Misundelsesafgift på gulpladebiler ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-09-06 14:16

hej ng.

Den famøse misundelsesafgift på gulpladebiler, som jo gælder biler
indregistreret efter en vis dato, gælder den også biler som har
været indregstreret før den dato i udlandet, men hvor 1. reg. i DK er
på eller efter den dato ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : bigbike

Dato : 15-09-06 15:00

[...]

hvis du kåber en tysk bil fra 1997 og indreg den i DK, så bliver det jo ikke
pludselig en 2006 i DK vel !!
Mmen den KAN blive indreg. som om den er fra 31/12-1997

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 15:07

On Fri, 15 Sep 2006 16:00:22 +0200, "bigbike" <oz1hdl@hotmailNOT.com>
wrote:

<...>

>hvis du kåber en tysk bil fra 1997 og indreg den i DK, så bliver det jo ikke
>pludselig en 2006 i DK vel !!
>Mmen den KAN blive indreg. som om den er fra 31/12-1997

Det gør den selvfølgelig ikke, men man "pillede" ved afgifterne i
forbindelse med indførelse af den såkaldte misundelsesafgift - så hvis
man vil have den afgiftsberigtiget som gulplade i dag vil jeg tro, det
er de nye regler der gælder. Men hvorfor overhovedet gøre det - vi
snakker om en snart 10 år gammel bil, så forskellen i afgift burde
være til at overkomme.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-09-06 14:42

[...]

Nej det er bilens første registeringsdato der er afgørende for om der skal
betales misundelsafgift, denne fremgår ja af registringspapirene fra bilens
oprindelsesland, og er stadig valid her i landet.

MVH Hans