Ingen kørekort ... ingen benzin.
Fra : BJ

Dato : 18-09-06 09:56

Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
ikke mere købe benzin til deres knallerter:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=469022/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-09-06 10:03

On Mon, 18 Sep 2006 10:56:27 +0200, BJ wrote:

> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=469022/

Hvor er det dog typisk

Du tror helt seriøst at man vedtager sådan en lov og samtidigt siger at
polle må skrotte knallerten og kristian kan smide plæneklipperen ud?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Kent

Dato : 18-09-06 10:09

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det dog typisk
>
> Du tror helt seriøst at man vedtager sådan en lov og samtidigt siger at
> polle må skrotte knallerten og kristian kan smide plæneklipperen ud?

Hvordan undgik du at læse ordet "Hvis"?

Kent.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 10:21

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan undgik du at læse ordet "Hvis"?

Hvis de nu indførte road pricing for fodgængere og cyklister, så skulle du
bare se løjer og langkål..

Hmm .. det var da ikke en så tosset ide.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 10:11

> [...]

> Du tror helt seriøst at man vedtager sådan en lov og samtidigt siger at
> polle må skrotte knallerten og kristian kan smide plæneklipperen ud?

Hvor er det dog typisk at det eneste man kan finde på her i landet, er øget
overvågning med tilhørende udvidelse af den offentlige administration.

Det er efterhånden temmelig belastende at høre på og ikke mindst at skulle
betale.

Hvorfor er man så forbuds-, overvågnings- og administrationsliderlig?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ulrik Friis

Dato : 18-09-06 11:12

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
> betale.
>
> Hvorfor er man så forbuds-, overvågnings- og administrationsliderlig?

Tillad mig at komme med nogle årsager og sammenhænge (ikke mindst) sådan som
jeg ser det:

Når vi lever så tæt på hinanden som vi gør, har man - dvs. folkets
repræsentanter - lavet nogle regler for hvordan vi skal leve sammen uden at
vi skader hinanden. Disse regler er blevet til gennem mange år og baserer
sig hovedsageligt på erfaringer. Fx har man forbudt folk at slå hinanden
ihjel. Selvom vores oprindelse (stenalderen) tilsiger, at det skal vi, så må
vi ikke. Det synes jeg er en fin regel, og jeg kan godt finde ud af at
overholde den. Det er der så nogle få stenaldermennesker, der ikke kan.

En bil er et voldsomt instrument i de forkerte hænder. De unge mennesker der
har kørt motionscyklister samt far med barn i barnevogn ihjel viser med al
ønskelig tydelighed, at denne adfærd i bil er uønsket og at selv en lille
Peugeot 206 sagtens kan forvolde ubodelig skade. Nu var ihjelkørsel af
uskyldige mennesker sådan set forbudt i forvejen. Det vidste de unge
mennesker også godt, og de havde ingen intention om at gøre det, men ikke
desto mindre skete det. Når man så føler ansvar for at alle fodgængerne i DK
kan spadsere rundt uden at blive kørt ihjel - men at det så alligevel sker -
så må man konstatere, at regler ikke er nok.

Fodgængeren Mikael synes der skal gøres noget utraditionelt. Og det er jeg
sådan set enig med ham i. Om det så skal være det han har foreslået ved jeg
ikke, men vi burde måske diskutere det - her i tråden???

mvh
Ulrik

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 11:20

"Ulrik Friis" <ufj@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal vi, så må vi ikke. Det synes jeg er en fin regel, og jeg kan godt
> finde ud af at overholde den. Det er der så nogle få stenaldermennesker,

Man har bare glemt at slette de gamle regler, så for at hitte ud af det,
skal der være et administrativt apparat af uhyrlige dimensioner.

Så uhyrlige at administrationsapparatet er betragtelig større end
produktionsapparatet og fortsætter vi trenden er der intet
produktionsapparat tilbage.

> [...]
> med al ønskelig tydelighed, at denne adfærd i bil er uønsket og at selv en
> lille Peugeot 206 sagtens kan forvolde ubodelig skade.

Det er også bevist, forbud og regler ikke mere har nogen virkning.

> Nu var ihjelkørsel af uskyldige mennesker sådan set forbudt i forvejen.
> Det vidste de unge mennesker også godt, og de havde ingen intention om at
> gøre det, men ikke desto mindre skete det.

Åbenbart er der en brist i disse unge mennesker som ikke repareres ved hjælp
af øgede forbud.

Vi skal nu til at se på forældrenes evne til at opdrage og formidle en
samfundsmoral.

> Når man så føler ansvar for at alle fodgængerne i DK kan spadsere rundt
> uden at blive kørt ihjel - men at det så alligevel sker - så må man
> konstatere, at regler ikke er nok.

Du har helt misforstået livet, men ønsker du forbud mod at bevæge sig ud i
det, kan du nok løse nogen problemer, men andre opstår igen.

> Fodgængeren Mikael synes der skal gøres noget utraditionelt. Og det er jeg
> sådan set enig med ham i. Om det så skal være det han har foreslået ved
> jeg ikke, men vi burde måske diskutere det - her i tråden???

Jeg er ikke enig med ham, men synes da en "registreringsafgift" for både
fodgængere og cyklister måske kunne få grupperne til at arbejde bedre
sammen.

Det er ren utopi at tro regler kan afskaffe dødsfald i trafikken 100%.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 11:57

"Ulrik Friis" <ufj@get2net.dk> wrote:

>Fodgængeren Mikael synes der skal gøres noget utraditionelt. Og det er jeg
>sådan set enig med ham i. Om det så skal være det han har foreslået ved jeg
>ikke, men vi burde måske diskutere det - her i tråden???

Hvis jeg skal være rigtig flink ved ham, så vælger jeg at tro at hans
formål er øget sikkerhed for fodgængere. Så er det bare jeg har svært
ved at se sammenhængen mellem bilister uden kørekort og uheld med
fodgængere. Er der nogen indikation af at det er bilister uden
kørekort, der kører fodgængere ned?

Jeg er enig i at det vil være bedst om det kun er bilister med
kørekort, der kører rundt og at der sandsynligvis er mange uden
kørekort på de danske veje, men jeg tvivler meget på om uheldstallene
vil ændre sig ved at forhindre disse bilister i at tanke benzin.

Dem der kører galt uden kørekort er svjv oftest biltyve på flugt og
mon ikke de enten bare stjæler noget benzin eller en anden bil med
benzin i tanken?

--
Leonard

Fra : Bruno

Dato : 18-09-06 18:34

Leonard wrote:
> [...]
> ved at se sammenhængen mellem bilister uden kørekort og uheld med
> fodgængere. Er der nogen indikation af at det er bilister uden

Jeg ved ikke om der er statistik på området, men det kræver da ikke
meget fantasi og komme frem til at der er en årsag til at folk uden
kørekort mangler det. Der skal sikkert være nogen som kører fint, men
man mister altså ikke bare et kørekort ved at parkere ulovligt. Og endnu
værre, har man aldrig fået kortet så er der helt sikkert nogle regler
man ikke har forstået.

> [...]
> kørekort på de danske veje, men jeg tvivler meget på om uheldstallene
> vil ændre sig ved at forhindre disse bilister i at tanke benzin.

Fordi? Jvf. ovenfor er det vel rimeligt og formode de udgør en risikogruppe.

> Dem der kører galt uden kørekort er svjv oftest biltyve på flugt og
> mon ikke de enten bare stjæler noget benzin eller en anden bil med
> benzin i tanken?

Det anslås at der hver dag kører 10.000-20.000 bilister rundt uden
kørekort, det er altså ikke kun biltyve som kører uden kort.

Mvh

Bruno

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 18:50

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

>Det anslås at der hver dag kører 10.000-20.000 bilister rundt uden
>kørekort, det er altså ikke kun biltyve som kører uden kort.

Det har jeg heller ikke skrevet, jeg har bare stillet spørgsmålstegn
ved om det er personer uden kørekort, der kører galt.
Jeg har også erklæret mig enig i at det bedste ville være, hvis alle
bilister har et gyldigt kørekort.

Jeg tillader mig at tro, at det ikke vil ændre noget nævneværdigt på
uheldsstatistikkerne, hvis der skal vises kørekort for at købe benzin.

--
Leonard

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 18-09-06 15:07

> [...]
> betale.
>
> Hvorfor er man så forbuds-, overvågnings- og administrationsliderlig?

Har du et bedre forslag til at få, anslået, 20.000 individer til at rette
ind efter fællesskabet bedste?

