Indkaldelse til syn før tid?
Fra : HKN

Dato : 24-09-06 19:15

Hej,

Jeg har købt en xtra bil til husholdningen - så er hun fri for at skulle
cykle 2 gange frem og tilbage når hun er på storindkøb - så det bliver en
sparet cykeltur dagligt

Spørgsmålet går på at jeg sammen med bilen fik en udskrift af seneste
synsrapport. Der fremgår det at bilen er synet og godkendt sidste gang d. 9.
maj 2005. Bilen er iøvrigt fra -92.

Nu har jeg imidlertid modtaget en skrivelse fra CRM, hvor at jeg bliver
anmodet om at stille til syn med køretøjet senest d. 5.10.06? Hvorfor skal
den synes igen på nuværende tidspunkt? Jeg mente at der var 2 år mellem
hvert periodesyn?

Mvh
Henrik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-09-06 19:20

HKN wrote:
> [...]
> bliver anmodet om at stille til syn med køretøjet senest d. 5.10.06?
> Hvorfor skal den synes igen på nuværende tidspunkt? Jeg mente at der

Hvis f.eks. sidste syn har været trukket over datoen eller det evt. har
været et registreringssyn, så kan det forekomme med mindre end 2 års
mellemrum mellem synet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-09-06 19:28

> [...]

Hvilken måned i 1992 er den registreret første gang. Hvis ikke
registreringsdatoen er ændret skal den til periodisk syn i 2006 og måneden
den er registreret første gang.

--
MVH Hans

Fra : HKN

Dato : 25-09-06 00:07

> Hvis f.eks. sidste syn har været trukket over datoen eller det evt. har
> været et registreringssyn, så kan det forekomme med mindre end 2 års
> mellemrum mellem synet.

Man kan vel ikke trække et periodisk syn 1 år?

Mvh
Henrik

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 24-09-06 19:20

"HKN" <noone@nowhere.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> den synes igen på nuværende tidspunkt? Jeg mente at der var 2 år mellem

Det afhænger af bilens 1. indreg.dato, så undgår de vist for meget besvær
med at folk "skubber" syn et par måneder hver gang.

Hvis det passer omtrent med bilens 1. indregistrering som må være omkring
august/sep 1992 så er det derfor.

Fra : Kåre

Dato : 25-09-06 06:27

> [...]
> den synes igen på nuværende tidspunkt? Jeg mente at der var 2 år mellem

Jo, der er to år mellem hvert PERIODISK syn.
Men man kan jo godt få bilen synet imellem de periodiske syn. F.eks. i
forbindelse med salg, fordi det er en salgsparameter at bilen er nysynet.
Periodisk syn er bestemt af bilens første registreringsår og - måned.

mvh
Kåre

Fra : pwh

Dato : 25-09-06 17:19

> [...]
> forbindelse med salg, fordi det er en salgsparameter at bilen er
> nysynet. Periodisk syn er bestemt af bilens første registreringsår og

Så kan det periodiske syn jo på den måde også blive flyttet
til ulige år for en bil fra feks '92
Sådan er det da med min Kadyt fra '90, den skal periodesynes i ulige år,
da den var til frivilligt syn tilbage i 2003, sidst var den så til periodisk
syn i 2005, og skal næste gang i 2007.
Reglerne kan læses her http://www.nysynet.dk/periodisksyn.htm#ind

/Jens

Fra : claus b. p.

Dato : 27-09-06 09:45

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Så kan det periodiske syn jo på den måde også blive flyttet
> til ulige år for en bil fra feks '92
Hvis man får synet bilen uden for periodesynene af en eller anden grund,
flytter det ikke automatisk det periodiske syn. Men blot med et lille kryds
i en rubrik kan man meddele at synet skal være udgangspunkt for de
fremtidige periodesyn. Har man ikke gjort dette, fanger bordet. Man kan også
omvendt i op til (mener jeg) 1/2 år før det periodiske syn, ifb.m. et
frivilligt syn beholde den oprindelige periodesynsdato uden at man skal op
til syn igen.

/Claus

Fra : pwh

Dato : 27-09-06 10:27

> [...]
> et lille kryds i en rubrik kan man meddele at synet skal være
> udgangspunkt for de fremtidige periodesyn. Har man ikke gjort dette,

Nemlig, det har jeg hørt et par eksempler på.
Henrik er åbenbart også røget i den fælde.

Men det er da faktisk tåbeligt at periodesyn ikke pr automatik
er 2 år efter sidste syn, det ville da værer det mest logiske.

/Jens

Fra : Hisp

Dato : 27-09-06 17:01

Grunden til at det ikke er sådan, at så ville nogle spekulere i gang på gang
at trække synet, så perioden villle udvides til mere end de 2 år.

Der går immervæk lidt tid, inden politiet klipper pladerne af bilen pga.
mgl. periodisk syn.

For at gøre forvirringen komplet, kan et køretøj dog altid ejerskiftes,
såfremt det er synet inden for de sidste 2 år.

vh/Henrik

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-09-06 07:27

Hisp toppostede:

> For at gøre forvirringen komplet, kan et køretøj dog altid
> ejerskiftes, såfremt det er synet inden for de sidste 2 år.

Med mindre pladerne er afmonteret, så holder den kun syn i 1 år.

Mvh. Uffe Ravn