Ødelagt fælg.
Fra : Martin Vollert

Dato : 17-09-06 17:05

Jeg var lige ude og køre en tur omkring Fussingø (mellem Randers og
Viborg) nede ved søen er vejene ret smalle og kort efter et sving kommer
der en modkørende og jeg trækker lidt ud med ca 30-40km/t forsent ser
jeg at kanten af asfalten mangler (kan ikke trække ud da den anden bil
jo er der og det er forsent at bremse)og det et ordenligt bump i højre
forhjul og det punktere, da jeg får fælgen af kan jeg se der er en
ordenlig bule på inderkanten af fælgen som er kommet efter jeg kørte
over det hul.
Hva kan man gøre, jeg har hørt om folk som har fået erstattet deres
fælge som de har kørt i huller med af den kommune som skal vedligeholde
vejen, skal jeg ringe til Purhus kommune ?
I kan se billeder af den famøse dårlige kant, og det skal siges den
anden side var faktisk meget værre.

http://vollert.dk/photogallery/photo00002852/Billede006.jpg
http://vollert.dk/photogallery/photo00002852/Billede007.jpg

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 17-09-06 17:17

Martin Vollert skrev:
> [...]
> vejen, skal jeg ringe til Purhus kommune ?
> I kan se billeder af den famøse dårlige kant, og det skal siges den

Nu skulle det vel ikke være tilfældet at du kører med lavprofil dæk?
Tror ikke du kan får nogen erstatning af nogen...

Mikkel

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-06 18:07

> Nu skulle det vel ikke være tilfældet at du kører med lavprofil dæk?
> Tror ikke du kan får nogen erstatning af nogen...
Kan han godt, kender personligt en som har fået erstatning, plus jeg har
læst om adskellige som har fået erstattet det også, både mc og bil.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-09-06 19:26

Klaus G. wrote:

> Kan han godt, kender personligt en som har fået erstatning, plus jeg har
> læst om adskellige som har fået erstattet det også, både mc og bil.

Nemlig. Imorgen henter jeg et stk. ny Zender Siena 18" med 225/35-18 dæk
- betalt af Nørhald kommune. Årsag: Et kloakdæksel, som var sykket
omkring 15 cm.

Processen:
1) Jeg kontaktede kommunen
2) Jeg kontaktede mit forsikringsselskab (oprettede en skadesanmeldelse)
3) modtog skadesanmeldelse fra kommunen, beskrev scenariet og gav dem
nummeret på skadesanmeldelsen hos mit forsikringsselskab
4) efter et par uger fik jeg besked på, at kommunen havde indvilliget i
at betale (selvom mit forsikringsselskab indikerede, at det kunne være
enddog meget svært at få kommunen til at dække).

Jeg havde diverse billeddokumentation, og hullet i vejen er virkelig stort!

\Mandal

Fra : Mikkel Lund

Dato : 19-09-06 08:07

Brian Fisker [8900] skrev:

> [...]
> omkring 15 cm.
> Jeg havde diverse billeddokumentation, og hullet i vejen er virkelig stort!

Det er også derfor jeg tror Vollert får problemer med at få kommunen til
at batale. Det hul han viser er efter mit øjemål omkring 5 cm, om dem er
der mange af og de fleste bil ville kunne klare. 15 cm er en hel anden snak.

Mikkel

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-09-06 20:32

Mikkel Lund skrev:

> [...]
> til at batale. Det hul han viser er efter mit øjemål omkring 5 cm, om
> dem er der mange af og de fleste bil ville kunne klare. 15 cm er en

Nu får vi se jeg har kontaktet Purhus kommune og jeg har snakket med mit
forsikrings selskab og de sender en skadesanmeldelse, så må jeg se hvad
der sker, dem jeg har snakket med siger 30cm i længde og 5cm i dybden så
skulle de dække, men vi får se.
Men du kan følge med mig til Fussingø så kan du prøve med din egen bil
hvis du mener den kan klare det, bare vent til den rammer den skarpe
kant der er når hullet stopper.
Det skal siges den kuglepen der er med på billedet er 15cm lang.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 19-09-06 20:45

Martin Vollert skrev:

> [...]
> kant der er når hullet stopper.
> Det skal siges den kuglepen der er med på billedet er 15cm lang.

Om den kan klarer det :) Den er pisse ligeglad med de huller vi har i
vejene har i Nordjylland, om ofte er noget større end det på billedet.
Kom endelig med feedback.

Mikkel

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-09-06 17:44

Martin Vollert skrev:
> [...]
> vedligeholde vejen, skal jeg ringe til Purhus kommune ?
> I kan se billeder af den famøse dårlige kant, og det skal siges den

Glemte lige.
Hvis der er nogen der har eller kender en som har en 17" Dotz Le Mans
fælge til at ligge må de meget gerne sige til.
Den ser sådan ud.

http://www.iconstyling.com/variations/663/Dotz-Lemans.jpg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 18:46

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:
> Glemte lige.
> Hvis der er nogen der har eller kender en som har en 17" Dotz Le Mans
> fælge til at ligge må de meget gerne sige til.

Prøv lige at sende mig en mail...

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-09-06 18:50

Morten Fruergaard skrev:

> Prøv lige at sende mig en mail...

Done.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-06 17:46

Martin Vollert wrote on 17-09-2006 :
> Hva kan man gøre, jeg har hørt om folk som har fået erstattet deres fælge som
> de har kørt i huller med af den kommune som skal vedligeholde vejen, skal jeg
> ringe til Purhus kommune ?

Det syns jeg da du skal, om ikke andet så for at orientere dem om hvor
deres vej-folk skal køre hen for at reparere vejen. Du kan jo forsøge
dig med at kræve erstatning i samme ombæring.

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-06 18:10

> Hva kan man gøre, jeg har hørt om folk som har fået erstattet deres
> fælge som de har kørt i huller med af den kommune som skal vedligeholde
> vejen, skal jeg ringe til Purhus kommune ?
Der kan jo ikke ske noget ved at prøve, om som en anden skriver, så gør du i
det mindste kommunen opmærksom på et problem.

> I kan se billeder af den famøse dårlige kant, og det skal siges den
> [...]
Nu kan det godt være jeg lyder lidt smart, men hvorfor hulen kørte du ikke
bare noget længere ud, der er da en fin rabat at køre på. Det er bare bremse
ned så meget man kan nå inden den modkørende kommer for tæt på. Ud i
rabatten med bilen, og så bare bremse ned til en fornuftig hastighed, så man
kan hive bilen ind på vejen igen. Dette stunt bruger jeg selv tit, hvis
pladsen er så god som det ser ud til at være tilfældet her.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-09-06 18:36

Klaus G. skrev:

> [...]
> kan hive bilen ind på vejen igen. Dette stunt bruger jeg selv tit, hvis
> pladsen er så god som det ser ud til at være tilfældet her.

Ja det plejer jeg også, men denne gang var jeg åbenbart ikke langt nok
ude, og der er jo som sagt på indersiden af fælgen bulen sidder.

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-06 19:41

> Ja det plejer jeg også, men denne gang var jeg åbenbart ikke langt nok
> ude, og der er jo som sagt på indersiden af fælgen bulen sidder.
Okay... Men held og lykke med kommunen :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk