Chiptuning af Octavia
Fra : Thomas Olesen

Dato : 16-09-06 19:26

Hej.

Jeg har en Octavia II (105HK) som jeg gerne vil have lidt mere ydelse ud af.
Hovedsageligt for bedre at kunne trække campingvognen...

Der findes flere forskellige leverandører af chiptuning, men er der forskel
på pris/kvalitet? Hvem tilbyder det bedste forhold mellem pris og kvalitet?

Jeg ved at der kan være problemer med garantien efterfølgende. Men er der en
reel risiko for mekanikken ved at chiptune?

Jeg ser frem til at høre jeres svar.
/Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-06 19:42

Thomas Olesen skriver:

> Der findes flere forskellige leverandører af chiptuning, men er der forskel
> på pris/kvalitet? Hvem tilbyder det bedste forhold mellem pris og kvalitet?

Prtsobligt ville jeg gå efter Landberg, han har et godt ry.

> Jeg ved at der kan være problemer med garantien efterfølgende. Men er der en
> reel risiko for mekanikken ved at chiptune?

Nej, men husk at du har fået lavet en konstruktiv ænding af din bil og
får du ikke lavet en ny typegodkendelse, kan den sådan set ikke synes
(rent teoretisk).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-09-06 21:27

> Prtsobligt ville jeg gå efter Landberg, han har et godt ry.

Sælger han stadig?
Man skal jo dokumentere chippene er lovlige for at kunne sælge idag, i hvert
fald hvis man sælger fra Danmark.

Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-06 21:45

Niels Bengaard skriver:

> Sælger han stadig?

Jeps

> Man skal jo dokumentere chippene er lovlige for at kunne sælge idag, i hvert
> fald hvis man sælger fra Danmark.

Det kan jeg se at de er, kig på bokstuning.dk.

Fra : C boy

Dato : 16-09-06 20:20

"Thomas Olesen" <tro2703@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Der findes flere forskellige leverandører af chiptuning, men er der
> forskel på pris/kvalitet? Hvem tilbyder det bedste forhold mellem pris og

ja din garanti ryger!, og de KAN se på ECU'en at der er pillet!

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 17-09-06 08:14

Nej, de kan ej............

/claus

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-06 08:45

> Nej, de kan ej............

Den holdning tilslutter jeg mig også...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Il Duce

Dato : 17-09-06 09:31

> Den holdning tilslutter jeg mig også...

Jo de kan. Checksummen ændrer sig på en Octavia 1.9TDi 105hk og hvis bilen
er chippet så meget som 0.0001% så vil checksummen være anderledes end den
var fra fabrikken. Det springer ikke i øjnene på Skoda blot de sætter en
tester på, men hvis motoren eksploderer vil de sikkert kontrollere
checksummen. Dog bliver checksummen den samme som den var originalt hvis man
lægger det originale program tilbage i styreboksen.

MVH

Thomas

Fra : C boy

Dato : 17-09-06 09:59

"Il Duce" <not@valid.dk> wrote in message

> [...]
> checksummen. Dog bliver checksummen den samme som den var originalt hvis
> man lægger det originale program tilbage i styreboksen.

sakset fra vagcars.dk forummet

'var lige på kursus i dag hvor vi fik af vide at nu kan vi via testeren gå
ind og se om bilen som er inde er chippet! det kan både ses om den er
chippet med chip eller via OBD! for eftertiden når man skal have lavet
noget på drivlinien (motor, gearkasse osv) på garanti skal vi gå ind og
udlæse det, og vedhæfte det til impotøren! hvis den er chippet så er der
ingen garanti! man kan også se om styreenheden har været flashet (når man
OBDtumer) så der er snart ikke noget at gøre længere!'

