Forlygtepærer; hvilke
Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-09-06 16:12

Den mørke årstid står for døren, og den ene nærlyspære har opgivet.

Hvad skal man vælge? Harald Nyborgs eller Den dyreste Phillips?

/lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-09-06 16:32

In article <Xns9840AED8DA06Dsspacemangmailcom@62.243.74.162>,
Lars Knudsen <sspaceman@gmail.com> wrote:

> Den mørke årstid står for døren, og den ene nærlyspære har opgivet.
>
> Hvad skal man vælge? Harald Nyborgs eller Den dyreste Phillips?

Den mellemste Osram :)

Har ikke prøvet de allerdyreste så skal ikke kunne sige om de er bedre..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-06 16:34

"Lars Knudsen" <sspaceman@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Den mørke årstid står for døren, og den ene nærlyspære har opgivet.
>
> Hvad skal man vælge? Harald Nyborgs eller Den dyreste Phillips?

I Bilka kan du få Philips med 30% bedre lysstyrke for en rimelig pris, kører
selv med dem, og er fuldt ud tilfreds.

Husk at skifte begge 2, gem evt. den der stadig virker til hvis den ene af
dem går, så kan du hurtigt skifte den indtil du kan købe 2 nye.

--
Dannie

Fra : Leo Jensen

Dato : 16-09-06 19:57

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Knudsen" <sspaceman@gmail.com> skrev i en meddelelse

> I Bilka kan du få Philips med 30% bedre lysstyrke for en rimelig pris,
> kører selv med dem, og er fuldt ud tilfreds.

Sidst jeg kiggede efter disse i Bilka var prisen nogenlunde den dobbelte af
i Føtex, men det er jo sådan man skal lege med priserne for at kunne sælge
med 50% rabat en gang i mellem. Ellers er vi enige, de lyser godt og holder
i min bil omkring 20000 km. Osram er testet af FDM for nogle år siden til at
være billige og gode på samme tid. Deres test viste også, at det godt kan
betale sig at købe mærkevarer, de ukendte mærker lyste generelt for lidt,
for skævt og/eller for kort tid.

Leo

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-09-06 21:51

On 16 Sep 2006 15:11:37 GMT, Lars Knudsen <sspaceman@gmail.com> wrote:

>Hvad skal man vælge? Harald Nyborgs eller Den dyreste Phillips?

Jeg havde PowerPlus fra http://powerbulbs.co.uk/ i min Xantia. Det var
faktisk rigtig gode til prisen.

Ellers kig hvad http://www.bokstuning.dk/ har på hylderne.
--
Hans Pedersen, Varde
06' Peugeot Partner X-line HDI

Fra : TDN

Dato : 17-09-06 11:06

> [...]
> Den mørke årstid står for døren, og den ene nærlyspære har opgivet.
>
> Hvad skal man vælge? Harald Nyborgs eller Den dyreste Phillips?

Hvis det er H7 er her en test fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A8D65D73-546A-48A8-AE4F-F43AD2027E8E/0/9091.pdf

Ifølge den er Philips de bedste, hvilket også er min erfaring da jeg
skiftede fra Osram til Philips. Jeg kører det meste af min kørsel på mindre
veje og landeveje og der er forskellen til at se i den mørke tid.

Mvh
Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-09-06 20:46

Lars Knudsen <sspaceman@gmail.com> wrote in

Det endte med Philips Blue Vision (http://shor.ter.dk/461458291) i Bilka
til 125,-
Desværre havde de ikke VisionPlus i H1.

Har monteret den ene, subjektivt giver den lidt mere lys end de
"Bluesomthing" fra thansen jeg havde i før. Imorgen testes den på en lidt
længere tur i det mørke jylland......

/lars

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-09-06 07:09

Lars Knudsen wrote:
> [...]
>
> Har monteret den ene, subjektivt giver den lidt mere lys end de
> "Bluesomthing" fra thansen jeg havde i før. Imorgen testes den på en lidt

Med 2 forskellige pærer... Kigger du så efter om der er mere lys i
venstre end i højre side af vejen ?
Skift nu bare den anden også. Den gamle, der stadig virker, kan du
passende lægge i handskerummet som nødpære.

Leo