Trafikvold - fortæl din historie
Fra : Mie Hansen

Dato : 22-09-06 09:04

Hej alle!

Jeg skriver herinde, da jeg så det var et bilforum og håber derfor
I har lidt erfaring med mit emne.

Næsten alle danskere med et fungerende kørekort kender det, at en
anden bilist overhaler indenom eller ligger og gasser op lige bagved,
og man tager sig selv i at råbe efter dem, give dem fingeren eller det

der er værre. Men hvornår går det over grænsen og udvikler sig til
decideret vold?

Vold i trafikken er et stigende problem på de danske veje, men det er
ikke noget, der er særlig meget fokus på hverken i medierne, hos
politikerne eller hos den danske befolkning.

Jeg er en journaliststuderende fra Danmarks Journalisthøjkole, som er
igang med en artikelserie om vold mellem mennesker i trafikken
(hovedsageligt bilister)

Hvis du (eller en du kender) har oplevet at en konfrontation mellem dig

og en anden trafikkant udviklede sig voldeligt, vil jeg meget gerne
fortælle din historie.

Hvordan tror du det kom det så vidt, og hvilket syn har du på det at
færdes i trafikken nu?

Jeg håber på at høre fra dig/jer

Med venlig hilsen

Mie Hansen, Studerende v/ Danmarks Journalisthøjskole
Tlf: 22721738, Mail: Miehansen@mail.djh.dk eller
miehansen444@hotmail.com

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-09-06 09:17

Mie Hansen wrote:
> Hej alle!
>
> Jeg skriver herinde, da jeg så det var et bilforum og håber derfor
> I har lidt erfaring med mit emne.

Jeg så for et års tid siden to mænd komme op at slås om en
parkeringsplads. Det endte med et par brækkede briller og lidt
småskrammer. Det var godt nok sjovt at se hvor hidsige de kunne blive
over en parkeringsplads i myldretiden.

MeD venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-09-06 09:28

Mie Hansen wrote:

> Hvis du (eller en du kender) har oplevet at en konfrontation mellem dig
>
> og en anden trafikkant udviklede sig voldeligt, vil jeg meget gerne
> fortælle din historie.

En ordveksling mellem mig og en bilist der ikke blev til vold men nemt
kunne have (været (blevet (til det))):

Situationen : jeg står på fortovet foran mit hus (i bymæssig bebyggelse,
tæt ved skole og med lidt afstand til første trafikbump) med mit
aftagelige anhængertræk i hånden - netop frigjort fra sin montering til
glæde for andres trafiksikkerhed, og mine vanger. En bilist i en
velpudset ældre Mazda 626 gasser op og starter med hjulspin fra
lyskrydset og racer forbi. Jeg gør en gestus (ikke obskøn) mod ham -
tilfældigvis med den hånd der holder anhængertrækket. Han fortryder den
voldsomme accelleration, og decellererer med samme hast, hvorved jeg kan
konstatere at bilen er fra tiden før ABS. Dernæst bakker han hen til mig
for at få en venskabelig sludder, ordvekslingen er rimelig sober til et
vist punkt - han vil vide hvad jeg har gang i (han er af den moderne
sprogskole), jeg forholder mig til forældrerollen som beboer i et
byområde. Det slutter med at han mener at jeg en dag får nogen på
hovedet (præcist hvad det er jeg har chancen for at få på hovedet står
ikke klart), jeg informerer ham om at det er en acceptabel pris at
betale hvis mine børn overlever deres opvækst. Dernæst demonstrerer han
bilens formidable 2.0 liter kraftværk endnu en gang, og jeg noterer
rutinemæssigt nummerpladen.

Spøg til side - grunden til at det ikke blev til vold er nok flere ting
- det foregik i et "vidnetungt" område og jeg kontrollerede mit
temperament nogenlunde. På intet tidspunkt svinede jeg bilisten til. Jeg
er ikke i tvivl om at han havde lyst "til mere", og det havde jeg vel
egentlig også. (Muligvis kan de 5 kg anhængertræk i min hånd også have
haft indflydelse

> Hvordan tror du det kom det så vidt, og hvilket syn har du på det at
> færdes i trafikken nu?

Jeg har det fint med trafikken, men er dagligt rystet over
ligegyldigheden og/eller den manglende viden om færdselsreglerne.

