Den mindste og billigste reservedel!
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-06 19:17

Tro det eller ej, de findes, billige reservedele :)

I dag købte jeg en reservedel hos Peugeot - altså en original del - til
den uhyrlige sum af kr 5,30! Det blev heldigvis rundet ned til kr 5,25
:)

Nogen billigere ? :)

Fra : Anders Majland

Dato : 22-09-06 19:48

> I dag købte jeg en reservedel hos Peugeot - altså en original del - til
> den uhyrlige sum af kr 5,30! Det blev heldigvis rundet ned til kr 5,25

Hvad var det ?
En plastikdims til at gøre interiør fast med eller en kobberskive til
bundpproppen ?

Ved seneste service$ på skodaen har jeg fået

N 013 8481 Pakring 1stk 2,20

Med moms bliver det så 2,75

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-06 19:56

Anders Majland expressed precisely :

> Hvad var det ?
> En plastikdims til at gøre interiør fast med eller en kobberskive til
> bundpproppen ?

En "clips" til at fastgøre en "pynteliste" mellem forlygten og
kofangeren.

Den har iøvrigt vist sig at være væmmelig svær at sætte på, det er
ligesom om den ikke rigtig vil holde fast der hvor den skal :(

Fra : KMH

Dato : 22-09-06 20:08

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

[drivende sarkasme on]

Havde du nu købt den dyre model til 6.33 kr var det garanteret gået som en
leg

[drivende sarkasme off]

M.v.h.
Kim

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-09-06 20:24

> [...]

> Den har iøvrigt vist sig at være væmmelig svær at sætte på, det er ligesom
> om den ikke rigtig vil holde fast der hvor den skal :(

Har du da ikke set deres anbefaling:
Andre købere af denne reservedel købte også følgende:
½ værkstedstime

--
Uffe Bærentsen
'deo

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-06 20:28

Uffe Bærentsen formulated the question :

> Har du da ikke set deres anbefaling:
> Andre købere af denne reservedel købte også følgende:
> ½ værkstedstime

Jo, den så jeg godt, den hang på væggen og der stod, frit efter
hukommelsen: "Arbejde udføres til den pris der står i vores prisliste.
Rabatter kan du skyde en hvid pind efter, vi takserer 20% ekstra som
mærkevaretillæg" :) (det var i hvert fald sådan jeg forstod skiltet...)

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 22-09-06 22:44

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du da ikke set deres anbefaling:
> Andre købere af denne reservedel købte også følgende:
> ½ værkstedstime

LOL

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-09-06 20:34

> Nogen billigere ? :)

1,60 SEK for en pakning til aftapningskruen til bundkarret på en 1986 Sierra
RS Cosworth

Købt hos Ford i Örnsköldsvik sammen med 2 stk. org. luftfiltre til små
150,00 SEK/stk. og en bundkarsprop til 29,20 SEK ;)

-M
'06 BMW 325Ci E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-09-06 20:57

On Fri, 22 Sep 2006 21:33:37 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Købt hos Ford i Örnsköldsvik sammen med 2 stk. org. luftfiltre til små
>150,00 SEK/stk. og en bundkarsprop til 29,20 SEK ;)

Har du ikke snart været bådflygtning længe nok til at vide, at det
hedder Ö-vik?

Det er jo markedsmekanismerne der råder. Ford har valgt at sælge
reservedele billigt, men til gengæld sælge mange.

Fejl Og Reperationer Dagligt. Er det ikke hvad FORD står for?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-09-06 21:13

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> writes:

> Fejl Og Reperationer Dagligt. Er det ikke hvad FORD står for?

Fails On Rainy Days, som søsteren sandede da Mondeoens batteri ikke
ville lad den bringe hende, indkøbet og bebsen hjem fra Brugsen i et
af de der pisregnvejr i august.

Fra : Anders Majland

Dato : 23-09-06 08:17

> Fails On Rainy Days, som søsteren sandede da Mondeoens batteri ikke
> ville lad den bringe hende, indkøbet og bebsen hjem fra Brugsen i et
> af de der pisregnvejr i august.

Det ramte også en kollega's escort tidliger på ugen - Efter at den
undtagelsesvis havde stået ude en nat var batteriet drænet ....

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 08:26

> Det ramte også en kollega's escort tidliger på ugen - Efter at den
> undtagelsesvis havde stået ude en nat var batteriet drænet ....

Som elektronikmand har jeg nu svært ved at se sammenhængen i at
regnvand/fugt whatever skulle kunne dræne et batteri for strøm. Der må eder.
være mange metalpartikler i jeres regnvand for at kunne hente 60Ah ud af
batteriet

--
Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 23-09-06 08:33

> [...]
> regnvand/fugt whatever skulle kunne dræne et batteri for strøm. Der må
> eder. være mange metalpartikler i jeres regnvand for at kunne hente 60Ah

Hvis bare halvdelen er drænet er det ikke sikkert at det kan levere strøm
nok til starteren - og hvis batteiet er slidt i forvejen er det sikkert
heller ikke den fulde kapacitet til rådighed. Så f.eks 30Ah over 16timer det
er så en afledning på 2A -Det er godt nok også en sjat ... Diagnosen
escorten jeg talte om blev "den fejler ikke noget" det var bare defekt
batteri.. Men hun er nu nervøs for om det bare var fordi den var tøret inden
den kom på værksted ....