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 17-09-06 11:28

> "Il Duce" <not@valid.dk> wrote in message

> sakset fra vagcars.dk forummet

Ja, i skal kigge i måleblok 026 - det er en form for chksum, som der ændrer
sig ved tuning, men hvis man flasher bilen tilbage til org. software så
bliver denne chksum DET SAMME SOM DEN VAR ORG: (og ja det ER testet)

Med hensyn til flashcounteren, så er det jo VW's problem at bevise at bilen
har VÆRET chippet - nu er det jo før set at der er oplageret værdier i
ECU'en som reelt ikke er sket (fejlkoder)

/Claus

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-09-06 14:35

> Med hensyn til flashcounteren, så er det jo VW's problem at bevise at
> bilen har VÆRET chippet - nu er det jo før set at der er oplageret værdier
> i ECU'en som reelt ikke er sket (fejlkoder)

Og hvis VW ikke vil betale, hva så?
Vil du køre retssag og afvente dens udfald, før du i givet fald får
repareret bilen?

Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-06 14:57

> Og hvis VW ikke vil betale, hva så?
> Vil du køre retssag og afvente dens udfald, før du i givet fald får
> repareret bilen?
Da det er VW som står med bevisbyrden, så er det vel lidt svært for dem at
nægte noget, hvis de ikke kan bevise det. Ellers er det jo bare at smide
FDM, og ekstrabladet på bilhuset?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-09-06 15:50

> [...]
> nægte noget, hvis de ikke kan bevise det. Ellers er det jo bare at smide

Beviset for VW i denne sag, hvor ECUer flashet om og kunden ikke kan/vil
dokumentere hvem der har gjort det, underforstået at han ikke har betalt for
det ved VW.
Uanset hvad, kan man ikke nå til enighed skal man forvente en retssag,
alternativt forhandlinger i månedsvis før man igen er kørende i bilen.

Niels

Fra : alexbo

Dato : 17-09-06 15:50

"Klaus G." skrev i

> Da det er VW som står med bevisbyrden,

Den løfter de nemt, de siger at de kan se at der har været ændret i
motorstyringen.
Bilejeren siger at han ikke har pillet ved noget.

VW kan fremlægge alle mulige dokumenter der viser hvordan de kan påvise
ændringer.
Bilejeren kan bare sige, "jeg har ikke gjort noget"

Så kan FDM, Ekstrabladet eller en dommer så overveje om de vil tro på VW
eller bilejeren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-06 18:03

> Den løfter de nemt, de siger at de kan se at der har været ændret i
> motorstyringen.
> Bilejeren siger at han ikke har pillet ved noget.
Hvordan vil de bevise det, når chippen er blevet erstattet med den
originale? Eller det originale program er blevet smidt oveni via OBD igen?
Ingen beviser, så er det bare at æde regningen, eller hur?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-06 18:31

"Klaus G." skriver:

> Hvordan vil de bevise det, når chippen er blevet erstattet med den
> originale? Eller det originale program er blevet smidt oveni via OBD igen?

Fordi du kan se, hvor mange gange der er ændret i styringen.

Fra : alexbo

Dato : 17-09-06 18:29

"Klaus G." skrev i en meddelelse

> Ingen beviser, så er det bare at æde regningen, eller hur?

Et bevis er ikke nødvendigvis en konkret ting man kan vise dommeren, en
mand der fortæller han så Alex bryde ind i forretningen er et bevis.

En VW motoringenør der fortæller at han kan se at denne motorstyring har
haft et uautoriseret indgreb, er et bevis.
En bilejer der fortæller at kun VW har rørt ved hans bil, er et bevis.

Så er det op til dommeren at bedømme hvilket bevis der vejer tungest.

Hvorvidt VW kan se noget eller ej aner jeg ikke, men personligt anser jeg
det for sandsynligt at de kan se om motorstyringen er ændret siden fødslen.
At den er ændret tilbage igen, betyder ikke nødvendigvis at man ikke kan se
at den har været ændret.

VW fabrikken kan sikkert se langt mere end den enkelte VW mekaniker, hvis
udstyr først og fremmest er til at fejlfinde med.

