Chevrolet Nubria
Fra : Onkel Willy

Dato : 22-09-06 12:50

Hejsa

Der må findes nogle der har erfaringer med subj.
Der findes lidt blandet test af dem, de danske blade + FDM er knap så
kritiske, men fx. Aftonbladet.se sabler den fuldstændig.
"En gammel Opel motor med rødder i 70´erne" + de har set embalage, lavet
af en kraftigre plast kvalitet en interiøret i en Nubria
Jeg ved godt det er en aldrende Opel motor, der ligger i den, men om den
virkelig skulle være så gamel, personligt synes jeg nu heller ikke at
plastkvaliteten er meget værre end andre, ok det, der skal forestille
børstet alu, er bare malet plast, men det r det jo også i Suzuki.
Den skulle også være usædvanligt tørstig af en 1,6 at være.
Er der nogen der har erfaringer, der er solgt et par stykker, så i må
være derude

Fra : JK

Dato : 22-09-06 13:56

On Fri, 22 Sep 2006 13:50:00 +0200, Onkel Willy <who@cares.dk> wrote:

> [...]
>Den skulle også være usædvanligt tørstig af en 1,6 at være.
>Er der nogen der har erfaringer, der er solgt et par stykker, så i må

De kører som udlejningsbiler for Europecar. Jeg har kørt til Jylland i
sådan en stationcar med 16.000 km på bagen. Kører dejligt. Stille på
rattet, stabil og ret lydløs, - måske en del vindstøj.
Det er vist rigtigt, at benzinen synker hurtigt.

Det eneste der kunne bekymre mig, er den sekundære sikkerhed ved
crash.

Tag en tur og se om det smager !

mvh

John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-09-06 17:52

Onkel Willy <who@cares.dk> wrote in news:4513cde9$0$3531
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> af en kraftigre plast kvalitet en interiøret i en Nubria
> Jeg ved godt det er en aldrende Opel motor, der ligger i den, men om den

Det kunne godt være rigtigt. Det er ikke noget jeg ved, men visse tekniske
specs kunne godt sandsynliggøre at motorerne har rødder helt tilbage i
Ascona C. Men det er jo nærmere 80'erne hvis det gør det bedre

Iøvrigt behøver alder ikke være ensbetydende med noget dårligt. Corvette
motorerne har stadig rødder i 50'erne, Ligesom Bentley Arnage nye 500
hestes motor stadig bygger på en motor fra 60'erne. Sidstnævnte blev
forsøgt erstattet med en moderne BMW V8'er for nogle år siden, men den
måtte altså genoplives og BMW motoren er sendt tilbage til BMW.

Fra : Anders Dahlkilde

Dato : 22-09-06 19:30

> "En gammel Opel motor med rødder i 70´erne"

Motoren er faktisk rigtig god i sammenligning med mange andre 1,8ere. Tilpas
kraftig og den er relativt sparsommelig. Jeg har lejet biler ud ved Avis i 4
år så jeg ved hvad jeg snakker om. De gamle Vectraer der udgik i 2002 kørte
noget længere på literen end de fleste andre med samme effekt.
Hilsen Anders Dahlkilde

Fra : Niels Pein

Dato : 22-09-06 20:19

Jeg har en 1.8 CDX Sedan, købt ny i maj i år, og har kørt lidt under 8000
km. nu.
Forskellene til en 1.6'er er jo stort set kun motorstørrelse (jeg har 122
hk) og at min har klimaanlæg.

Jeg er meget glad for denne bil. Føler mig rigtigt godt tilpas i den hver
gang jeg skal ud at køre. Den kører på en dejlig stille og rolig måde med
lavt støjniveau og alligevel god føling.
Vi prøvekørte en Hyundai Elantra 2.0 (143 hk) og umiddelbart efter denne
Nubira 1.8 på ca. samme strækning. Vi (konen og jeg) havde begge samme
fornemelse i Nubira'en: "Aah, der er noget luksuriøst over den her".
Og den føltes stort set lige så kvik som den lidt stærkere Elantra.