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 09:50

> [...]
> escorten jeg talte om blev "den fejler ikke noget" det var bare defekt
> batteri.. Men hun er nu nervøs for om det bare var fordi den var tøret

Ja det er det jeg er ude efter, det har nok bare været et defekt batteri og
intet med regnvejret. Regvand vil næppe kunne trække mere end maksimalt et
par mA (tusinddele ampere) ved 12V og det er endda højt sat

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-09-06 10:48

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> [...]
> være mange metalpartikler i jeres regnvand for at kunne hente 60Ah ud af

Jeg tror nu også at 'deo problemet snarere var TMST[1] kombineret med
NHD[2].

[1] Too Many Short Trips
[2] Not Her Day

Fra : Tyfon

Dato : 22-09-06 22:07

> [...]
> reservedele billigt, men til gengæld sælge mange.
>
> Fejl Og Reperationer Dagligt. Er det ikke hvad FORD står for?

Den holder så ikke helt ..
På knapt 100.000km over 2 år skulle den gamle sierra da kun have 1 ny
batteri (var færdig da bilen blev købt) 1 kilrem 1 køler slange (mørnet op)
samt et par kul skift i generatoren og 4 nye dæk (Helårs de billigste der
kunne findes)

Maj

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-09-06 23:18

> Har du ikke snart været bådflygtning længe nok til at vide, at det
> hedder Ö-vik?

Jojo, men jeg er jo ikke helt indfødt :)

> Det er jo markedsmekanismerne der råder. Ford har valgt at sælge
> reservedele billigt, men til gengæld sælge mange.

*Host* bullshit!

> Fejl Og Reperationer Dagligt. Er det ikke hvad FORD står for?

First On Race Day :)

--
-M
'06 BMW 325Ci E92

Fra : Lars Ola Monsen

Dato : 23-09-06 09:46

> I dag købte jeg en reservedel hos Peugeot - altså en original del - til
> den uhyrlige sum af kr 5,30! Det blev heldigvis rundet ned til kr 5,25 :)
>
> Nogen billigere ? :)

Forleden kjøpte jeg 5 plastdeksel til skruene til innerbekledningen på
bakluka til en 406 stv. Det kom seg på 15 NOK, altså kr 3 per del.

Lars Ola Monsen

Fra : Jesper

Dato : 23-09-06 13:45

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> I dag købte jeg en reservedel hos Peugeot - altså en original del - til
> den uhyrlige sum af kr 5,30! Det blev heldigvis rundet ned til kr 5,25 :)

Ork ja! Plastnitte til inderskærm, Opel Corsa B = 1,75 kr.

--
Mvh. Jesper

Fra : Christopher Stein

Dato : 25-09-06 07:06

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
>
> I dag købte jeg en reservedel hos Peugeot - altså en original del - til
> den uhyrlige sum af kr 5,30! Det blev heldigvis rundet ned til kr 5,25 :)

en pære til mine dørhåndtag.. gratis hos ford da han ikek kunne
findendem i systemet.. ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-09-06 21:04

After serious thinking Christopher Stein wrote :
> en pære til mine dørhåndtag.. gratis hos ford da han ikek kunne findendem i
> systemet.. ;)

Ja ok, så har jeg også fået en gratis baglygtepære (og et
serviceeftersyn iøvrigt...)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-06 11:53

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> Den har iøvrigt vist sig at være væmmelig svær at sætte på, det er
> ligesom om den ikke rigtig vil holde fast der hvor den skal :(

Er det denne liste som jeg har markeret på dette billede:

http://www.012.dk/306.jpg

Hvis ja, så hit med løsningen når du finder ud af hvordan man får
den til at blive siddende inde, den ende ud mod hjørnet.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-09-06 13:32

Christian B. Andresen expressed precisely :

> Er det denne liste som jeg har markeret på dette billede:
> http://www.012.dk/306.jpg

Jep, det er lige præcis den! (godt nok i den anden side, men det er jo
lidt ligemeget)

> Hvis ja, så hit med løsningen når du finder ud af hvordan man får
> den til at blive siddende inde, den ende ud mod hjørnet.

Jeg tror jeg har fået den til at side fast nu. Jeg monterede den første
gang på parkeringspladsen foran Peugeot i Vejle - da jeg kom hjem havde
den sluppet igen... Jeg skubbede den på plads og trykkede på listen
"forfra" så den blev trykket udaf der hvor listen slutter.
Efterfølgende har den været i vaskehallen og den sidder stadig som den
skal. Så jeg tror det er et spørgsmål om at trykke på listen så krogen
på beslaget kommer ordentligt ind og får fat i det hul den skal holde
fast i.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-09-06 17:15

Henrik Stidsen wrote on 27-09-2006 :
> [...]
> spørgsmål om at trykke på listen så krogen på beslaget kommer ordentligt ind
> og får fat i det hul den skal holde fast i.