Egentlig synes jeg at netop det at diskussionen først og fremmest handler om
hvad der kan bevises, end om det er skadeligt for motoren, fortæller alt.

Lidt i stil med at doping er kun farligt hvis det kan bevises.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Dahlkilde

Dato : 17-09-06 21:43

> Et bevis er ikke nødvendigvis en konkret ting man kan vise dommeren, en
> mand der fortæller han så Alex bryde ind i forretningen er et bevis.

Nej, det er et indicium.
Hilsen Anders Dahlkilde

Fra : alexbo

Dato : 17-09-06 22:11

"Anders Dahlkilde" skrev

> Nej, det er et indicium.

Jeg er ikke enig.
Et indicium er et indirekte bevis, der er ikke noget indirekte ved et
vidneudsagn om hvad man så.

Det ville være indirekte hvis man havde set mig stå foran forretningen og
senere hørte en rude blive knust.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Dahlkilde

Dato : 19-09-06 18:57

> Jeg er ikke enig.

Det er muligt men sådan er det.

> Et indicium er et indirekte bevis, der er ikke noget indirekte ved et
> vidneudsagn om hvad man så.

"Indicium" er en juridisk term for en omstændighed eller et faktum, der
peger i retning af et givet forhold - uden at udgøre et selvstændigt bevis.
Det er noget, der sandsynliggør noget.

Vidnesudsagn betragtes som sådan.

Hilsen Anders Dahlkilde

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-09-06 15:08

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvis VW ikke vil betale, hva så?
> Vil du køre retssag og afvente dens udfald, før du i givet fald får
> repareret bilen?

Der er da intet til hinder for selv at betale rep., paralelt med at køre en
retssag.

--
MVH Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 16:36

Hans L. Jørgensen wrote:

> Der er da intet til hinder for selv at betale rep., paralelt med at
> køre en retssag.

Jo. Du ødelægger beviserne...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-09-06 16:58

meddelelse news:450d6b59$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...

> Jo. Du ødelægger beviserne...

Nej - hvis du gemmer ødelægte dele som udskiftes i forbindelse er der
udmærket dokumentation.

Har selv gjort det i forbindelse med revnet topstykke på 4 måneder gammel
lastbil.

Sælger ville gerne have topstykket udleveret for besigtigelse, hvilket jeg
modsatte mig på advokatens forslag, subsidiært kunne jeg dog tillade
besigtigelse/afprøvning foregå ved annerkendt prøvningsinstitut, mod at
sælger indvilgede i at betale for udfærdigelse af prøvningsrapport, hvilket
sælger ikke ville.

6 uger efter bilen var repareret gik sælger til bidet og betalte hele
reparationen.

--
MVH Hans

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-09-06 17:22

> [...]
> hvilket sælger ikke ville.
>
> 6 uger efter bilen var repareret gik sælger til bidet og betalte hele

Huh, det er jo ikke en retssag at i indgår forlig.

Niels

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-09-06 07:55

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Huh, det er jo ikke en retssag at i indgår forlig.

Ja men - hvorfor mon de gør det ???

--
MVH Hans

Fra : alexbo

Dato : 17-09-06 17:59

"Hans L. Jørgensen" skrev

> [...]
> lastbil.
>
> Sælger ville gerne have topstykket udleveret for besigtigelse, hvilket jeg

Skal det forstås på den måde, at på en 4 mdr. gammel lastbil revner
topstykket,
motoren bliver lavet på et andet værksted end sælgers, sælger får ikke lov
at se det revnede topstykke, men betaler alligevel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-09-06 08:03

> [...]
> motoren bliver lavet på et andet værksted end sælgers, sælger får ikke lov
> at se det revnede topstykke, men betaler alligevel.

Nej sælgers værksted foretager udskiftning af topstykket, han skifter selv
topstykket, og advokaten og jeg overvåger afmontering af topstykket, og
herefter sikres topstykket uvildigt ved teknologisk institut.