Men selvom den kører fint retningsstablit normalt, så lader den sig påvirke
en del hvis det blæser, og man ligger ved normal landevejs- eller
motorvejshastighed. Jeg tror egentlig ikke den er værre end andre biler i
blæsevejr, men i forhold til hvor "pænt" den kører i vindstille, så er
forandringen stor når det blæser.
Pudsigt nok, så er det som om det hjælper at køre lidt hurtigere. Jeg har
ikke for vane at ligge med 160-170 på motorvejen, men en dag jeg skulle til
Aalborg havde jeg lidt travlt, og sjovt nok lå den næsten bedre på vejen med
160 end med 130. Det var i hvert fald min fornemmelse. Jeg har ikke prøvet
topfart, og planlægger heller ikke at prøve det, men den får af og til fuld
hammer i accellerationen (bare for sjov).
I øvrigt styrer den præcist nok i sving, intet at udsætte her.

Hvis du bor i vestjylland og skal køre langt hver dag, så sørg lige for at
få en god prøvetur i blæsevejr, og se om du synes det er et problem. Det kan
jo godt være det bare er mig der er overfølsom, fordi jeg kører mest
motorcykel, som i sagens natur er 100% retningsstabil på landevejen, også i
blæsevejr (man styrer med kropsvægten og helt ubevidst).

Jeg har ikke noget at udsætte på interiøret i kabinen. Den er fin og al
betjening virker IMHO logisk og nemt. Der er en del plast, men det sidder
som det skal. Ikke noget der flaprer eller rasler. Godt med små lommer og
aflæggeplads, og det er en god bil for bagsædepassagererne også: Plads,
lommer, små rum, midterarmlæn, kopholdere osv..
Udstyrsniveauet kan man jo læse sig til på nettet. Jeg synes det er flot på
komfortsiden, men har tænkt mig at supplere med fartpilot og blinkrobot for
ligesom at gøre det komplet.
I min var imiteret træ standard. Det vidste jeg ikke, og den jeg havde
prøvekørt havde det her aluminiumslook. Jeg fik et chock da jeg så det der
træplastik, og overvejede at bede om at få det skiftet. Men vi vænnede os
hurtigt til det. Nu er jeg glad for at jeg fik den med "træ", for det er
IMHO behageligt at se på i længden, og giver en god variation i kabinens
udseende.

M.h.t. det sikkerhedsmæssige, så er det med crashtest vistnok en ubekendt,
og den har ikke ESP. Så hvis man bekymrer sig meget om den slags, så skal
man ikke købe en Nubira.
Det bekymrer ikke mig. Jeg har det fint med at køre små biler, og har det
følgelig også fint med at køre en mellemstor bil med tvivlsom crashtest. Og
ESP undværer jeg gerne. Det er lige før jeg også gerne undværer ABS. Jeg kan
godt lide selv at styre tingene. For mig er det vigtigere at den styrer
godt, da det jo også er en del af sikkerheden, hvis ellers chaufføren kan
håndtere en undvigemanøvre (og det har jeg fået testet et par gange).

Baggagerummet er det svage punkt. Sedanudgaven har en bagklap med
"kuffertknusere", så det skal man lige være opmærksom på ved læsning. Men
værre er det, at den ellers pæne beklædning er temmelig tynd. Så hvis man
losser noget stort og klodset ind som presser op ad siderne, så risikerer
man at skidtet bøjer lidt og slipper rundt ved gummilisterne. Det kan være
lidt træls hvis man f.eks. spiller golf og skal have flere personers udstyr
med, eller ofte kører med andet uhåndterligt "skrammel".
Bortset fra det er baggagerummet såmænd regulært nok og med plan bund.
Hvis det er en stationcar du er ude efter, så tror jeg nok det er helt
anderledes. Der er selvfølgelig ingen "kuffertknusere", men den er vistnok
også bedre gearet til belæsning med store sager. Men check det lige.

Min 1.8 CDX har været forbavsende stabil med brændstofforbruget. Selvom jeg
har haft vidt forskelligt kørselsmønster mellem optankninger, har det kun
varieret mellem 11,8 og 12,6 km/l. indtil nu, med et gennemsnit på 12,14.
Jeg noterer forbruget hver eneste gang jeg tanker, og jeg gør intet med
hensyn til kørselsmåde for at spare (har ikke gjort endnu i hvert fald). Som
nævnt; meget varieret kørselsmønster, men det er nok mest små korte ture i
dagligdagen, hvor den knapt når at blive varm. Jeg har kun 3 km. til
arbejde, men tager som regel bilen alligevel, fordi jeg ofte skal noget
andet også efter arbejde.
Jeg kører konstant med klimaanlægget på auto, og her i den gode sommer, har
aircondition'en været indkoblet det meste af tiden, så vidt jeg lige har
bemærket. Det betyder jo lidt for forbruget. Så jeg er spændt på om jeg
kører længere pr. liter når det bliver vinter.