Mvh, Peter Ingsø Laursen (der helt sikkert ville køre mere end 110 km/t på
udvalgte motorveje, hvis det ikke var forbudt!)

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 15:19

"Peter Ingsø Laursen" <psil*fjern_dette*@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har du et bedre forslag til at få, anslået, 20.000 individer til at rette
> ind efter fællesskabet bedste?

Alle svar er ikke øget lovgivning for så ville eks. skiferier, fodbold,
håndbold og alkoholiske drikke være forbudt.

Du kan i øvrigt selv finde på flere aktiviteter, der intet har med
motorkøretøjer at skaffe, der burde/kunne reguleres/forbydes ved lov.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 10:07

BJ skrev:
> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:

Så må man jo bare indføre krav om kørekort til knallert også,
uanset alder. Unge under 18 skal iøvrigt have kørekort til deres
knallert så det er ikke dem der får problemet, det er dem over 18 men
som ikke har kørekort der får problemet.

Jeg syns forslaget er udemærket, selvfølgelig er der nogen praktiske
problemer som du nævner (benzinkøretøjer uden kørekortkrav) og
hvordan aflæsningen skal foregå. Men set i forhold til de mange der
kører rundt uden kørekort (iflg. politiet) så er det småproblemer.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 10:13

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

>hvordan aflæsningen skal foregå. Men set i forhold til de mange der
>kører rundt uden kørekort (iflg. politiet) så er det småproblemer.

Det ville også undre mig om du var negativ overfor øget overvågning med
tilhørende udvidelse af den offentlige administration.

Jeg vil bare ikke betale for det, jeg vil have service og ikke burokrati.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 11:01

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>hvordan aflæsningen skal foregå. Men set i forhold til de mange der
>kører rundt uden kørekort (iflg. politiet) så er det småproblemer.

Hvorfor ikke bare håndhæve de regler der allerede findes?

Det er ulovligt at overgive førerretten af et køretøj, der kræver
kørekort til en person, der ikke har kørekort, bl.a. derfor man skal
vise kørekort for at leje en bil.
Hvis den bestemmelse blev håndhævet ved at man altid spurgte personer
uden kørekort om hvem der har givet dem nøglen til bilen, så kunne man
gå tilbage og give den person en bøde (sammen med bøden til personen
der kører uden kørekort). Så blev der nok lidt mere fokus på problemet
blandt bilejere og bilsælgere.

--
Leonard

Fra : Anders

Dato : 18-09-06 10:09

> [...]
> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:

"I Helsingør argumenterer Mikael le Dous, at systemet med at vise kørekort
intet koster, og at det sender et signal fra
samfundet til lovbrydere."

Nej, alle ubemandede benzinstationer er jo allerede forberedt til at scanne
vores kørekort der jo i forvejen er udstyret med stregkode.....

@ Hr. Le Dous, det er en ommer.

Anders

Fra : Stig Sørensen

Dato : 18-09-06 11:26

"Anders" skrev i en meddelelse:
alle ubemandede benzinstationer er jo allerede forberedt til at scanne
> vores kørekort der jo i forvejen er udstyret med stregkode.....
>
> @ Hr. Le Dous, det er en ommer.
>
> Anders
Forkert, Alle ubemandede benzinstationer er IKKE forberedt til at scanne
stregkoder.
Desuden er mit kørekort IKKE udstyret med en stregkode.

Stig Sørensen

Fra : Anders

Dato : 18-09-06 11:48

"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> wrote in message

> [...]
> stregkoder.
> Desuden er mit kørekort IKKE udstyret med en stregkode.

Prøv lige at læse mit indlæg en gang til og se om du så forstår det

Hvis ikke, så bemærk de 5 prikker i enden af indlæget, lugter de ikke lidt
af ironi ??

Anders

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-09-06 11:46

On Mon, 18 Sep 2006 12:26:06 +0200, "Stig Sørensen" <ss@hamag.dk>
wrote:

> [...]
>stregkoder.
>Desuden er mit kørekort IKKE udstyret med en stregkode.

Og du sporede slet ikke ironien i Anders' indlæg ?!?

/Kent Glerup

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 11:59

"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> wrote:

>Forkert, Alle ubemandede benzinstationer er IKKE forberedt til at scanne
>stregkoder.

Mon ikke Anders' indlæg var tydeligt gennemsyret af ironi ?
- sådan læste jeg det i hvert fald.

--
Leonard

Fra : Stig Sørensen

Dato : 18-09-06 12:50

Undskyld gutter

Jeg er vist ikke helt frisk i dag

Stig Sørensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-09-06 15:14

Den Mon, 18 Sep 2006 12:26:06 +0200 sendte "Stig Sørensen"
<ss@hamag.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>stregkoder.
>Desuden er mit kørekort IKKE udstyret med en stregkode.

Bare rolig, vi skal naturligvis have ombyttet vores kørekort....mod et
beskedent gebyr på 800 kr. pr. snude.

Efterfølgende finder Lov-Danmark så ud af at ordningen bliver for
bøvlet at administrere, så planerne skrinlægges indtil videre.

De indbetalte penge?

Jo, ser du, lovgiverne og kongehusets medlemmer skal jo også have
lønforhøjelse. Og så har vi andre jo fået et fint nyt kørekort, der
potentielt kan flere ting end det nuværende. At en fremtidig ordning,
så vil baseres på chipkort, får befolkningen jo først at vide til den
tid.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-09-06 15:17

Den Mon, 18 Sep 2006 16:13:59 +0200 sendte Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> følgende røgsignaler:

>Bare rolig, vi skal naturligvis have ombyttet vores kørekort....mod et
>beskedent gebyr på 800 kr. pr. snude.

Øv, havde ikke set Anders Majlands indlæg fra kl. 14.46.

Fra : Christopher Stein

Dato : 18-09-06 10:51

BJ skrev:
> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=469022/

skal man så have kørekort til plæneklipper?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-09-06 11:02

Den Mon, 18 Sep 2006 11:50:45 +0200 sendte Christopher Stein
<cstein@softhome.net> følgende røgsignaler:

>skal man så have kørekort til plæneklipper?

Nej, men hævert'erne kommer for alvor på mode...

Eller også bliver det unge, der står ved tankstationerne og spørger
forbipasserende om de vil købe 6 liter knallertbenzin for dem.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 11:12

On Mon, 18 Sep 2006 10:56:27 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
>ikke mere købe benzin til deres knallerter:
>
>http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=469022/

Igen en der har talt før han tænkte - det er så fandens moderne i
politik. Ideen er da sikkert god nok, den kan bare ikke realiseres
uden at fjerne nogle hundrede ubemandede tankstationer og sådan er der
så meget.
Hvad med man måske kiggede på, om polisens arbejde skulle
omprioriteres, således man brugte lidt flere ressourcer der, hvor det
virkeligt er farligt? (og det er ikke specielt farligt at køre 60 ca.
100 m efter et byskilt strategisk placeret for foden af en bakke, men
det er ikke lovligt, så fotovognen holder der tit)
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Il Duce

Dato : 18-09-06 11:18

> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:

Du har ikke tænkt så langt, at der måske kan skildnes mellem om man tanker 5
liter i en Maxi Puch eller 50 liter i en Kadett? Jeg synes ideen er ok, men
desværre næppe realiserbar p.g.a. de mange ubemandede tankstationer. Men
hvis det er rigtigt, at 10 % af alle bilister kører rundt uden gyldigt
kørekort, så bør der da gøres noget.

--

MVH

Thomas

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 11:26

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du har ikke tænkt så langt, at der måske kan skildnes mellem om man tanker
> 5 liter i en Maxi Puch eller 50 liter i en Kadett?

Jeg har slet ikke tænkt mig at tænke noget omkring dette latterlige forslag.

Ovennævnte giver øget administration og det ønsker jeg ikke at betale for.

Kender du eks. reglerne omkring methanolkøb?

> Jeg synes ideen er ok, men desværre næppe realiserbar p.g.a. de mange
> ubemandede tankstationer. Men hvis det er rigtigt, at 10 % af alle
> bilister kører rundt uden gyldigt kørekort, så bør der da gøres noget.

O.k. - ja - og ja.

Der er mange ting, der bør gøres noget ved i vort samfund, når
spillereglerne ikke overholdes.

Det første sted vi bør se, er ind i os selv og rollen som forældre/opdrager.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christopher Stein

Dato : 18-09-06 11:31

Il Duce skrev:

> [...]
> desværre næppe realiserbar p.g.a. de mange ubemandede tankstationer. Men
> hvis det er rigtigt, at 10 % af alle bilister kører rundt uden gyldigt

hvad hvis man tager en dunk med og påstår det er til knallerten
derhjemme som er løbet tør?

Fra : none@nowhere.nowhere

Dato : 18-09-06 11:34

Det kunne man nok meget hurtigt blive træt af....

/HH

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 11:36

"none@nowhere.nowhere" <no@email.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kunne man nok meget hurtigt blive træt af....

Hvorfor tror du det?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 11:22

BJ skrev:

> Det ville også undre mig om du var negativ overfor øget overvågning med
> tilhørende udvidelse af den offentlige administration.

Det handler ikke om overvågning, det er jo blot en aflæsning af om
kørekortet er gyldigt - der er da absolut ingen grund til at lagre
aflæsningerne nogen som helst steder. Det er altså ikke overvågning,
det er ikke yderligere administration. Det er simpelt, nemt og billigt.

> Jeg vil bare ikke betale for det, jeg vil have service og ikke burokrati.

Det kan du så få for de millioner vi sparer ved at have færre
dødsulykker forsaget af idioter uden kørekort.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 11:30

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>aflæsningerne nogen som helst steder. Det er altså ikke overvågning,
>det er ikke yderligere administration. Det er simpelt, nemt og billigt.

Hvis ikke oplysningerne er lagret nogen steder, hvordan vil du så overvåge
gyldigheden.?

Intet i denne verden er simpelt, nemt, billigt og uden administrative
omkostninger.

>Det kan du så få for de millioner vi sparer ved at have færre
>dødsulykker forsaget af idioter uden kørekort.

Vi sparer ikke én krone, men øger administrationsomkostningerne.

Vi ville tjene meget mere samfundsmæssigt ved at forbyde øl/vin/alkohol og
folks skiferier.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 11:58

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Det kan du så få for de millioner vi sparer ved at have færre
>dødsulykker forsaget af idioter uden kørekort.

Hvormange er der af den slags ulykker om året?

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-06 11:55

BJ wrote:
> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=469022/

Ha Ha Ha, sådan en tåbe

Hvad så med ubemandede ?
Skal man der indsende sit kørekort ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:03

Leonard skrev:

> Hvormange er der af den slags ulykker om året?

Ingen anelse - men en enkelt af dem vil sandsynligvis kunne drive
kontrolsystemet i et par år...

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:09

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Ingen anelse - men en enkelt af dem vil sandsynligvis kunne drive
>kontrolsystemet i et par år...

Det er sansynligvis noget værre vrøvl og en 100% udokumenteret påstand.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:06

BJ skrev:

> Hvis ikke oplysningerne er lagret nogen steder, hvordan vil du så overvåge
> gyldigheden.?

Vi har allerede et fint register over hvem der har kørekort. Dette
register skal blot have et interface hvor en lille boks på
benzinstationen kan kalde op til og spørge om et givent
kørekortnummer er gyldigt.

> Intet i denne verden er simpelt, nemt, billigt og uden administrative
> omkostninger.

Databasen over gyldige kørekort administreres i forvejen til politiets
eget brug. Der hvor det vil komme til at koste noget er ombygning af de
eksisterende benzinstationer.

> Vi sparer ikke én krone, men øger administrationsomkostningerne.

En dødsulykke vil spare samfundet for en million eller to - mindst -
og dem kan vi jo så bruge på at drive det ekstra interface til
kørekortregistret.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:08

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>En dødsulykke vil spare samfundet for en million eller to - mindst -
>og dem kan vi jo så bruge på at drive det ekstra interface til
>kørekortregistret.

Et forbud mod folks vinterskiferie eller øl, vin og alkohol ville spare
samfundet for milliarder af kroner.

Så kunne vi måske også slippe af med alle fritidsalkoholikerne.

Disse forbud kræver intet interface!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 18-09-06 15:12

> Et forbud mod folks vinterskiferie eller øl, vin og alkohol ville spare
> samfundet for milliarder af kroner.

Det er prøvet før uden voldsom succes (USA bl.a.) - Der måtte man dog godt
stå på ski......

Mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 15:21

"Peter Ingsø Laursen" <psil*fjern_dette*@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er prøvet før uden voldsom succes (USA bl.a.) - Der måtte man dog godt
> stå på ski......

Alt er stort set afprøvet i denne verden, men nu er tiden, menneskene og
deres holdninger nogen helt andre.

Du kan evt. selv finde på en ord for "den hedengangne" amerikanske
forbudstid.

Det er så moderne i dag og så tror både "ordopfinderen" og "kunderne" noget
helt nyt, har set dagens lys..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:25

BJ brought next idea :
> Alt er stort set afprøvet i denne verden, men nu er tiden, menneskene og
> deres holdninger nogen helt andre.

Hvad har ændret sig så du tror danskere vil være mere tilbøjelige til
at overholde sådan et forbud ? Danskerne er nogen af dem der drikker
mest i hele verden, specielt de unge danskere.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 19:28

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad har ændret sig så du tror danskere vil være mere tilbøjelige til at
> overholde sådan et forbud ?

Danskerne repekterer ikke mere forbud, de respekterer stort set meget lidt.

> Danskerne er nogen af dem der drikker mest i hele verden, specielt de unge
> danskere.

Det er da også noget, vi kan være utrolig stolte af...!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:31

BJ presented the following explanation :

> Danskerne repekterer ikke mere forbud, de respekterer stort set meget lidt.

Men hvorfor tror du så de vil overholde et alkohol/skiferie forbud ?

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 19:34

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men hvorfor tror du så de vil overholde et alkohol/skiferie forbud ?

Hvis du ikke kan købe det i landet, vil det være næsten 100% effektivt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:41

on 18-09-2006, BJ supposed :

> Hvis du ikke kan købe det i landet, vil det være næsten 100% effektivt.

Hvor effektivt var det i USA ?

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 19:42

> on 18-09-2006, BJ supposed :

> Hvor effektivt var det i USA ?

Meget effektivt, men du har set for mange romantiske amerikanske film.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 20:56

It happens that BJ formulated :
> men du har set for mange romantiske amerikanske film.

Hvad ved du om det ?

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 20:59

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad ved du om det ?

Gider jeg at lege mere med dig?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:09

Leonard skrev:

> Hvorfor ikke bare håndhæve de regler der allerede findes?

Fordi det kræver at man stopper bilen og kontrollerer om føreren har
kørekortet med sig. Så skulle man jo opsætte bomme ved alle
indfaldsveje som kun kan åbnes ved at køre et gyldigt kørekort
gennem en aflæser......

> [...]
> gå tilbage og give den person en bøde (sammen med bøden til personen
> der kører uden kørekort). Så blev der nok lidt mere fokus på problemet

Man må gerne eje en bil uden at have kørekort.
Man kan godt indregistrere en bil uden at have kørekort.

Mange af dem jeg har hørt om der har kørt rundt uden kørekort har
selv ejet bilen, der er altså ikke nogen at give den ekstra bøde til.

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 18:19

> [...]

>Mange af dem jeg har hørt om der har kørt rundt uden kørekort har
>selv ejet bilen, der er altså ikke nogen at give den ekstra bøde til.

Der er altid en eller anden der har overdraget nøglerne til personen i
første omgang, fx den der har solgt bilen.

Så tager man bare en kammerat med - så giver vi kammeraten bøden for
at overdrage nøglerne ...

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:30

Leonard wrote on 18-09-2006 :

> Der er altid en eller anden der har overdraget nøglerne til personen i
> første omgang, fx den der har solgt bilen.

Personen kunne have haft kørekort på det tidspunkt. Desuden er det ikke
ulovligt at sælge en bil til en der ikke har kørekort, vedkommende
kunne f.eks. møde op med en ladvogn med tilhørende chauffør.

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 19:49

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Personen kunne have haft kørekort på det tidspunkt. Desuden er det ikke
>ulovligt at sælge en bil til en der ikke har kørekort, vedkommende
>kunne f.eks. møde op med en ladvogn med tilhørende chauffør.

Og tror du det vil være noget problem at få bilen tanket?
Som en anden skrev, lad konen køre ned og tanke, så er der til ca.
1.000 km igen.

Ingen har i denne tråd påvist væsentlige fordele ved at besværliggøre
en dagligdags ting som at tanke en bil for os alle.
(Og, nej, her gælder et enkelt reddet liv ikke, for så er der meget
andet der kunne gøres først, som vil redde 2 eller flere liv).

