rep af vanger - hvilke regler.
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 23-09-06 19:13

Hejsa

Hvis man skal reparere vanger f.eks. på en land rover - hvordan skal det
så gøres ?

Jeg har set et sted at det skal være overlapningsmetode på min 5 mm. og
fuldsvejses

Andetsted har jeg hørt at det 'syge' skal skæres ud og 'hullet' fyldes
med samme materiale som originalt, f.eks. 3 mm plade. og fuldsvejses.

Med med U-profil og gennemtæring i det meste af bunden kan man jo ikke
overlappe med 5 mm. Må man så skære 'bunden' af profilet, og svejse en
ny bund i ? altså nærmest i de gamle hjørner af u-profilet ?

Forklaring og henvisning ønskes.

Ved godt at alt er tilladt hvis det ikke bliver opdaget, men jeg gidder
ikke gøre arbejdet flere gange.....

/HH

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-06 19:38

Hans-Henrik Andresen wrote:
> Forklaring og henvisning ønskes.

Prøv at spørge i den synshal, som du regner med at bruge...

Nogle mener ét, nogle mener noget andet.

Jeg kender ikke reglerne, dog mener jeg at de er blevet lempet...

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 21:35

meddelelse news:45157eea$0$75033$14726298@news.sunsite.dk...

> Prøv at spørge i den synshal, som du regner med at bruge...
>
> Nogle mener ét, nogle mener noget andet.
>
> Jeg kender ikke reglerne, dog mener jeg at de er blevet lempet...

De ligger et eller andet sted på nettet. Måske på applus hjemmeside.
Ellers kan man jo bare svejse nogle nye stykker i og slibe omhyggelig med en
vinkelsliber bagefter og afslutte med et fedt lag undervognsbehandling. Så
er der absolut INGEN der kan se at stedet har været repareret....(alt efter
samvittighed)

--
Tom

Fra : martin bjerre

Dato : 24-09-06 08:34

Ihhh, hvor google dog kan......
http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/zoner.htm

Martin

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 24-09-06 18:39

martin bjerre skrev:
> Ihhh, hvor google dog kan......
> http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/zoner.htm
>

> Martin

Hej Martin,

Tak for svaret, jeg har skam googlet, og fundet samme tekst som dig, men
der står jo bare:

2) Ved reparation skal den oprindelige form og dimension af stolper,
vanger/ traverser og profiler bibeholdes. Reparation foretages normalt
ved svejsning.

Men ikke hvor meget og hvordan det skal skiftes.

/HH

Fra : alexbo

Dato : 24-09-06 09:40

"Hans-Henrik Andresen" skrev

> Med med U-profil og gennemtæring i det meste af bunden kan man jo ikke
> overlappe med 5 mm. Må man så skære 'bunden' af profilet, og svejse en ny
> bund i ? altså nærmest i de gamle hjørner af u-profilet ?

Nej du skal rundt om hjørnet ca 2 cm. så du skifter den nederste flance og
et stykke op af den lodrette, skær det gamle ud og fuldsvejs et nyt stykke
i.
Du må ikke bruge et skarpkantet vinkeljern som repstykke, det skal være
hjemebukket eller rundkantet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 24-09-06 18:39

alexbo skrev:
> [...]
> i.
> Du må ikke bruge et skarpkantet vinkeljern som repstykke, det skal være

OK, Takker

/HH