Det skal dog siges at der var stillet sikkerhed for reperationen.

--
Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 18:38

Hans L. Jørgensen wrote:
> Nej - hvis du gemmer ødelægte dele som udskiftes i forbindelse er der
> udmærket dokumentation.

Og hvem siger, at det kommer fra den bil...

Jeg havde en bil, som motoren blev smadret.
Da jeg ikke kunne undvære den og sælger ikke mente at det var hans problem,
da jeg havde haft den i 6 måneder og 3 dage, kontaktede jeg FDM for at høre,
hvad jeg skulle gøre...

De sagde, at jeg IKKE måtte røre ved den; ej heller sætte den på værksted
til fejlfindning uden at sælger accepterede...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-09-06 08:20

meddelelse news:450d8817$0$75035$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> De sagde, at jeg IKKE måtte røre ved den; ej heller sætte den på værksted
> til fejlfindning uden at sælger accepterede...

Ja FDM burde jo vide hvad de taler om.

Nu sker det jo ofte at hvis man fremstiller en sag for flere, vil man meget
ofte få flere forslag på løsning af problemet.

Nu skal det siges at i mit tilfælde havde de haft topstykkerne af 2 gange
forinden og havde ikke fundet fejl. Jeg ville så ikke tredje gang være med
til blot samle motoren uden med sikkerhed at have fundet fejlen, dette ville
værkstedet ikke på forhånd garantere mig, derforvar mit krav at der skulle
monteres 4 nye topstykker (MAN V8) således at der kunne laves en uvildig
undersøgelse af topstykekrne, herefter værkstedet og MAN totalt gik i
baglås.

På Teknologisk Institut kunne de alledere efter to dage konstatere en revne
mellem to ventilsæder, som først blev synlig når topstykket blev sat under
tryk og opvarmet til ca. 70 grader. Alligevel skulle værkstedet og MAN bruge
6 uger før de opgav at stille op til en retssag.

--
MVH Hans

Fra : Otto

Dato : 17-09-06 19:46

On 2006-09-17 12:28:10 +0200, "Claus & Lene, Ålborg"
<ccc.lll@mail.tele.dk> said:

> [...]
> ændrer sig ved tuning, men hvis man flasher bilen tilbage til org.
> software så bliver denne chksum DET SAMME SOM DEN VAR ORG: (og ja det

Er det også tilfældet på en PSA HDi motor?

Mvh
Otto

Fra : Anders

Dato : 17-09-06 20:14

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote in message

> Er det også tilfældet på en PSA HDi motor?
>
> Mvh
> Otto

Der har jeg, fra en mekanikker, hørt at den logger max turbotryk for på den
måde at se om der er "pillet"

mvh
Anders

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 20:34

Anders wrote:
> Der har jeg, fra en mekanikker, hørt at den logger max turbotryk for
> på den måde at se om der er "pillet"

Det kan jo også komme selv den ikke er pillet ved...
Ved en eller anden form for defekt?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-09-06 15:31

> Det kan jo også komme selv den ikke er pillet ved...
> Ved en eller anden form for defekt?

De fleste biler slukker vel benzinen ved overtryk, eller er jeg helt galt på
den?
Så hvis man har den fejl, så kan man også dokumentere den er udbedret på
værkstedsgarantien.

Niels

Fra : Anders Dahlkilde

Dato : 17-09-06 21:38

> ja din garanti ryger!, og de KAN se på ECU'en at der er pillet!

Lad nu være med at kæfte op om noget, du ikke ved noget om., fjols.
Det er en nyhedsgruppe det her, hvor man skal kunne stole på det, folk
skriver.
Hilsen Anders Dahlkilde

Fra : alexbo

Dato : 17-09-06 22:17

"Anders Dahlkilde" skrev

> Lad nu være med at kæfte op om noget, du ikke ved noget om., fjols.
> Det er en nyhedsgruppe det her, hvor man skal kunne stole på det, folk
> skriver.