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 21:00

on 18-09-2006, Leonard supposed :

> Og tror du det vil være noget problem at få bilen tanket?

Næ, ikke større problem end at køre uden kørekort...

> Ingen har i denne tråd påvist væsentlige fordele ved at besværliggøre
> en dagligdags ting som at tanke en bil for os alle.

Tjaa, det kan da godt være det viser sig at være umuligt i praksis -
men det gør sådan set ikke ideen dårligere.

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 21:27

>Tjaa, det kan da godt være det viser sig at være umuligt i praksis -
>men det gør sådan set ikke ideen dårligere.

Hvad er det gode ved ideen?
Hvilke væsentlige fordele giver den?

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 22:05

Leonard explained on 18-09-2006 :

> Hvad er det gode ved ideen?
> Hvilke væsentlige fordele giver den?

Hvis det effektivt kunne forhindre folk uden kørekort i at køre bil så
ville det da være fint.

Fra : Leonard

Dato : 19-09-06 10:12

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:

>Hvis det effektivt kunne forhindre folk uden kørekort i at køre bil så
>ville det da være fint.

Tror du på at det kan det?
- jeg gør ikke, men jeg kan se at det vil give alle os andre en masse
besvær.

--
Leonard

Fra : SG

Dato : 18-09-06 19:43

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev i

> Der er altid en eller anden der har overdraget nøglerne til personen i
> første omgang, fx den der har solgt bilen.
>
> Så tager man bare en kammerat med - så giver vi kammeraten bøden for
> at overdrage nøglerne ...

Hvis jeg ejer en bil og et kørekort, men mister mit kørekort fx fordi jeg
kører for stærkt, så ejer jeg jo stadig min bil. Hvis jeg alligevel kører i
bilen uden kørekort, er der da ikke nogen som skal overdrage nøglerne til
mig...Dem har jeg da haft hele tiden - både før og efter mit kørekort blev
taget...

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 19:54

SG <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mig...Dem har jeg da haft hele tiden - både før og efter mit kørekort blev

Når du alligevel skal aflevere dit kørekort kan du jo passende få lov
at aflevere dine bilnøgler, som så først kan afhentes af en person med
kørekort. Det kan da ikke være så svært.

--
Leonard

Fra : SG

Dato : 18-09-06 20:28

> Når du alligevel skal aflevere dit kørekort kan du jo passende få lov
> at aflevere dine bilnøgler, som så først kan afhentes af en person med
> kørekort. Det kan da ikke være så svært.

Hmm.. hvis jeg så ikke kender nogen, jeg vil overlade min bil til, så
skal den bare stå opmagasineret hos politiet??? Næppe...

Men OK, så henter min kone nøglen. Hun hænger nøglerne op i nøgleskabet
som hun plejer, når hun kommer hjem. Senere tager jeg nøglerne fra
nøgleskabet og kører en tur...

Hvem har så overdraget nøglerne til mig...ingen...Du kan jo ikke straffe
min kone for at jeg "stjæler" mine egne bilnøgler, ligesom du ikke kan
forlange, at hun skal gemme nøglen et sted, som jeg ikke kan finde. Du
kan i øvrigt heller ikke straffe mig for at tage noget, der i forvejen
tilhører mig...

Fra : Leonard

Dato : 18-09-06 21:31

SG <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> wrote:

>Hmm.. hvis jeg så ikke kender nogen, jeg vil overlade min bil til, så
>skal den bare stå opmagasineret hos politiet??? Næppe...

Hvis du har været så dum at tage bilen, da du skulle i retten og
aflevere dit kørekort, så jo, du må jo ikke køre den hjem, du har
nemlig ikke noget kørekort. Opmagasineret er nok så meget sagt, den
kommer bare til at stå hvor du har parkeret den.

>Men OK, så henter min kone nøglen. Hun hænger nøglerne op i nøgleskabet
>som hun plejer, når hun kommer hjem. Senere tager jeg nøglerne fra
>nøgleskabet og kører en tur...

Hvem har ansvaret for at børnene ikke kører i bilen?
Hvis hun ikke tror på at du kan holde fingrene fra nøglerne, så må hun
jo tage nøglerne med i tasken.

--
Leonard

Fra : SG

Dato : 19-09-06 19:31

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev i news:ua0ug2hcdhiamql5fc2mrbu5vj1pv0nuq1
@4ax.com:

> Hvem har ansvaret for at børnene ikke kører i bilen?

At forældre har ansvar for deres børn, betyder da ikke at den ene ægtefælle
har ansvaret for hvad den anden ægtefælle laver??!!

> Hvis hun ikke tror på at du kan holde fingrene fra nøglerne, så må hun
> jo tage nøglerne med i tasken.

Du forstår (eller vil ikke forstå) hvad jeg siger til dig.

Jeg er ked af, at mine tænkte eksempler gør dig forvirret. Jeg forsøger
bare at fortælle dig, at din "regel" om at man bør aflevere sine nøgler, og
at nøglerne kun må kunne hentes af en person med kørekort, er mindst lige
så tåbelig, som at foreslå at vi skal fremvise gyldigt kørekort, når vi
tanker benzin.

Din regel forhindrer jo INGEN i at køre i deres bil alligevel. Og du kan jo
ikke straffe den person, der henter nøgler for at komme til at tabe dem så
ejeren finder dem.

Og hvad med den reservenøgle, som de fleste bilejere har? Når Politiet
siger: Aflevér dine nøgler, så siger ejeren jo bare: Jamen, jeg har kun én,
den anden er blevet væk. Vil du så have at politiet skal ud og ransage alle
boliger, hvor ejeren har fået fradømt sit kørekort???

Jeg håber da, at du snart kan se, at den idé ikke er specielt god?

Fra : Leonard

Dato : 19-09-06 20:10

SG <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> wrote:

>Din regel forhindrer jo INGEN i at køre i deres bil alligevel.

Jeg er sikker på at "min" regel, som ikke er min:

Færdselsloven
§ 65. Ejeren (brugeren) af et køretøj skal efter anmodning fra
politiet oplyse, hvilke personer der som førere har benyttet
køretøjet.
Stk. 2. Ejeren (brugeren), føreren og den, der i øvrigt har
rådighed over et motordrevet køretøj, må ikke overlade føringen til en
person, der ikke lovligt kan føre køretøjet.

hvis den blev håndhævet oftere ville fjerne en del af de bilister, der
kører uden kørekort. Også flere end forslaget om at tanke benzin
kræver kørekort.

Du har ret i at det sikkert ikke vil fjerne dem, der kører i deres
egen eller familiens bil, men med 10-20.000 bilister om dagen uden
kørekort er mange af dem på vej i en firmabil. Jeg har arbejdet i
adskillige firmaer og kørt bil i de fleste af dem og det var kun da
jeg første gang blev ansat som taxachauffør, at jeg viste mit
kørekort.

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:11

> Nej, alle ubemandede benzinstationer er jo allerede forberedt til at scanne
> vores kørekort der jo i forvejen er udstyret med stregkode.....

Det er faktisk en ret god pointe, kørekortet kan tilsyneladende slet
ikke aflæses elektronisk...

Og så var det forslag skudt ned ...

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:13

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det er faktisk en ret god pointe, kørekortet kan tilsyneladende slet
>ikke aflæses elektronisk...

>Og så var det forslag skudt ned ...

Utroligt ... giver du bare sådan uden videre op uden at "vinde"
diskussionen...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 18-09-06 13:46

> Det er faktisk en ret god pointe, kørekortet kan tilsyneladende slet
> ikke aflæses elektronisk...

> Og så var det forslag skudt ned ...

Nej da - det er da bare en grund til ombytning af kørekortene endnu en
gang. Hvis man nu satte prisen for et ombytterkørekort til 500kr og ca 3
millioner danskere skal have ombyttet deres kørekort Så er der 1,5
milliard kroner at udvikle systemet for og så koster det jo ikke noget
for det er bilisterne selv der skal betale for deres "ret" til at købe
benzin.

Er agurketiden ikke snart ovre ? Så de politikere kan finde noget
relevant at forholde sig til ...

Fra : Anders

Dato : 18-09-06 19:19

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:450e9502$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Er agurketiden ikke snart ovre ? Så de politikere kan finde noget relevant

Nu skal du ikke nedgøre politikerne... forslaget er fremsat af formanden for
DFF ( Dansk Fodformer Forbund ?? )

Anders

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:13

BJ skrev:

> Jeg har slet ikke tænkt mig at tænke noget omkring dette latterlige forslag.
> Ovennævnte giver øget administration og det ønsker jeg ikke at betale for.