--
vh
Torben - der til dato ikke har kunnet konstatere nye effekter på hovedet

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-09-06 15:13

"Mie Hansen" <Miehansen444@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg er en journaliststuderende fra Danmarks Journalisthøjkole, som er
igang med en artikelserie om vold mellem mennesker i trafikken
>(hovedsageligt bilister)

Det er åbenbart et fast subj., for det er ikke 1. gang en studerende spørger
;).

>Hvis du (eller en du kender) har oplevet at en konfrontation mellem dig

og en anden trafikkant udviklede sig voldeligt, vil jeg meget gerne
>fortælle din historie.

2 stk. et hvor jeg er offer og et hvor jeg er udøver. 1. En forsøger at
stikke af efter at have påkørt min bil da jeg holder og venter på en P.plads
bliver ledig. Jeg ryger ud og slår på taget af hans bil, som tegn til at han
skal stoppe til jeg har besigtiget skaden, hvilket han gør ;). Hvorefter han
tager kvælertag og opfordre mig til af slå igen, som jeg ikke gør- forholder
mig passivt, for vi står midt på et torv i byen ;).2. På vej hjem fra arb.
på cykel, er der en som svinger til højre ind foran mig, så tæt på at jeg må
bremse og smide cyklen ind over fortovet for at undgå påkørsel. Da jeg ser
han køre ind på en nærlig. P.plads, spurter jeg efter, flår døren op, og
giver ham en rigtig "slimer" midt i ansigtet og et verbalt "møgfald" ;).

Hvordan tror du det kom det så vidt, og hvilket syn har du på det at
>færdes i trafikken nu?

Undskyld, hvad tror du selv ;). I hvilken af nævnte situationer ville du
ikke føler dig forurettet?. Syn på trafikken?, der er nogen som får for
meget i løn, for der er for mange biler, og alle andre end mig køre som aber
:)).

Fra : Henning

Dato : 22-09-06 15:49

>giver ham en rigtig "slimer" midt i ansigtet og et verbalt "møgfald" ;).

Husk lige på, at en spytklat i ansigtet netop er takseret som vold,
det gav afsenderen 10(?) dage bag tremmer!

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 20:21

> [...]
>jeg efter, flår døren op, og giver ham en rigtig "slimer" midt i ansigtet

Det er da forhåbentlig løgn?
Tænk hvis vi alle skulle spytte hinanden i ansiget, hver gang man dummede
sig i trafikken.

Jeg betragter mig ellers som et roligt gemyt, men en spytkalt i ansigtet
havde sendt mig direkte på forsiden af ekstra bladet..

Tommy

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-09-06 21:16

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in message

> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er da forhåbentlig løgn?
> Tænk hvis vi alle skulle spytte hinanden i ansiget, hver gang man dummede
> sig i trafikken.

Hvis vi alle kørte sådan var der flere døde cyklister - jeg kører ikke selv
cykel (tør ikke men ser af og til scener som ovenstående, og jeg havde
også bøjet alt jeg kunne på den bil incl ejer hvis de kørte ind i mig...

Du syntes måske ikke der dør nok i trafikken - og nej vold er ikke
løsningen - men vreden er forståelig når man har være mm fra at være blevet
slået ihjeld pga dumhed..

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-09-06 21:33

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> Det er da forhåbentlig løgn?
> Tænk hvis vi alle skulle spytte hinanden i ansiget, hver gang man dummede
> sig i trafikken.

Nej, men det var jo tæt på uagtsomt mand-drab, og når man dyrker sport,
cykler rask til, "bruser adrenalinet i årene" og så går det som det gik;).
Det var helt tydeligt han var en af de "hellige", som mener at vejen er
hans alene/ han begår aldrig fejl. Håber det var en huske-kage for ham, at
han lærte at der er en verden uden for "osteklokken".

Fra : Brian

Dato : 22-09-06 21:39

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Håber det var en
> huske-kage for ham, at han lærte at der er en verden uden for
> "osteklokken".

Hvis du spyttede mig i hovedet, uanset hvad, skulle jeg gerne flette dig til
en osteklokke.

Du kan stikke mig en på hovedet, men at spytte er fame for vammelt, og noget
nær det eneste der virkelig kan tænde mig af!