Det ville være rart nok hvis de bare kunne tale ordentligt.
Manglende viden er ikke noget tegn på dumhed, men dårlig opførsel er.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-09-06 07:00

"Thomas Olesen" <tro2703@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved at der kan være problemer med garantien efterfølgende. Men er der
> en reel risiko for mekanikken ved at chiptune?

Det kommer self. an på om du udnytter det, men hvoff' betale for noget som
ikke bruges? ;). Det er nok mest drivlinjen, kobling, gear, trækaksler, som
lider ( måske også svinghjulet, hvis VW stadig bruger det "¤%§ dobbelte
svinghjul) , ISÆR når du køre med CV. :((. Hvorfor købte du ikke en som kan
"klare mosten" fra starten?. Som C.boy skriver VW kan ALTID se om der
"gribes" ind i noget, boks, chip, og er obs. på det itfa. reklamation.

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 17-09-06 08:16

> "Thomas Olesen" <tro2703@hotmail.com> skrev i en meddelelse

De kan ikke se om bilen har været OBDtunet eller om der har været en boks
på - selvfølgelig kræves det at det er afmonteret inden du kører på
værkstedet

/Claus

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-06 08:48

> De kan ikke se om bilen har været OBDtunet eller om der har været en boks
> på - selvfølgelig kræves det at det er afmonteret inden du kører på
> værkstedet
Præcis. Så der er sq ikke noget at være bange for, når man chipper en VW,
medmindre det er deres 2.0TDI maskiner, der står turboen af pga. for høj
udstødningstemp. Men det er slet ikke tilfældet på en 1.9TDI, som der
snakkes om her.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-09-06 09:24

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> De kan ikke se om bilen har været OBDtunet eller om der har været en boks
> på - selvfølgelig kræves det at det er afmonteret inden du kører på
> værkstedet

Det er lige hvad de kan, VW kan på de nye modeller se om der har været
rettet, el noget er "unormalt". Fagre nye verden, er der en microprosessor i
røven af "det"- kan alt lade sig gøre. Som jeg skrev VW er obs. på prob, og
de vil self. ikke betale hvis de kan slippe ;).

Fra : alexbo

Dato : 17-09-06 08:55

"Thomas Olesen" skrev

> Jeg ved at der kan være problemer med garantien efterfølgende. Men er der
> en reel risiko for mekanikken ved at chiptune?

Du kan jo spørge dig selv om grunden til at så mange gør så meget ud af, at
gøre det svært at se om motoren har været chippet.
" tag boksen af når du kører på værksted"
" tag boksen af når du kører til syn"
"tag boksen af når du skal sælge bilen"

Selvfølgelig belaster en boks eller chip motoren, det er som EPO til
cykelryttere, eller overklocking af PC'en, det kan gå godt eller det kan gå
galt.
Men sundt er det ikke.

Det er ordet "chip" der får det til at lyde uskadeligt, noget EDB agtigt
noget, men der er ikke noget uskadeligt ved chipning, det er doping til
motorer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 09:05

alexbo wrote:
> Du kan jo spørge dig selv om grunden til at så mange gør så meget ud
> af, at gøre det svært at se om motoren har været chippet.
> " tag boksen af når du kører på værksted"

Fordi det kan give problemer med garanti/reklamationsret

> " tag boksen af når du kører til syn"

Fordi det er svært at gøre lovligt.

> "tag boksen af når du skal sælge bilen"

Fordi nogen har samme holdning som dig...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-09-06 09:31

meddelelse

> Fordi det kan give problemer med garanti/reklamationsret

Hvorfor kan det give probs.?: Fordi du bringer den til at yde mere end
fabrikanten har dimensioneret efter. Kortsagt du gambler med hvor
over-dimensioneret den er.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 10:34

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvorfor kan det give probs.?:

fordi (de fleste) fabrikanter ikke vil have det...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-09-06 14:16

meddelelse news:450d1693

> fordi (de fleste) fabrikanter ikke vil have det...