Det vil være utroligt simpelt at indbygge en sådan lås i et
tankanlæg - max 5 liter med mindre et gyldigt kort er registreret. Det
vil du næppe kunne se på din benzinregning.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:16

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

>tankanlæg - max 5 liter med mindre et gyldigt kort er registreret. Det
>vil du næppe kunne se på din benzinregning.

Der er allerede et forbud på standerne om ikke at tanke mindre end 5 liter.

Folk skal bare overholde det ... du ved .. moral....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:16

BJ skrev:

> Hvorfor tror du det?

Hvor mange gange gider du gå afsted med dunken ? Hvis du skal tanke 30
liter skal du rende 6 gange og du skal jo ikke komme for tit for så
bliver de nok mistænksomme på stationen.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:18

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Hvor mange gange gider du gå afsted med dunken ?

Magler jeg benzinen, så mange gange det er nødvendigt.

> Hvis du skal tanke 30
>liter skal du rende 6 gange og du skal jo ikke komme for tit for så
>bliver de nok mistænksomme på stationen.

Hvorfor tror du det, skal de da sikre den evt. lovs overholdelse.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:20

BJ skrev:

> Der er allerede et forbud på standerne om ikke at tanke mindre end 5 liter.
> Folk skal bare overholde det ... du ved .. moral....

Ja - og hvor vil du hen med det ?

Min pointe var at hvis man ville kunne man sagtens lave en
mekanisk/elektronisk spærring når der var tanket 5 liter hvis ikke et
gyldigt kort var registreret. Og prisen for det vil du næppe kunne se
på din benzinregning.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:28

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Ja - og hvor vil du hen med det ?

At det allerede faktisk ikke er tilladt at tanke mindre...

> [...]
>mekanisk/elektronisk spærring når der var tanket 5 liter hvis ikke et
>gyldigt kort var registreret. Og prisen for det vil du næppe kunne se

Du har ingen pointe blot nogle udokumenterede påstande og formodninger.

Kan du ikke vise os nogle tal/kalkulationer osv.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:22

> Et forbud mod folks vinterskiferie eller øl, vin og alkohol ville spare
> samfundet for milliarder af kroner.

Og koste samfundet milliarder i tabte afgifter..

> Disse forbud kræver intet interface!

Til gengæld vil de kræve en kæmpe bevilling til told/skat/politi for
at håndhæve forbuddet.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:29

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Et forbud mod folks vinterskiferie eller øl, vin og alkohol ville spare
> samfundet for milliarder af kroner.

>Og koste samfundet milliarder i tabte afgifter..

Nå.

>Til gengæld vil de kræve en kæmpe bevilling til told/skat/politi for
>at håndhæve forbuddet.

Hvorfor tror du det. Folk har vel moral nok til at overholde loven.......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jens F

Dato : 18-09-06 12:33

BJ wrote:
> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=469022/

Hvad skulle der opnås med det? Jeg sender sq da bare lillemor ned og
tanke - hun har jo sit kørekort endnu
--

Jens F

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:25

BJ skrev:

> Det er sansynligvis noget værre vrøvl og en 100% udokumenteret påstand.

Jeg vælger at tro du godt ved hvad sandsynligvis betyder og at du blot
ikke havde noget fornuftigt at sige.

Drift af et ekstra interface med f.eks. web-snitflade skulle ikke gerne
koste mere end 1 mio om året at drive, så har man i hvert fald valgt
den forkerte leverandør.

Og hvad er det du vil have jeg skal dokumentere ? Jeg *VURDERER* at
prisen for det vil være under 1 mio om året og at udgiften pr
dødsuslykke dermed vil kunne dække udgiften. Iflg. Sikkertrafik.dk er
prisen pr dødsoffer i trafikken ca. 1,2 mio - og det tal er et par år
gammelt.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:32

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg vælger at tro du godt ved hvad sandsynligvis betyder og at du blot
>ikke havde noget fornuftigt at sige.

Du kan for min skyld, tro hvad du vil for du er nu igen i fuld gang med at
kværne.>

>Drift af et ekstra interface med f.eks. web-snitflade skulle ikke gerne
>koste mere end 1 mio om året at drive, så har man i hvert fald valgt
>den forkerte leverandør.

Igen en udokumenteret påstand (for at "vinde" en ordduel)

> [...]
>dødsuslykke dermed vil kunne dække udgiften. Iflg. Sikkertrafik.dk er
>prisen pr dødsoffer i trafikken ca. 1,2 mio - og det tal er et par år

Jeg *VURDERER* du kværner uden et eneste glimt af nogen forstand eller viden
omkring offentlig forvaltning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : spamsen

Dato : 18-09-06 18:05

"Henrik Stidsen" wrote in message
klip
> [...]
> udgiften. Iflg. Sikkertrafik.dk er prisen pr dødsoffer i
> trafikken ca. 1,2 mio - og det tal er et par år gammelt.
lige en indskyldelse,

det koster vist samfundet(staten) MEGET mere end 1.2mill,
kan godt være det er for ulykken, beredskab osv.
men er der ikke noget med at det værste for staten er hvis det er en
ny-udlært på ~18år er dette tab uvirkeligt stort, fremfor en på måske
50-70år
(der jo har betalt sin "gæld" af til staten via SKAT)
hvor meget har "barnet" på 18 betalt i skat? og hvad har en
"gennemsnitsdansker" betalt når de fylder 50-60år i skat?

og konklusionen må vel være lissom med biler, de fleste er mindre værd jo
ældre de bliver, trods de har gjort deres bedste :)

vh.
Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:29

spamsen brought next idea :

> lige en indskyldelse,
> det koster vist samfundet(staten) MEGET mere end 1.2mill,
> kan godt være det er for ulykken, beredskab osv.

Prisen er svjh kun for beredskab mv i forbindelse med ulykken, man har
ikke engang beregnet prisen for f.eks. psykologhjælp til pårørende.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:26

BJ skrev:

> Utroligt ... giver du bare sådan uden videre op uden at "vinde"
> diskussionen...

Bjørn, du er ualmindeligt dum at høre på.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:33

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Bjørn, du er ualmindeligt dum at høre på.

Grow up Henrik og få noget erfaring i livet og ikke disse luftkastelagtige
meninger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:29

BJ skrev:

> Hvorfor tror du det, skal de da sikre den evt. lovs overholdelse.?

Et værtshus risikerer sin spiritusbevilling hvis de udskænker alkohol
til personer under 18, en tankstation risikerer i forvejen bøder mv.
hvis de sælger alkohol til unge under 16, hvorfor skulle de ikke også
kunne risikere f.eks. at mistre retten til at sælge brændstof hvis de
ikke sikrer at loven overholdes ? Det er *alene* et spørgsmål om at
formulere loven korrekt.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:35

BJ skrev:

> [...]

>kunne risikere f.eks. at mistre retten til at sælge brændstof hvis de
>ikke sikrer at loven overholdes ? Det er *alene* et spørgsmål om at

...og så er du allerede godt i gang med at udvide den offentlig
administration....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:30

Jens F skrev:

> Hvad skulle der opnås med det? Jeg sender sq da bare lillemor ned og
> tanke - hun har jo sit kørekort endnu

Det kunne jo blive en hel lille industri - tankning af biler, vi
afhenter på din adresse og leverer tilbage med fuld tank ;)

Fra : Jens F

Dato : 18-09-06 13:31

Henrik Stidsen wrote:

> Det kunne jo blive en hel lille industri - tankning af biler, vi
> afhenter på din adresse og leverer tilbage med fuld tank ;)

Og så går den en 1000 km igen ....

(Det forslag får ikke fjernet mange kørekortløse fra vejene )
--

Jens F

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:32

BJ skrev:

> Nå.

Dine argumenter er virkelig gode i dag...

> Hvorfor tror du det. Folk har vel moral nok til at overholde loven.......

Selvfølgelig, det er derfor der indbetales 800mio om året i
frivillige fartafgifter...

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:37

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Selvfølgelig, det er derfor der indbetales 800mio om året i
>frivillige fartafgifter...

Så er vi tilbage til, hvad jeg tidligere har sagt.

Folk mangler moral og vi skal til at se ind i os selv og vores evne til at
være forældre/opdragere/rollemodeller.

Det hjælper ikke mere at øge antallet af mere eller mindre obskure love.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 18-09-06 20:52

BJ wrote:

> Folk mangler moral og vi skal til at se ind i os selv og vores evne til at
> være forældre/opdragere/rollemodeller.
>
> Det hjælper ikke mere at øge antallet af mere eller mindre obskure love.

