Alfa Diesel
Fra : erik kirkeby

Dato : 24-09-06 09:57

Jeg overvejer at købe en Alfa Romeo med 1,9 JTD-motor, 150 hk. - En Alfa 156
RST eller en 159 (gisp for en pris!)
Er der nogen med erfaring med denne motor?? - Er den holdbar som Alfa´s
benzinmotorer??

Jeg er vild med drejningsmomentet i en diesel - og med de daglige
driftsudgifter! (Jeg kører i forvejen Alfa 156 med 2,0 JTS-motor)

Hilsen
Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-06 10:17

erik kirkeby skriver:

> [...]
> RST eller en 159 (gisp for en pris!)
> Er der nogen med erfaring med denne motor?? - Er den holdbar som Alfa´s

Tjek lige tråden om "Oleforbrug og dyr olie"....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-09-06 10:48

On Sun, 24 Sep 2006 10:56:59 +0200, "erik kirkeby"
<erik.kirkeby@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>RST eller en 159 (gisp for en pris!)
>Er der nogen med erfaring med denne motor?? - Er den holdbar som Alfa´s

Lidt.. 30.000 km i en Zafira med samme maskine.
Holdbar? Aner det ikke.
Dejlig? Så aldeles absolut!

Eneste motorrelaterede problem, var en defekt ventil (muligvis
wastegate) ved omkring 1500 km. Derefter har der intet været.

>Jeg er vild med drejningsmomentet i en diesel - og med de daglige
>driftsudgifter! (Jeg kører i forvejen Alfa 156 med 2,0 JTS-motor)

Og i 150HK versionen har man (endelig) en dieselmaskine som kan
præstere en relativt flad momentkurve, selv over de 3000 rpm, hvor
mange andre diesel'er bliver lidt træge i det. JTD/CDTI'eren trækker
altså bare igennem til ca 4200 rpm, hvor den så mister gejsten.

Og af en diesel lyder den endda ret godt.
(I forhold til en Alfa 2,0 TS lyder den dog jammerligt...)

/Kent Glerup

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-06 12:20

Kent Glerup wrote:

> Og af en diesel lyder den endda ret godt.
> (I forhold til en Alfa 2,0 TS lyder den dog jammerligt...)

Jeg har efterhånden fået fornemmelsen af hvorfor BMW xxx 6 cylrede ejere
kører rundt i første gear ved 4.000 omdrejninger og 20 km/t.

Det er fordi de tror det lyder godt!

--
Per, Esbjerg
Diesel er vejen frem!

Fra : HKN

Dato : 24-09-06 17:22

"erik kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> 156 RST eller en 159 (gisp for en pris!)
> Er der nogen med erfaring med denne motor?? - Er den holdbar som Alfa´s

Jeg har en 1,9 JTD 8V og er ret godt tilfreds - min næste Alfa bliver helt
sikkert også en diesel!

Lyden er som det bliver nævnt, noget mere moderat i 16V udgaven, men når min
er varm, så er der ikke meget taxa over den

Jeg har så investeret i en boks fra Novitec, som gør at jeg får ca. 290NM ud
af den, og jeg er helt enig i at drejningsmomentet er det bedste!

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-06 18:36

"erik kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen med erfaring med denne motor?? - Er den holdbar som Alfa´s
> benzinmotorer??

Er Alfas benzinmotorer holdbare ?
Personligt synes jeg ikke det er særligt
holdbart, at en knastforstiller nu skal skiftes
for 3. gang...