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-09-06 21:57

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:451449f6$0$75029

> Hvis du spyttede mig i hovedet, uanset hvad, skulle jeg gerne flette dig
> til en osteklokke.

Ja du ville, men du kende heller ikke mig ;). Hvis du løfter en finger i det
tilfælde, flettede du "pettirør" efterflg.!! :(.

Fra : Brian

Dato : 22-09-06 21:59

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Ja du ville, men du kende heller ikke mig ;). Hvis du løfter en
> finger i det tilfælde, flettede du "pettirør" efterflg.!! :(.

Og min far er stærkere end din far...

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-09-06 22:03

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:45144e7f$0$75030

> Og min far er stærkere end din far...

Sikkert, men ikke end mig.... ;) .

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-06 23:22

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Sikkert, men ikke end mig.... ;) .

Derfor kan du godt komme til at ligge ned, med mig siddende (#1) på dig.
Hvis altså du begynder at slå på mig.

(Og den er ægte nok. Bare spørg ham der slog min næse løs for en del år
siden. (I øvrigt en hændelse der nok var relevant i den tråd om vold i
trafikken))

(En trussel af format.)

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 22:21

> Ja du ville, men du kende heller ikke mig ;). Hvis du løfter en finger i
> det tilfælde, flettede du "pettirør" efterflg.!! :(.

Ja, for du er jo stærkest (og dummest) i verden...
Suk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-06 23:19

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Ja du ville, men du kende heller ikke mig ;). Hvis du løfter en finger i det
> tilfælde, flettede du "pettirør" efterflg.!! :(.

Hvorfor går I ikke udenfor og kæmper videre. Der er der plads nok.

(Hvornår kommer den med "min far er størrere end din far"?)

Fra : Brian

Dato : 23-09-06 08:55

Finn Guldmann wrote:

> Hvorfor går I ikke udenfor og kæmper videre. Der er der plads nok.

Jeg er meget rolig af gemyt. Den ene gang jeg har været sur nok til at slå
fra mig, var netop efter en spytklat.

> (Hvornår kommer den med "min far er størrere end din far"?)

Følg nu med Finn, og få rystet det truckerlag af dig - den har jeg fyret af

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-09-06 11:02

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:4514e83c$0$75042

> Jeg er meget rolig af gemyt. Den ene gang jeg har været sur nok til at slå
> fra mig, var netop efter en spytklat.

Jeg også, det er 1. og eneste gang jeg har gjort lign, forsvare det heller
ikke- forklare. Han havde forsætlig lige givet mig en "nær-døds oplevelse",
og skulle have afløb for min frustration. Havde nær sparket på bilen med
mine sikkerheds-støvler, men da jeg også er bilejer, ved jeg godt hvad der
gør mest ondt ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-06 00:04

Brian skrev:
> Jeg er meget rolig af gemyt. Den ene gang jeg har været sur nok til at slå
> fra mig, var netop efter en spytklat.

Jeg holdt op med at slå på folk inden jeg gik ud af skolen. Det var da
jeg fandt ud af at det var meget mere effektivt at sætte sig på folk.

> Følg nu med Finn, og få rystet det truckerlag af dig - den har jeg fyret af

Det var jo først i det følgende indlæg du skrev det. Jeg læser jo ikke
hele tråden igennem inden jeg begynder at svarer.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-09-06 14:25

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Ja du ville, men du kende heller ikke mig ;). Hvis du løfter en
> finger i det tilfælde, flettede du "pettirør" efterflg.!! :(.

Mennesker har det lige som biler. Det er ikke nødvendigvis de største, der
vinder hver gang ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-06 06:45

Brian wrote:
> [...]
>
> Du kan stikke mig en på hovedet, men at spytte er fame for vammelt,
> og noget nær det eneste der virkelig kan tænde mig af!

Enig!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-09-06 01:24

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> [...]
> mener at vejen er hans alene/ han begår aldrig fejl. Håber det var en
> huske-kage for ham, at han lærte at der er en verden uden for

Spasser.

Næste gang du hopper af cyklen for at lave sådan et stunt, så er jeg
tilbøjelig til at håbe du bliver pløjet ned af en bagfrakommende bus. Det
er nok det eneste der kan stoppe dig og dit tåbelige ego-retssystem.