Øhhh.... det mener du ikke - vel?

Det du giver udtryk for er, at såfremt alle opførte sig inden for
normerne vil det ikke være nødvendigt at lave kontrolforanstaltninger
og/eller love, der besværliggør overtrædelse af normerne. Derudover at
vi gennem opdragelse vil kunne opnå at alle følger normerne.

En af årsagerne til, at vi har et statsapparat er vel netop at fastsætte
fælles normer (lovgivning er normativ). At statsapparatet har et
lovfæstet voldsmonopol skyldes erkendelsen af at alle ikke følger de
fælles normer.

Med din holdning skal vi vel med det samme droppe ethvert krav til
våbentilladelse og registrering af våben (folk ved det er ulovligt at
dræbe andre - og kan selv læse jagtloven), samt gøre erhvervelse af
kørekort til en frivillig sag (reglerne kan læses i færdselsloven) - da
folk opfører sig eksemplarisk kan færdselspolitiet nedlægges i samme
ombæring. Virksomhedernes indberetningspligt til Skat kan droppes i
samme åndedrag sammen med kontrollen af folks skatteforhold - folk ved
at de skal betale skat (jævnfør lovgivningen/normerne) - og derfor gør
de det. I samme ombæring dropper vi al paskontrol i lufthavnene og
hænger skilte på 30 sprog om hvem der må komme ind i landet og hvem der
ikke må - samt regler for indførelse af øl/spiritus/cigaretter/levende
dyr/kunstskatte - så kan de velopdragne mennesker selv henvende sig i en
skranke, hvis der er et problem.

Bjørn - jeg beklager - men din præmis om at hele befolkningen kan
opdrages til af sig selv at bevæge sig inden for lovens rammer uden
kontrol og repressalier tror jeg ikke på. En del af de mennesker, der
betaler for at køre med bybusserne her i Århus gør det udelukkende fordi
der er en risiko for, at der dukker en kontrollør op. Vil du mene, at
det er et kæmpeproblem for de retskafne som ville betale billet alligevel?

Knus
Regnar

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 20:58

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Øhhh.... det mener du ikke - vel?

KLIP .. en længere udredning.

Jow, jeg mener hvad jeg skriver: Det hjælper ikke at øge antallet af mere
eller mindre obsure love.

Der er snart så mange, ingen ved de er der.

Hvad vi trænger til, er en gennemgribende revidering.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 18-09-06 21:36

BJ wrote:

> Hvad vi trænger til, er en gennemgribende revidering.

Meget konkret. Du lyder som Fremskridtspartiet anno 1984.

Knus
Regnar

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 21:56

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Meget konkret. Du lyder som Fremskridtspartiet anno 1984.

Det er da meget mulig, men jeg må desværre også erkende, Mogens Glistrup
havde og fik ret i mangt og meget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:36

BJ skrev:

> At det allerede faktisk ikke er tilladt at tanke mindre...

Er det ikke fordi målerne ikke er præcise på lavere mængder ? svjv
er det ikke noget med lovgivning.

> Du har ingen pointe blot nogle udokumenterede påstande og formodninger.

Jeg har mere pointe end du har - og hvornår går det op for dig at en
vurdering af en situation ikke behøver dokumentation ? Den står for
egen regning, JEG vurderer, JEG mener, JEG tror. Men du kan jo f.eks.
komme med en beregning der viser jeg ikke har ret.

> Kan du ikke vise os nogle tal/kalkulationer osv.?

Hvor meget blev benzinen dyrere af at Metax indførte mobiltankning ?
Det system er sandsynligvis dyrere i drift end et simpelt kortkontrol
system.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:38

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Jeg har mere pointe end du har -

Det siger vi så Henrik (klappe på hovedet).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Stig Sørensen

Dato : 18-09-06 13:01

>"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en >meddelelse
Klip

>Er det ikke fordi målerne ikke er præcise på lavere >mængder ? svjv
>er det ikke noget med lovgivning.

Korrekt, Benzinmålere kan ikkke holde tolerancen på max 2 promille afvigelse
ved tankninger under 5 liter.
Selvfølgelig må man tanke under 5 liter.

>Hvor meget blev benzinen dyrere af at Metax indførte >mobiltankning ?
>Det system er sandsynligvis dyrere i drift end et simpelt >kortkontrol
>system.

Jeg vil tro at det er billigere i drift end kontokort system.

Stig Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 19:10

"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> skrev i en meddelelse

> Klip

> Korrekt, Benzinmålere kan ikkke holde tolerancen på max 2 promille
> afvigelse ved tankninger under 5 liter.
> Selvfølgelig må man tanke under 5 liter.

Der står ellers "Mindste lovlige salg er 5L" på de fleste tankanlæg

--
Tom

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-09-06 07:26

Tom wrote:

> Der står ellers "Mindste lovlige salg er 5L" på de fleste tankanlæg

SVJH er det en saga blot de fleste steder - jeg synes jeg har set anlæg
angivet med 2 liter (hvilket giver mening hvis det er de gamle pumpers
præcision den er gal med), og masser helt uden angivelse. Hvad straffen
er for at købe 3 liter mangler jeg også at erfare - det kunne være et
sjovt bødeforlæg at have hængende på væggen

--
vh
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:37

Stig Sørensen explained :

> Jeg vil tro at det er billigere i drift end kontokort system.

Hvorfor ?

Fra : Stig Sørensen

Dato : 19-09-06 06:30

> Stig Sørensen explained :

> Hvorfor ?

Hardwaren til konto og kontantkøb er ret udsat. De fleste driftforstyrrelser
på såden en kontomat er: Defekte kortlæsere, Krøllede sedler i
seddelscannere og defekte kvitteringsgivere.
Det koster benzinselskaberne mange penge at reparere disse ting. samtidig
med at omsætningen jo daler når de er ude af drift.

Stig Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:38

BJ skrev:
> Igen en udokumenteret påstand (for at "vinde" en ordduel)

Og igen et ligegyldigt indlæg for at få det sidste ord...

> Jeg *VURDERER* du kværner uden et eneste glimt af nogen forstand eller viden
> omkring offentlig forvaltning.

Fint, vurder du bare - jeg ved du tager fejl med den vurdering men det
må du om.

Iøvrigt handler driften af et IT system om meget andet end bureaukrati.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:41

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Det siger vi så Henrik (klappe på hovedet)

>Iøvrigt handler driften af et IT system om meget andet end bureaukrati.

Nåda, det er vist også noget udokumentret noget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:41

BJ skrev:

> Grow up Henrik og få noget erfaring i livet og ikke disse luftkastelagtige
> meninger.

Helt ærligt Bjørn, når du kommer med udbrud som "Utroligt ... giver
du bare sådan uden videre op uden at "vinde" diskussionen... " så er
det ikke ligefrem fordi det giver indtryk af en alder der er meget over
7 år. Du opfører dig som et lille barn.

Bare fordi vi ikke er enige behøver du ikke forsøge at latterliggøre
alt hvad jeg skriver. Du kan i det mindste have pli nok til at forhold
dig til virkeligheden istedet for blankt at afvise og latterliggøre
enhver der er uenig med dig.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:44

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>alt hvad jeg skriver. Du kan i det mindste have pli nok til at forhold
>dig til virkeligheden istedet for blankt at afvise og latterliggøre

Du har aldrig forsøgt at læse, hvad du selv skriver og udtrykker.... nå
ikke.

Så siger vi også det Henrik (klappe på hovedet).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:34

BJ used his keyboard to write :

> Du har aldrig forsøgt at læse, hvad du selv skriver og udtrykker.... nå ikke.

Jo - har du prøvet at læse dine egne indlæg ?

> Så siger vi også det Henrik (klappe på hovedet).

Du kan starte her og se om du syns det er en god måde at føre en debat.
Er det det niveau du vil debattere på ?

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 19:38

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kan starte her og se om du syns det er en god måde at føre en debat. Er
> det det niveau du vil debattere på ?

Man kan ikke føre debat med nogen, der udelukkende er påståelig og
kværnende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:41

BJ laid this down on his screen :

> Man kan ikke føre debat med nogen, der udelukkende er påståelig og kværnende.

Det var ikke det jeg spurgte om. Jeg spurgte om det var det niveau du
ønsker debatten på.

Hvis du læser hvad jeg skriver vil du opdage at jeg ikke er "påståelig
og kværnende" - jeg har ikke påstået noget som helst og du lægger ud
med at svine mig til (og sjovt nok er du glad for en andens indlæg der
udtrykker præcis det samme som jeg gjorde...)

