bestemmelser i tidligere lovgivning,
nedsættes afgiften med 40 pct.

Tilsvarende bestemmelse gælder under 5a, som handler om busser og
autocampere.

Se mere på:

<http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl>

Men om det kan betale sig, vil jeg ikke tage stilling til.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 07:06

> Der er nu ikke helt rigtigt.

ok, det var havd told og skat fortalte mig da jeg skulle ha plader på min
golfII, der overvejede jeg nemlig også gule..

Mvh
Morten

Fra : Jensen1

Dato : 25-09-06 14:03

Hvad er fuld afgift? (hvis brugprisen er 125.000 kr).

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 14:12

> Hvad er fuld afgift? (hvis brugprisen er 125.000 kr).

du kan ikke bruge brugtprisen på en gulplade bil til noget, find brugtprisen
på en hvidplade, og 66% af dens pris skal du gi i afgift for at få hvide
plader på din, i ca tal..

så hvis den på hvide plader brugt koster 250000,- skal du ca gi 165.000kr
for at få hvide plader på bilen.. igen CA tal !!

Mvh
Morten

Fra : Jensen1

Dato : 25-09-06 14:17

TAK! Jeg vil kigge efter model på hvide plader.

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 14:19

> TAK! Jeg vil kigge efter model på hvide plader.

Ellers skriv til told og skat

Mvh
Morten

Fra : Søren Blom

Dato : 25-09-06 15:29

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev

> Ellers skriv til told og skat

Det kan man ikke, deres website blev lukkede af DK-thoastmaster øhh
hostmaster idag pga. manglende betaling

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jensen1

Dato : 26-09-06 08:44

Det var meget fine paragraf ord du anvendt der, men hvad betyder det
på JYSK. Jeg har lige snakket med Suzuki danmark, der oplyste at en
eftermontering af bagsæder + seler koster 10.000 kr. + moms. Så jeg
mangler bare et eksakt tal til fra told og skat til omregisteringen.
Tak for den hurtige respons her på dk.fritid.bil.

Fra : Anders Majland

Dato : 26-09-06 10:41

> Så jeg
> mangler bare et eksakt tal til fra told og skat til omregisteringen.
> Tak for den hurtige respons her på dk.fritid.bil.

De giver sig ikke af med eksakte tal - Du kan udfylde en forespørgsel på
afgift på lige præcist din og de vil så vende tilbage med forsag til et
depositum. Den endelige fastsættelse kan tager måneder ... Men efter deres
nye retningslinier bør den ikke afvige meget fra deposiummet... Prøv det, og
fortæl gerne herinde hvilket tal de hiver frem...

Fra : Uni Bull

Dato : 26-09-06 15:53

> Den endelige fastsættelse kan tager måneder ... Men efter deres nye
> retningslinier bør den ikke afvige meget fra deposiummet... Prøv det, og
> fortæl gerne herinde hvilket tal de hiver frem...

Undskyld jeg lige bryder imellem med et par tillægsspørgsmål:
Nye retningslinier? Hvor nye? Og hvad betragtes som "ikke afvige meget fra
depositummet"? Er det 2%, 10%, 20% ?

Historien kort: Egen import, betalt forhåndsafgiften, fået en (efter min
mening)
stor ekstraregning...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Anders Majland

Dato : 27-09-06 10:09

> Undskyld jeg lige bryder imellem med et par tillægsspørgsmål:
> Nye retningslinier?

Selve loven er den samme - altså hvordan afgiften skal beregnes.

Men jeg mener at at det var omkring 1/5 at sagsbehandlingen/vurderingerne
blev samlet på nogle central skattekontorer hvor man så ville forsøge at
effektivisere sagsbehandlinge - Og der er visdt gået helt i hårdknude.
Kender en der har ventet flere måneder på en forhåndsvurdering af et skift
fra gule til hvide plader

/A

Fra : Verner Johnsen

Dato : 26-09-06 18:22

On 26 Sep 2006 00:43:50 -0700, "Jensen1" <admin@polymorfi.dk> wrote:

>Det var meget fine paragraf ord du anvendt der, men hvad betyder det
>på JYSK.

Når en bil på gule plader ikke længere opfylder betingelserne for de
gule plader, skal der betales afgift som for almindelig personbil.

Hvis du er heldig bliver afgiften nedsat med et mindre beløb, men hvis
bilen ikke længere er så meget værd, er der ikke noget at komme efter.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V