Hvorfor tror alle trafiktåber at alt hvad der sker i trafikken er et
personligt, velovervejet overgreb på deres frihed og privatsfære?

Det sker faktisk at nogen overser noget eller i et splitsekund foretager et
uheldigt valg.

Og ja, jeg kan osse blive sur på medtrafikanter. Men jeg er voksen nok til
at lade det blive ved det.

Og hvis du kalder mig hellig, så vanker der!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-09-06 08:14

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor tror alle trafiktåber at alt hvad der sker i trafikken er et
> personligt, velovervejet overgreb på deres frihed og privatsfære?

Du så ikke episoden som udløste det?, det var et bevidst valg fra hans side.
Lad os håbe at det lært ham der er omkosninger ved at sk... på folks
ve&vel..

> Det sker faktisk at nogen overser noget eller i et splitsekund foretager
> et
> uheldigt valg.

Det er dét som koster liv, folk tænker kun et splitsekund ::(. De tænker
ikke "frem", hvad de har "gang i", hvad de har til hensigt at lave, og
mulige kosekvenser.

> Og ja, jeg kan osse blive sur på medtrafikanter. Men jeg er voksen nok til
> at lade det blive ved det.

Du dyrker ikke sport?. Sådan er jeg også normalt, men som skrevet når
adrenalinet bruser, er der ikke langt fra tanke til handling ;).

> Og hvis du kalder mig hellig, så vanker der!

Det gør jeg, for du mener at have det endegyldige svar, og ser aldrig en sag
fra andre sider end din egen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 08:21

> Du så ikke episoden som udløste det?, det var et bevidst valg fra hans
> side.
> Det gør jeg, for du mener at have det endegyldige svar, og ser aldrig en
> sag fra andre sider end din egen.

De to udsagn fra dit eget indlæg lader vi lige stå et øjeblik!

Det er klart at du ved alt om hvad han gjorde sig af overvejelser?

(gid din røv må klø og dine arme være for korte)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-09-06 08:40

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse news:4514e055$0$13984

> Det er klart at du ved alt om hvad han gjorde sig af overvejelser?

Han havde ihvertfald ikke overvejet at overholde færdselsloven, at holde
tilbage.

> (gid din røv må klø og dine arme være for korte)

Godt argument som virkelig kaster lys over sagen. Det samme siger til dig,
fjols. EOD.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-06 22:18

> [...]
> tilbage.

> Godt argument som virkelig kaster lys over sagen. Det samme siger til dig,

Nåeee... det er da også træls at vi andre ikke er enige med dig, hva?
Snup en tudekiks og kom videre..

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-06 00:02

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Godt argument som virkelig kaster lys over sagen. Det samme siger til dig,
> fjols. EOD.

Det normale modargument plejer ellers at være et tilbud om en lang gåtur
på en kort mole.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-09-06 18:10

> [...]

> Du så ikke episoden som udløste det?, det var et bevidst valg fra hans
> side. Lad os håbe at det lært ham der er omkosninger ved at sk... på

Jamen du understøtter blot min pointe. Hvorfor tror trafiktåber som dig
altid at fejltagelser i trafikken er bevidste velovervejede handlinger
som kun tjener til at genere netop dem? Jeg kan afsløre at uanset hvad
"M." i dit navn måtte stå for, så er du i trafikken en uendelig
ligegyldig anonym nobody præcis som alle os andre. Vi GIDER ikke engang
holde en prut tilbage et ekstra sekund selvom vi vidste du kunne få
"glæde" af den.

Dit eksempel er med stor sandsynlighed en medtrafikant der enten har
overset dig eller undervurderet din hastighed. Ingen af delene berettiger
til en "slimer" og et møjfald.

Ville en "slimer" og et møjfald iøvrigt få dig til at ændre
adfærdsmønster? Nej vel? Hvad helvede får dig så til at tro andre vil?

> Det er dét som koster liv, folk tænker kun et splitsekund ::(. De
> tænker ikke "frem", hvad de har "gang i", hvad de har til hensigt at
> lave, og mulige kosekvenser.

