Cry! - Ophugning af veteranbil :'o(
Fra : yehaah@gmail.com

Dato : 14-09-06 16:07

Jeg var et smut på den lokale produkthandel, der også står for
miljøbehandling / skrotning forleden efter nogle rør, og igen i går.

Der ikke så langt fra pressen stod resterne fra en ældre bil, og
afventede sin grumme skæbne :(

Medarbejderen jeg talte med vidste ikke noget om den, eller hvad det
var for en, for dem var det vist ikke andet end gammelt jern.

Er der nogen (Verner fx) der kan se hvad det er?

Hvor mange veteranbiler er mon ikke røget den vej igennem til dato?

Billeder af den kan ses her:
http://www.yehaah.dk/foto/thumbnails.php?album=3

Hvad er (var) det?

Peter!

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 19:27

<yehaah@gmail.com> skrev i en meddelelse

Billeder af den kan ses her:
http://www.yehaah.dk/foto/thumbnails.php?album=3

Hvad er (var) det?

et chassis med et par hjul og noget der ligner en motor ??

Fra : Verner Johnsen

Dato : 14-09-06 22:26

On 14 Sep 2006 08:07:15 -0700, "yehaah@gmail.com" <yehaah@gmail.com>
wrote:

>Billeder af den kan ses her:
>http://www.yehaah.dk/foto/thumbnails.php?album=3
>
>Hvad er (var) det?
>
>Peter!

Det er (var) en Chevrolet.
Den viste motor blev introduceret i 1929, og den danne grundlag for
Chevrolets motorer i rigtig mange år..
De viste rester er fra de tidligere år, formodentligt først i
trediverne.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : yehaah@gmail.com

Dato : 15-09-06 07:27

Verner Johnsen wrote:
> [...]
> Chevrolets motorer i rigtig mange år..
> De viste rester er fra de tidligere år, formodentligt først i

Så var det værre end jeg håbede :(

Det er frygteligt at se når biler fra den tid sendes den vej :(
Rammen så ellers ikke afskrækkende ud, den kunne nok have været
restaureret :(

Hvis nogen har interesse i den kan den måske reddes endnu.
De vil sikkert blot have kiloprisen på jernet.

Deres nummer er 56951129
(Bornholms Produkthandel)

Peter

Fra : Verner Johnsen

Dato : 15-09-06 23:07

On 14 Sep 2006 23:27:29 -0700, "yehaah@gmail.com" <yehaah@gmail.com>
wrote:

>Så var det værre end jeg håbede :(
>
>Det er frygteligt at se når biler fra den tid sendes den vej :(

Helt enig,

>Rammen så ellers ikke afskrækkende ud, den kunne nok have været
>restaureret :(

Jeg tvivler på, at der er nogen, der gider gå i gang med et sådant
projekt. En standard Chevrolet 4 dørs sedan model i god stand kan
købes for omkring 100.000 kr.

Coupe og åbne modeller kan fås for omkring 150.000.

Det får man altså ikke bygget ret meget veteranbil for, hvis man kun
har chassis og motor.

>Hvis nogen har interesse i den kan den måske reddes endnu.
>De vil sikkert blot have kiloprisen på jernet.

Kunne være en god ide for én der har et sundt karrosseri.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : KMH

Dato : 16-09-06 07:41

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har chassis og motor.

> Kunne være en god ide for én der har et sundt karrosseri.

Hvis der skulle være de fornødne papirer på rammen, kunne den så evt. have
interesse for hot-rod folket??

(Bare en tanke)

M.v.h.
Kim

Fra : Leonard

Dato : 16-09-06 09:03

"KMH" <no@spam.dk> wrote:

>Hvis der skulle være de fornødne papirer på rammen, kunne den så evt. have
>interesse for hot-rod folket??

Helt sikkert, men papirerne er nok allerede brugt til formålet eller
helt væk. Det er meget svært at finde brugbare papirer på de helt
gamle rammer, som giver mulighed for næsten uanede modifikationer.

--
Leonard