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 19:44

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> svine mig til (og sjovt nok er du glad for en andens indlæg der udtrykker

Så siger vi det Henrik (klappe på hovedet).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 21:01

BJ formulated the question :
> Så siger vi det Henrik (klappe på hovedet).

Tillykke, du har vundet 60 dage i mit killfilter, jeg gider ikke høre
på dig længere.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 21:02

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tillykke, du har vundet 60 dage i mit killfilter, jeg gider ikke høre på
> dig længere.

Stooorrr dreng.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-09-06 07:28

Henrik Stidsen wrote:
> BJ formulated the question :
>
> Tillykke, du har vundet 60 dage i mit killfilter, jeg gider ikke høre på
> dig længere.

Sympati herfra - BJ er ved at skifte tone fra "Direkteur" til
"Übermensch", og han har det tydeligvis svært med rollen.

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 19-09-06 08:47

KLIP

> Sympati herfra - BJ er ved at skifte tone fra "Direkteur" til
> "Übermensch", og han har det tydeligvis svært med rollen.

Nåda, er dine sokker også krympet i vask.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-09-06 08:54

BJ wrote:

> Nåda, er dine sokker også krympet i vask.

Mine tæer krummer sig i hvert fald når jeg læser dine svar til Henrik.
"Arrogant" kommer ikke engang i nærheden af at beskrive tonen.

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 19-09-06 09:10

KLIP

> Mine tæer krummer sig i hvert fald når jeg læser dine svar til Henrik.
> "Arrogant" kommer ikke engang i nærheden af at beskrive tonen.

Mine tæer stritter helt vildt, når jeg læser barnagtige og umodne indlæg,
der ligefrem higer efter børnehavens pædagogik i løsningen af en hver
udfordring.

Man burde slet ikke tillade kørekort til unge under 25 år, hvis man skulle
følge jeres tåbelige linie.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:44

BJ skrev:

> Så er vi tilbage til, hvad jeg tidligere har sagt.
> Folk mangler moral og vi skal til at se ind i os selv og vores evne til at
> være forældre/opdragere/rollemodeller.

Jamen tro det eller ej, den del af problemet er vi skam enige om.

> Det hjælper ikke mere at øge antallet af mere eller mindre obskure love.

Nej så lad os da indføre nogen af de fornuftige ;)

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:47

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej så lad os da indføre nogen af de fornuftige ;)

Det er vi enige om og ikke blot love for at lave love og markere sin
position som "Råd".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-09-06 21:46

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev :

>Jamen tro det eller ej, den del af problemet er vi skam enige om.

Så er det vist mangefold bedre at tackle det problem, fremfor at
indføre (.. ønske at indføre) endnu flere tåbeligheder som nævnte
forslag

Vi så jo desværre til aften en mor flæbe over hendes dejlige søn's
idiotadfærd på vejene ... som desværre endte med han krøllede bilen
omkring et træ

Se ..... I ønskesamfundet, hvor forældre turde være upædagogiske, og
selv opdrage møgungerne, ville sådan en opførsel næppe finde sted

kørekort eller ej - lov til at tanke bensin eller ej - intet vil
forhindre tåbeligheder på vejene, og det er dem der skaber problemerne
- ikke bensinen i tanken

(er desværre selv indehaver af en del møgunger ;) - og omgivet af
pædagoger..... ;(

Som en af de større tøser sagde for nogen tid siden : Det kan godt
være i ikke må stikke tøsen et par på kassen - men jeg må.

--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:46

BJ skrev:

> Nåda, det er vist også noget udokumentret noget.

Mere dokumenteret end størstedelen af dine skriblerier...

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 12:51

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Mere dokumenteret end størstedelen af dine skriblerier...

Henrik, du var end ikke født, da jeg sad med den første computer.

Så ja, jeg ved mere om dokumentation/bureaukrati omkring IT end du drømmer
om.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:27

BJ was thinking very hard :
> Henrik, du var end ikke født, da jeg sad med den første computer.

Hvis du tror den slags giver mig mere respekt for dig så tror du fejl.
Du kommer bare, endnu en gang, til at lyde som en pensionist der ikke
har noget liv.

> Så ja, jeg ved mere om dokumentation/bureaukrati omkring IT end du drømmer
> om.

Jamen du er da velkommen til at fremlægge din dokumentation for at vi
kan spare milliarder på at forbyde alkohol og skirejser.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 19:30

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du tror den slags giver mig mere respekt for dig så tror du fejl. Du
> kommer bare, endnu en gang, til at lyde som en pensionist der ikke har
> noget liv.

ROFTL

> Jamen du er da velkommen til at fremlægge din dokumentation for at vi kan
> spare milliarder på at forbyde alkohol og skirejser.

Det er allerede gjort, du skal blot følge med i dagspressen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:32

BJ formulated the question :

> Det er allerede gjort, du skal blot følge med i dagspressen.

Det har jeg også gjort - men kom nu med din dokumentation for det.

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 19:36

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har jeg også gjort - men kom nu med din dokumentation for det.

http://www.alkohol.dk/mangedør.htm

Så kommer du med noget dokumentation, så kommer jeg med det sidste .....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:40

BJ formulated the question :

> http://www.alkohol.dk/mangedør.htm
> Så kommer du med noget dokumentation, så kommer jeg med det sidste .....

Hvad med nedgang i afgiftsindtægter ?

Og hvilken dokumentation vil du have fra mig ? et skriftligt tilbud på
drift af et system til kontrol af kørekortnummer ?

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 19:43

> BJ formulated the question :

> Hvad med nedgang i afgiftsindtægter ?

Havd har de med folkesundheden at skaffe?

> Og hvilken dokumentation vil du have fra mig ? et skriftligt tilbud på
> drift af et system til kontrol af kørekortnummer ?

Jeg tænkte jo nok, du bare kværnede og ellers kun indeholder varm luft.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 20:56

BJ formulated on mandag :

> Havd har de med folkesundheden at skaffe?

Det var dine sparede milliarder det handlede om.

> Jeg tænkte jo nok, du bare kværnede og ellers kun indeholder varm luft.

Kom nu med det, sig det dog, hvad er det du vil have dokumenteret -
eller det kan du måske ikke ?

Fra : N/A

Dato : 18-09-06 21:01

Fra : BJ

Dato : 18-09-06 21:01

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var dine sparede milliarder det handlede om.

Sikke noget sludder.

> Kom nu med det, sig det dog, hvad er det du vil have dokumenteret - eller
> det kan du måske ikke ?

Du vender og drejer situationen, således du ikke fremstår dummere end du er.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 12:52

BJ skrev:

> ..og så er du allerede godt i gang med at udvide den offentlig
> administration....

Ja - men vi kan jo indføre ændringen samtidig med dit forslag om
forbud mod alkohol og skirejser, det er jo alligevel en gratis
udvidelse som vil spare så mange udokumenterede milliarder at det kan
betale for adskillige andre udvidelser af administrationen.

Og på den seriøse side - det kan jo åbenbart ikke lade sig gøre at
ændre på noget som helst uden at du ser det som en udvidelse af den
offentlige administration (uanset om det er rigtigt eller ej).

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-09-06 15:41

> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:

Bare rolig.

Ham der kommer med forslaget er helt ude af trit med virkeligheden.

Citat:
"Derfor kan det ikke nytte, at det tilsyneladende er så risikofrit at køre
bil uden kørekort, siger Mikael le Dous."

Reglerne er blevet skærpet. 2 gange uden kørekort = brummetur. Det er vist
den eneste kriminalitet der kan få folk så hurtigt i spjældet.

Men ideen med at vise kørekort er fin; Så kan vi få en masse folk i
beskæftigelse på de ubemandede tankstationer

/Caspersen

Fra : Anders Majland

Dato : 18-09-06 16:22

> Men ideen med at vise kørekort er fin; Så kan vi få en masse folk i
> beskæftigelse på de ubemandede tankstationer

Hvis ellers kørekortene var forsynet med en magnetstribe kunne
lavprisselskaberne da spare udstedelse af egne kort og så bare tilknytte
en konto til kørekortet....

Fra : Pallejc

Dato : 18-09-06 18:15

> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:

> [...]

OT.

Det minder mig om det gamle ordsprog:

Nul gummi - NUL fisse

Det gjaldt vist kun på diskotekerne.