Og af uransaglige grunde er du af den overbevisning at en "slimer" og et
møjfald på mirakuløs vis ændrer det? Prøv nu at tænke bare lidt længere
end din egen næse og prøv med konstruktive løsninger. Det er fint nok at
henvende sig til billisten i dit eksempel. Men vær dug undrende istedet
for agressiv, og søg dialog istedet for konfrontation. "Var jeg svær at
se, eller kom jeg hurtigere end du troede?", kunne være en fin
indgangsbøn. "Ja, du var skjult bag min B-stolpe. Du forskrækkede mig da
du pludselig væltede op over fortorvet." Jamen der var måske en helt
menneskelig forklaring! Næste gang kigger billisten sig bedre for, og du
placerer dig anderledes for at være mere synlig.

> Du dyrker ikke sport?. Sådan er jeg også normalt, men som skrevet når
> adrenalinet bruser, er der ikke langt fra tanke til handling ;).

Du burde ikke færdes i trafikken når adrenalinen pumper. Du er til fare
for dig selv og andre.

> Det gør jeg, for du mener at have det endegyldige svar, og ser aldrig
> en sag fra andre sider end din egen.

Du har ret i at jeg mener jeg har det endegyldige svar. At du ikke mener
det samme, må betyde du tvivler, hvilket kunne være fordi du dybt dybt
nede VED jeg har ret

Jeg prøver som regel at se tingene fra flere sider, men vold er ikke en
side jeg bryder mig om. Måske fordi den er udtryk for svaghed og
usikkerhed.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-09-06 20:03

Kent Oldhøj wrote:

> [...]
> fortorvet." Jamen der var måske en helt menneskelig forklaring! Næste
> gang kigger billisten sig bedre for, og du placerer dig anderledes

Enig.

I stedet for at være sur på sig selv fordi han kører med hovedet under armen
og først i sidste øjeblik bemærker andre bilisters fejltagelser.

Vi ved jo de er der, så hvorfor ikke holde øje med dem (især når man er på
cykel)?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 17:38

[...]

Jeg blev selv offer engang for mange år siden. Jeg kom kørende ved havnen i
sønderborg og midt på vejen stod to mænd hvor den ene var igang med at
urinere. Jeg dyttede af dem for at få dem til at flytte sig og det blev
honoreret med at bildøren blev flået op og døren blev presset så meget mod
åben at den knækkede på midten.
Jeg tror volden er kommet for at blive.
Oftest er det mænd som er de store idioter, hvilket da er meget
tankevækkende. Videnskaben påstår at det er pga. evolutionen som har spillet
mænd et pus. Mænd har i generne at de er skaffedyr der går på jagt og
nedlægger byttet, dette ligger dybt forankret i mænd stadig. Byttet er så
bare blevet erstattet af andre trafikanter, hvor manden rigtig kan udleve
sine geners kraft. Dette er jo sidste jagtmark der er tilbage, da hjemmet og
arbejdspladsen er tabu i den sammenhæng.

--
Tom

Fra : Harald Blaatand

Dato : 22-09-06 18:50

"Mie Hansen" <Miehansen444@hotmail.com> wrote in message
[...]

Jeg lå bagved en langsomt kørende bil på en landevej og da der endelig blev
plads til at overhale,gjorde jeg selvfølgelig det.
Det skulle jeg aldrig have gjort !
Da jeg lidt senere kørte ind for at handle kørte "han" med og kom farende ud
af bilen hvæsene og spruttende og hev fat i min jakke og spurgte " hvad
fanden jeg bildte mig ind "!
Han var en del ældre end mig ,og det foregik foran en Netto ved højlys dag
og folk gloede selvfølgelig helt vildt.
Jeg ville undgå at blive anklaget for voldeligt overfald,så jeg vinkede bare
til folkene,med begge arme så de kunne se hvad han havde gang i!
Da han endelig faldt en smule til ro viste det sig at han var blevet
forskrækket da jeg overhalede ham,han mente ikke at der havde været plads
nok

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Bruno

Dato : 22-09-06 19:34

Mie Hansen wrote:
> der er værre. Men hvornår går det over grænsen og udvikler sig til
> decideret vold?

Jeg har efterhånden prøvet en del situationer hvor det har været tæt på,
sikkert fordi jeg ikke altid holder mig tilbage fra at udtrykke mit mishag.

Her følger først det værste jeg har oplevet og så den sjoveste.

