Havetraktor...OT ???
Fra : Kåre

Dato : 20-09-06 16:03

Måske ikke det helt rigtige forum, men der er jo så mange kloge hoveder
herinde...

Min havetraktor opfører sig pludselig underligt. Efter endt klipning
(heldigvis), går motoren pludselig ud under transport. Den starter fint
igen, men med det samme jeg enten kobler motor eller klipper ind, så
begynder den at hoste og går ud.
Jeg skal kun lige ANE at koble ind. Det er altså før der kommer et egentligt
træk på motoren.
Som sagt starter den som den skal, og lyder rigtigt i tomgang.

Nogen ideer?

Det er en 12HK I/C motor, på en Texas 1239 trawder...

pft
Kåre

Fra : Kåre

Dato : 20-09-06 16:10

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egentligt træk på motoren.
> Som sagt starter den som den skal, og lyder rigtigt i tomgang.

Hmmm forkert gruppe.
FUT dk.teknik.bil

Fra : uffeb1@gmail.com

Dato : 20-09-06 16:27

Kåre skrev:

> [...]
>
> Nogen ideer?
>
> Det er en 12HK I/C motor, på en Texas 1239 trawder...

Jeg vill prøve at hive luftfilteret af den.
Hvis det hjælper, så er filteret jo nok stoppet

Uffe

Fra : Kåre

Dato : 21-09-06 11:02

>Jeg vill prøve at hive luftfilteret af den.
>Hvis det hjælper, så er filteret jo nok stoppet

Hmmm, næh, så lyder den bare helt tovlig, og sprutter og vil ikke starte.

Kåre

Fra : Kito

Dato : 21-09-06 07:40

> [...]
>
> Nogen ideer?
>
> Det er en 12HK I/C motor, på en Texas 1239 trawder...

Jeg ville nok undersøge sædekontakten, Den kan sagten køre, selv om
kontakten ikke virken men i samme øjeblik du slår klipperen til stopper den,
hvis der er manglende aktivering af kontakten., >

Poul

Fra : Kåre

Dato : 21-09-06 11:03

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kontakten ikke virken men i samme øjeblik du slår klipperen til stopper
> den, hvis der er manglende aktivering af kontakten., >

En sædekontakt?
Er det en der "kigger" på om der sidder nogen på sædet, sådan at den ikke
kan køre ubemandet?
Det lyder faktisk som en rimelig fornuftig forklaring.
Jeg prøver om jeg kan finde sådan en kontakt et sted når jeg kommer hjem.

Kåre

Fra : Kito

Dato : 21-09-06 15:37

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det lyder faktisk som en rimelig fornuftig forklaring.
> Jeg prøver om jeg kan finde sådan en kontakt et sted når jeg kommer hjem.

Det er ligesom en dødemands knap. når du rejser dig fra sædet stopper
maskinen når klipperen er slået til.

Pou

Fra : Kåre

Dato : 21-09-06 20:31

> Det er ligesom en dødemands knap. når du rejser dig fra sædet stopper
> maskinen når klipperen er slået til.
>
> Pou

Jeps det var den!
Men lidt underligt alligevel: Under sædet kunne jeg se et stik med 2-3 ben
på, men uden noget stik sat derpå. På chassiset under sædet sad en ladning i
klemme, med en plastikpose viklet omkring. Inde i posen lå modparten så. Jeg
satte stikket på, og nu kører maskinen igen...
Men stikket har jo aldrig været monteret, så hvordan h...... har den kunnet
køre før?

Kåre

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-09-06 20:55

Kåre wrote:

> På chassiset under sædet
> sad en ladning i klemme, med en plastikpose viklet omkring.

Lige noget for Echelon

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kåre

Dato : 22-09-06 07:23

> Lige noget for Echelon
>
> Mvh. Uffe Ravn

Hææhh...
Det var nu bare en LEDNING, og der var ikke nogen LADNING i enden af
ledningen...

Kåre

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-09-06 11:59

> [...]
> Jeg satte stikket på, og nu kører maskinen igen...
> Men stikket har jo aldrig været monteret, så hvordan h...... har den

Mon det kan tænkes, at den har været afbrudt med en lus, som efterfølgende
er faldet ud?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Kåre

Dato : 23-09-06 18:44

> Mon det kan tænkes, at den har været afbrudt med en lus, som efterfølgende
> er faldet ud?

Joh, der har nok været pillet ved den. Men skidt, nu ved jeg at den findes,
og at den kan give problemer.
Men maskinen kører igen ind til videre, så jeg er glad.

Kåre