Palle

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 19:23

> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=469022/

Yes, et godt og gennemtænkt foreslag.
Jeg er sikker på at de turister som hidtil har gæstet danmark hurtigt vil
blive skræmt væk når de ikke kan tanke fordi deres kørekort ikke passer til
en dansk kortlæser )
LOL den mand er da for langt ude.

Det er så også ærgeligt at man skal være i besidelse af gyldigt førebevis
for at kunne tanke plæneklipper eller motorsav....plus at en knallert30 så
PLUDSELIG kræver at jeg skal have kørekort

Nej jeg synes i stedet for at staten hver fyraften burde indsamle vores
biler og vi kan så først hente dem igen når vi fremviser et gyldig kørekort
om morgenen. På denne måde kan man også adfærdsregulere hvis vi kører for
mange Km i forhold til benzinkvoten.

--
Tom

Fra : per_biker@hotmail.co~

Dato : 18-09-06 19:33

Tom (snabela) wrote:
[snip]
> [...]
> om morgenen. På denne måde kan man også adfærdsregulere hvis vi kører for

Da jeg laeste dette forslag begynte jeg at grine og taarene triller
stadig. Hvis forslag som dette er kravet for at blive Politiker, saa
vil jeg lige paa pege forlgende.

VI ER PAA SKIDEREN I DK FLYGT.

mvh

Per
NB (Der faneme er langt at gaa over broen til Sverige for at tanke
mototsaven op).

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-09-06 07:22

per_biker@hotmail.com wrote:

> Da jeg laeste dette forslag begynte jeg at grine og taarene triller
> stadig. Hvis forslag som dette er kravet for at blive Politiker, saa
> vil jeg lige paa pege forlgende.
>
> VI ER PAA SKIDEREN I DK FLYGT.

Åhr, la være - du kunne starte en hel industri ved at tage en
benzintrailer bag V-Rod'en når du skal til DK. Husk at pakke det
forsvarligt - du kan evt. pakke noget plantemateriele omkring dunkene -
jeg véd at der kan fås en type der er til at afsætte her også

--
vh
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-06 08:28

Stig Sørensen skrev:

> Hardwaren til konto og kontantkøb er ret udsat. De fleste driftforstyrrelser
> på såden en kontomat er: Defekte kortlæsere, Krøllede sedler i
> seddelscannere og defekte kvitteringsgivere.

Det har du ret i, den del af det havde jeg ikke lige tænkt på - jeg
tænkte mere på at driften af et telefonbaseret system nok ikke var
helt billigt bl.a. fordi Metax´s system bruger et 80 nummer. Jeg ved
ikke hvor meget de betaler for opkald til sådan et fra en
mobiltelefon, men det er nok en del mere end datatrafikken for
kortlæserne.

> Det koster benzinselskaberne mange penge at reparere disse ting. samtidig
> med at omsætningen jo daler når de er ude af drift.

Man undgår det jo ikke helt med mobilløsningen - der risikerer man
istedet at alle stationerne mister den service hvis det centrale udstyr
går ned. Det burde dog ikke ske helt så ofte...

Fra : Stig Sørensen

Dato : 19-09-06 13:26

> [...]
>ikke hvor meget de betaler for opkald til sådan et fra en
>mobiltelefon, men det er nok en del mere end >datatrafikken for

Hvordan benzinselskaberne afregner med TDC vej jeg ikke noget om. De har
sikkert en god aftale. Et OK anlæg af normal størrelse har 4 telefonlinier 2
til kontokøb og 2 til PBS og desuden en ADSL forbindelse til Fjernopkobling.
Så de er gode kunder hos TDC.

>Man undgår det jo ikke helt med mobilløsningen - der >risikerer man
>istedet at alle stationerne mister den service hvis det >centrale udstyr
>går ned. Det burde dog ikke ske helt så ofte...

Det er nok snarere forbindelsen som ryger. Det centrale udstyr vil nok blive
det samme der som styrer kontokort køb. Der vil sikkert være et
nødtankningssystem på anlægget, det er der til kontokort køb.

Hvis bare der er mange der benytter et givet system (f.eks mobilbaseret) vil
sikkert altid kunne betale sig for selskaberne.

Stig Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-06 10:29

Leonard skrev:

> Tror du på at det kan det?
> - jeg gør ikke, men jeg kan se at det vil give alle os andre en masse
> besvær.

Jeg vil sige det sådan at jeg troede på det da jeg hørte det - men
kan godt se at alle de problemer der er i at gennemføre det effektivt
gør det til en umulighed.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-06 13:35

Stig Sørensen skrev:
> [...]
> til kontokøb og 2 til PBS og desuden en ADSL forbindelse til Fjernopkobling.

Det må man sige.

> Det er nok snarere forbindelsen som ryger. Det centrale udstyr vil nok blive
> det samme der som styrer kontokort køb. Der vil sikkert være et
> nødtankningssystem på anlægget, det er der til kontokort køb.

Iflg. Metax er det i hvert fald muligt at tanke selvom stationen er
"offline". Der checkes så ikke pinkode på kortet og transaktionen
lagres lokalt til den kan afleveres til hovedsystemet.

Det er nok ret besværligt at lave samme system ved mobiltankning da
man der ringer direkte til det centrale system og fortæller den
hvilken stander man vil tanke ved - logisk set kan systemet så ikke
virke hvis forbindelsen mellem det centrale system og stationen er
gået ned.

Fra : Leonard

Dato : 19-09-06 14:23

> [...]

>hvilken stander man vil tanke ved - logisk set kan systemet så ikke
>virke hvis forbindelsen mellem det centrale system og stationen er

Mobiltankning er alligevel sammenkædet med et kontokort, så i tilfælde
af mobiludfald kan kortet bruges i automaten som du skriver øverst.

Jeg har dog ikke oplevet at mobiltankningen ikke virkede, men jeg har
tanket hvor den næste kunde ikke kunne bruge kortbetalingen i
automaten, men om det var kontokort eller betalingskort, det ved jeg
ikke.

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-06 18:12

Leonard explained on 19-09-2006 :

> [...]
> tanket hvor den næste kunde ikke kunne bruge kortbetalingen i
> automaten, men om det var kontokort eller betalingskort, det ved jeg

Jeg har nogen gange haft problemer med at få forbindelse via mobilen og
har så brugt kortet istedet - men om det er Metax eller TDC der har
haft problemer ved jeg ikke.

Fra : claus b. p.

Dato : 19-09-06 13:43

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> Hvis dette sindssyge forslag vinder politisk gehør, kan unge under 18 år
> ikke mere købe benzin til deres knallerter:
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=469022/

Hvorfor skærer vi ikke helt igennem, og fastmonterer en GPS-sender på alle
individer i kongeriget, så kan det konstateres fra den store Big-Brother
overvågningscomputer om vi foretager os noget ulovligt og strafbart. Fx. går
over for rødt lys, glemmer at kigge over skulderen eller spiser is under
kørslen. 3 forsøg, derefter vil sattelitten sende en dødbringende
laserstråle ned i hovedet på den formastelige.

PS: Hvad i alverden er dansk fodgængerforbund... dansk
græsslåmaskinechaufførforbund, dansk gangstativgangerforbund, hvad bliver
det næste? ;-/

/Claus

Fra : BJ

Dato : 19-09-06 13:58

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> PS: Hvad i alverden er dansk fodgængerforbund... dansk
> græsslåmaskinechaufførforbund, dansk gangstativgangerforbund, hvad bliver
> det næste? ;-/

His 2 englændere strandede på en øde ø, ville de aldrig tale sammen. De
ville mangle en 3. person til at introducere dem for hinanden.

Hvis 2 danskere strandede på en øde ø, ville de omgående danne en "Forening
for De strandede på en Ø" ( FDØ).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-09-06 13:59

claus b. p. skrev:

> PS: Hvad i alverden er dansk fodgængerforbund...

Måske et forbund der varetager fodgængernes interesser ? ;) Det vel
som sådan ikke mere mærkeligt at have et fodgængerforbund end en
forening for motorejere (FDM) eller for cyklister.

Der er jo ganske mange af dem her i landet, altså fodgængere :)

Fra : claus b. p.

Dato : 21-09-06 00:16

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message

claus b. p. skrev:

> [...]

forening for motorejere (FDM) eller for cyklister.

Der er jo ganske mange af dem her i landet, altså fodgængere :)

Det er altså diskrimination af de bevægelseshandicappede, babyer og gamle!

/Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-06 08:51

claus b. p. skrev:
> Det er altså diskrimination af de bevægelseshandicappede, babyer og gamle!

Næ, de har deres egne organisationer...