Summa summarum:
Den er muligvis lidt vindfølsom, og baggaerummet i sedan'en er ret
"billigt", men jeg er meget glad for denne bil, og fortryder overhovedet
ikke det køb. Det er bare lækkert at køre afsted i den vogn.

Mvh, Niels Pein
Chevrolet Nubira 1.8 CDX (2006)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-09-06 20:40

> [...]
> har bemærket. Det betyder jo lidt for forbruget. Så jeg er spændt på om
> jeg kører længere pr. liter når det bliver vinter.

Jeg fandt ud af at med min gamle Citroen Xantia 2.0 blev benzinforbruget
lidt større om vinteren i forhold til sommer.
Brugte ikke aircondition de sidste par år (defekt).
Jeg tror det skyldes at motoren og bilen i det hele taget snurrer bedre ved
20 graders varme end ved -5 frost?
Så du skal nok ikke forvente nogen bedre benzinøkonomi om vinteren, selvom
du slår airconditionen fra :(

Mvh

Emil

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-09-06 08:47

On Fri, 22 Sep 2006 21:18:45 +0200, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

> [...]
>"billigt", men jeg er meget glad for denne bil, og fortryder overhovedet
>ikke det køb. Det er bare lækkert at køre afsted i den vogn.

Ville bare lige sige - super cool med sådan en lidt grundig
"anmeldelse" af bilen.

** Lars

Fra : Niels Pein

Dato : 24-09-06 20:31

"Lars Knudsen" skrev

> Ville bare lige sige - super cool med sådan en lidt grundig
> "anmeldelse" af bilen.

Thanx

Mvh. Niels

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-09-06 21:23

"Onkel Willy" <who@cares.dk> wrote in message
> [...]
..
> Den skulle også være usædvanligt tørstig af en 1,6 at være.
> Er der nogen der har erfaringer, der er solgt et par stykker, så i må være
> derude

Har faktisk ejet sådan en i cirka 8 sekunder (ok måske 6 mdr) den var
simpelthen for billig og kedelig til mig - men det er jo smag og behag...

Jeg er nok for vandt til den kvalitet VAG smider i kabinerne og så er der
_meget_ lang vej for Daewoo (eller hvad de kalder det denne uge)

Men den er klart billig iforhold til konkurrenterne så derfor trækker den jo

Fra : Niels Pein

Dato : 22-09-06 22:15

"Flemming Lynggaard" skrev ...

> Men den er klart billig iforhold til konkurrenterne så derfor trækker den
> jo

Alle mine kommentarer skal selvfølgelig også ses i forhold til prisen og
hvad der ellers findes i det leje.
Jeg har prøvet at sidde i een af de finere Maserati engang. Det var da lidt
noget andet må jeg sige.
--
Mvh. Niels Pein
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : John N. H.

Dato : 23-09-06 18:15

"Flemming Lynggaard" skrev i en meddelelse:

> [...]
>
> Jeg er nok for vandt til den kvalitet VAG smider i kabinerne og så er
> der _meget_ lang vej for Daewoo (eller hvad de kalder det denne uge)

Hm, jeg synes du virker lidt nedladende overfor bilmærket i dit svar. At
det måske ikke lige er en bil for dig, er helt OK, til gengæld er der
andre, der er glade for Chevrolet.

Jeg er selv blevet ejer af en (helt ny) Nubira i juni måned, og jeg
synes, at man får en fin bil for pengene. Min kone og jeg er begge glade
for den, den er dejligt rummelig, man føler sig godt tilpas i den, og
den er velkørende.

I øvrigt giver Niels Pein en god beskrivelse af bilen længere oppe i
tråden, og jeg kan kun give ham ret i hans synspunkter.

Med hensyn til benzinøkonomi kan jeg fortælle, at bilen i dens 6000 km
lange liv har haft et gennemsnit på 13 km/l, med bedste "delresultat" på
14,4 km/l.

John N. H.
Chevrolet Nubira 1,6 SX STC