Hvorfor vil de ikke det, når der nu ingen ting kan ske?. Du må gerne svare
ved at citere mig, det du behændigt har klippet væk ;).

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 14:27

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvorfor vil de ikke det, når der nu ingen ting kan ske?.

Det må du jo så spørge dem om...

> Du må gerne
> svare ved at citere mig, det du behændigt har klippet væk ;).

Ikke forstået...

Fra : Il Duce

Dato : 17-09-06 09:40

> Fordi det er svært at gøre lovligt.

På ingen måde. Eftersom du selv sælger bokse burde du være så meget inde i
stoffet, at du vidste, at det er muligt at sælge lovlige bokse som bilerne
kan synes med. Men skal det være billigt skal det jo også være noget lort.

--

MVH

Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 10:37

Il Duce wrote:

> På ingen måde. Eftersom du selv sælger bokse

Jeg sælger ikke bokse!

> burde du være så meget
> inde i stoffet, at du vidste, at det er muligt at sælge lovlige bokse
> som bilerne kan synes med.

Det ved jeg også godt...

> Men skal det være billigt skal det jo også
> være noget lort.

Næ. Det billige kan være lige så godt som det lovlige - forskellen er
sikkert blot dokumentationen...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-09-06 13:34

meddelelse news:450d173b$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

> Næ. Det billige kan være lige så godt som det lovlige - forskellen er
> sikkert blot dokumentationen...

Hmmm - uden dokumentation, ingen lovliggørelse.

Vil godt se opleve den synsassistent der godkender alene på din påstand
angående lovligheden efter d. 1. august 2006.

--
MVH Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 14:28

Hans L. Jørgensen wrote:

> Hmmm - uden dokumentation, ingen lovliggørelse.

Nej, nemlig. Og derfor er der mange der piller det af til syn..

> Vil godt se opleve den synsassistent der godkender alene på din
> påstand angående lovligheden efter d. 1. august 2006.

Selvfølgelig gør han da ikke det... :-?

Fra : Il Duce

Dato : 17-09-06 09:39

> [...]
>
> Jeg ved at der kan være problemer med garantien efterfølgende. Men er der
> en reel risiko for mekanikken ved at chiptune?

De bokse jeg sælger er 100 % lovlige og du kan godt få bilen synet med
boksen monteret. Det er der en del af mine kunder der allerede har fået
gjort. Der er ikke de store problemer i at chiptune en 1.9TDi 105hk, dog
skal man være opmærksom på, at en del af motorerne er udstyret med et
forkert svinghjul fra fabrikken. Det mærkes ved at bilen rusker under fuld
acceleration i 5. gear fra 70km/t. Hvis man chiptuner bilen vil svinghjulet
gå i stykker tidligere men hvis man ikke tuner går det nok først i stykker 2
måneder efter garantien er udløbet hvorefter man selv hænger på reperationen
til 10.000kr. Var det min bil ville jeg "på en eller anden måde" være sikker
på, at svinghjulet gav op inden garantien udløb. Når først svinghjulet er
skiftet til det rette (Luk kontra Sachs) virker det bare. At der så findes
et mærke i VAG-gruppen der bevist skifter svinghjulene til de forkerte kan
man kun ryste på hovedet af...

--

MVH

Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 10:39

Il Duce wrote:

> De bokse jeg sælger er 100 % lovlige og du kan godt få bilen synet med
> boksen monteret.

Ja sikkert lovligt...

Men vel næppe godkendt af fx VW, så garantien stadig dækker, hvis noget går
i stykker!?

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 17-09-06 21:08

Il Duce skrev:

> At der så findes
> et mærke i VAG-gruppen der bevist skifter svinghjulene til de forkerte kan
> man kun ryste på hovedet af...

Hvilket mærke er det?

Og hvor har du denne information fra?

Mvh