Jeg kommer cyklende i jævnt tempo på en cykelsti og 20-30 meter foran
mig kører en taxa to hjul op på cykelstien for at samle en kunde op,
kunden har set mig, han kigger på mig og venter tydeligt på jeg
passerer, så jeg fortsætter i samme tempo. Da jeg næsten er fremme ved
taxa'en har chaufføren mistet tålmodigheden, læner sig over og åbner
passagerfordøren. Jeg må bremse hårdt og når lige netop at standse,
bukker mig ned og råber ind i hovedet på fjolset at han er en idiot og
at han skal se sig for hvorefter jeg knalder døren i og kører vidre.

Ti-femten minutter senere, jeg har glemt det hele og er stadig på vej i
mod city (på vej op af Bispebjerg) og kører på en strækning hvor der er
parkeringsbåse langs vejen og så cykelsti på indersiden. Der kommer så i
bedste Hollywood stil en taxa som kører på tværs af en parkeringsbås og
holder skråt henover cykelstien, ud springer chaufføren fra før som så
sviner mig til, fortæller mig at jeg er let at kende og om jeg forøvrigt
ved hvor hospitalet er for han skal nok få ram på mig! Jeg er nærmest
måbende over hans opførsel så jeg siger ikke så meget, andet end at jeg
stadig synes han er en idiot og han skal se sig for inden han åbner
dørene. Det bliver ikke til fysisk vold, men jeg fornemmer lidt at fyren
opdage det da det gik for ham at jeg var et hoved højere og nok en halv
gang bredere.

Jeg burde havde meldt manden for trusler på livet, men i situationen var
jeg simpelthen for rystet til at tænke.

Og så den sjove. Jeg kører, igen på cykel, med alm. fart på en cykelsti
langs med KUA og der holder en bilist ved udkørslen fra deres P-plads.
Da jeg er næsten henne ved ham, så beslutter han at det åbenbart er
bedre og vente på et hul i trafikken når man holder på cykelstien, eller
også så smutter hans fod på bremsen. Resultatet er uanset, at jeg må
klodsbremse og kan så lige kante mig bag om bilen som jeg så lige giver
et klap på bagageklappen med flad hånd. Efter klappet må jeg så
konstatere, at "lakken" på hans multifarvede og falmede 2CV var nærmest
pudderagtig og at min håndflade nu er grøn af støv.

Efter nogle hundrede meter kommer fyren så op på siden af mig, mig på
cykelsti og han ved siden af på vejen, og skælder mig råbende huden fuld
for at havde sparket til hans bil, hvorefter jeg nærmest i krampegrin
viser ham min grønne håndflade. Han blev meget stille

Mærkeligt nok har jeg aldrig været udsat for noget i bil, måske fordi
der skal meget mere til inden der bliver kontakt.

Mvh

Bruno

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-09-06 21:19

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message

> [...]
> dørene. Det bliver ikke til fysisk vold, men jeg fornemmer lidt at fyren
> opdage det da det gik for ham at jeg var et hoved højere og nok en halv

Det sker alt for tit med taxi fyrene, de er jo også skæve af stoffer ½ delen
af dem, og den anden ½del under 20...

Jeg ser det tit rundt omkring bare een dytter af en taxi så er han ude af
bilen (jo senere på aftenen jo værre) lader normalt til at dag chaufførene
er mere rolige.. (færre stoffer måske)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-09-06 21:37

On Fri, 22 Sep 2006 22:18:40 +0200, "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> wrote:

> [...]
>bilen (jo senere på aftenen jo værre) lader normalt til at dag chaufførene

De påstande du her fremfører har du selvfølgelig belæg for?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-06 23:16

Folmer Rasmussen skrev:
> De påstande du her fremfører har du selvfølgelig belæg for?

Det skriver Folmer jo han har. Han ser det tit. Er det ikke belæg nok
for at skrive det?

Fra : Jens

Dato : 22-09-06 23:54

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Det skriver Folmer jo han har.
> Han ser det tit. Er det ikke belæg nok for at skrive det?