Og så kørte jeg lige 8km (2*4km) og så var den løs igen ... :(

Jeg frygter lidt det er noget af beslaget længere inde der også er
knækket så den derfor ikke sidder ordentligt.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-09-06 11:59

Henrik Stidsen wrote:

> Den har iøvrigt vist sig at være væmmelig svær at sætte på, det er
> ligesom om den ikke rigtig vil holde fast der hvor den skal :(

Det er fordi det er noget billigt lort

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-09-06 13:32

Lars Hoffmann explained on 27-09-2006 :

> Det er fordi det er noget billigt lort

Ja men T Hansen havde ikke sådan en del så jeg kunne ikke få den bedre
;)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-09-06 09:08

Henrik Stidsen wrote:

> Og så kørte jeg lige 8km (2*4km) og så var den løs igen ... :(
>
> Jeg frygter lidt det er noget af beslaget længere inde der også er
> knækket så den derfor ikke sidder ordentligt.

Det lyder som om det er det samme som hos mig, jeg sparer de 2 x 9,95

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-09-06 22:09

Christian B. Andresen formulated the question :
> Det lyder som om det er det samme som hos mig, jeg sparer de 2 x 9,95

Det kan du vist ligeså godt ja - og hvis man skifter hele listen koster
den 150kr hos T Hansen, tør ikke tænke på hvad Peugeot skal have for en
i den rigtige farve...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-06 07:27

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> >

> Det kan du vist ligeså godt ja - og hvis man skifter hele listen koster
> den 150kr hos T Hansen, tør ikke tænke på hvad Peugeot skal have for en

En af mine kollegaer skulle have ny katalysator og forrør, da det var
rustet over lige foran katalysatoren. Peugeot skulle have næsten 6000
+ moms.
QuickPot skiftede den for 2500 incl. moms.
Røveri ? Bedøm selv.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-06 17:17

Christian B. Andresen explained :
> [...]
> + moms.
> QuickPot skiftede den for 2500 incl. moms.

Jeg gav kun 2300 ved Quickpot :)

Jeg forstår ikke at der kan være så store prisforskelle, 20-30% kan jeg
til nød forstå, men over 100% dyrere ? det er uforståeligt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-06 09:19

Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen explained :
>
> Jeg gav kun 2300 ved Quickpot :)
>
> Jeg forstår ikke at der kan være så store prisforskelle, 20-30% kan jeg
> til nød forstå, men over 100% dyrere ? det er uforståeligt.

Da min knækkede samme sted sagde Peugeot at det ikke kunne svejses og
gav så en pris på udskiftning.
Genboens søn svejsede det og det har nu kørt over 50.000 km.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-10-06 09:29

Christian B. Andresen skrev:

> Da min knækkede samme sted sagde Peugeot at det ikke kunne svejses og
> gav så en pris på udskiftning.

Det er der måske også lidt hold i - men virkeligheden er jo nok at
det kan det godt, der er bare risiko for at det ikke holder og at bilen
f.eks. ikke overholder forureningsnormer mv. Desuden har et autoriseret
værksted nok noget mere "perfekt reperation" image at skulle leve op
til.

> Genboens søn svejsede det og det har nu kørt over 50.000 km.

Jeg fik også svejset mit da det knækkede, Quickpots lager havde
nemlig sendt den forkerte katalysator (en til en Polo...). Svejsningen
var så den var til at køre i indtil det rigtige rør kom dagen efter
- jeg kunne ikke høre eller mærke forskel fra det svejsede rør til
det nye rør så jeg kunne sikkert sagtens have kørt langt med den,
spørgsmålet er om den var gået igennem syn.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-06 09:46

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> det nye rør så jeg kunne sikkert sagtens have kørt langt med den,
> spørgsmålet er om den var gået igennem syn.

Jeg fik den synet med svejsningen og kører stadig med det,

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-10-06 11:08

Christian B. Andresen skrev:

> Jeg fik den synet med svejsningen og kører stadig med det,

Ja så er det jo nok bare et spørgsmål om hvorvidt selve
katalysatoren også er blevet ødelagt - for selve røret har vist ikke
den store betydning i forhold til forureningen :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-06 11:35

Henrik Stidsen wrote:

> Ja så er det jo nok bare et spørgsmål om hvorvidt selve
> katalysatoren også er blevet ødelagt - for selve røret har vist ikke
> den store betydning i forhold til forureningen :)

Nej næppe

Det er samlingen lige foran katalysatoren som ruster over. Så hvis
katalysatoren er god nok og ikke lander på vejen og bliver smadret så
er det forsøget værd at svejse.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-10-06 14:08

Christian B. Andresen skrev:

> Nej næppe
> Det er samlingen lige foran katalysatoren som ruster over. Så hvis
> katalysatoren er god nok og ikke lander på vejen og bliver smadret så
> er det forsøget værd at svejse.

Røret på min var brændt/rustet igennem på begge sider af
katalysatoren og der var et gab på ca. en centimeter - der kom vist
ikke ret meget udstødning igennem katalysatoren på det tidspunkt. Den
faldt ikke af så det kan da godt være jeg kunne have nøjet med en
svejsning og dermed sparet en masse penge...