En skønne dag finder du ud af at læse indenad - og hvem der skrev hvad.
Det var altså ikke i dag

(Hint: Du citerer den forkerte person)
--

Jens F

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-06 00:00

Jens skrev:
> En skønne dag finder du ud af at læse indenad - og hvem der skrev hvad.
> Det var altså ikke i dag
> (Hint: Du citerer den forkerte person)

Sorry, på daværende tidspunkt var der en der havde glemt at ligge mig i
seng.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-09-06 09:14

klip-----
Hvis du (eller en du kender) har oplevet at en konfrontation mellem dig

og en anden trafikkant udviklede sig voldeligt, vil jeg meget gerne
fortælle din historie.

klip---
Jeg håber på at høre fra dig/jer

Med venlig hilsen

Mie Hansen, Studerende v/ Danmarks Journalisthøjskole
Tlf: 22721738, Mail: Miehansen@mail.djh.dk eller
miehansen444@hotmail.com

Mon Mie Hansen har fået nok ?
Sjovt at den slags spørgsmål ofte stilles af personer der så ikke reagerer.

Måske ville hun bare have haft alle "guldkornene" personligt ?

Mvh
Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Kate

Dato : 28-09-06 18:49

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote in

> Mon Mie Hansen har fået nok ?

Tjae, ikke til at vide, men jeg synes det er temmeligt skræmmende
læsning. Tænk engang at en gang blik virkeligt kan få det værste op i
folk.

Er det kun mænd der kommer op og toppes i trafikken, eller hvor er
kvinderne henne?

Heldigvis har jeg kun været ude for en episode hvor jeg spekulerede om
idioten kunne finde på at prøve på at stoppe mig. Det var på Holbæk
motorvejen ved Fløng hvor 3 baner bliver til 2 og man samtidig fletter
med dem som kommer på motorvejen. Det giver altid en del leben i
myldretiden. Jeg er blevet "spærret" inde i det spor som bliver til
frakørselsbane og har ikke spor lyst til dreje fra ved Hedehusene når
nu jeg faktisk skal helt til Holbæk. Jeg slår blinkeren til for at vise
dem i den anden bane at jeg skal ud, men bilisten på siden af mig
bliver ved med at køre op og lukke mig inde, det samme gør ham bagved
og foran. Ved ikke helt hvorfor ingen af de 3 synes jeg skal ud, men
tilsidst, et godt stykke inde i frakørselsbanen maser jeg mig ud, for
da har jeg blinket temmeligt længe. Hastigheden er lav, måske 30-40km/t
så hvor slemt kan det være! Nå, men jeg kommer ud og bilisten som kom
til at ligge bag mig laver adskillige fakter i mit bakspejl. Kort tid
efter kommer han ud i overhalingsbanen og har så travlt med at dytte,
give mig fingeren og lyset at han nær kører op i ham foran. Sådan en
idiot!

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-09-06 19:06

Kate wrote:

> [...]
> bakspejl. Kort tid efter kommer han ud i overhalingsbanen og har så
> travlt med at dytte, give mig fingeren og lyset at han nær kører op i

Lige på nøjagtigt det sted, som du omtaler her, er der tale om et
vognbaneskift og der skal altså ikke køres efter reglerne om sammenfletning.
Så uanset hvor meget de andre blokerer for dig, så må du ikke bare masse dig
ud, surt men sådan er det.
At det så er lidt "småligt" af dem, at de ikke giver dig plads, det siger så
nok mere om dem
Jeg kører selv dagligt på strækningen (kommer fra Hedehusene/Roskildevej og
skal ind på motorvejen) og jeg har stort set aldrig problemer, folk er som
regel altid venlige til at "åbne et hul".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kate

Dato : 30-09-06 16:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> [...]
> sammenfletning. Så uanset hvor meget de andre blokerer for dig, så
> må du ikke bare masse dig ud, surt men sådan er det.

Nej, det har du ret i, men når man blinker og blinker og ikke får plads
så kommer der jo et tidspunkt hvor man må vælge. Vil jeg hjem eller til
Fløng Jeg ville altså hjem for jeg kender ikke nogen i området så
vidt jeg da ved.

> [...]
> Hedehusene/Roskildevej og skal ind på motorvejen) og jeg har stort
> set aldrig problemer, folk er som regel altid venlige til at "åbne

Heldigvis er det også sjældent at jeg oplever ikke at blive lukket ind,
men den dag satte oplevelsen sig bare, fordi jeg syntes de var nogle
røvhuller
At jeg så synes stedet er vildt dårligt lavet er så en anden snak.