/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Kan de nægte at handle med en
Fra : BT


Dato : 22-11-06 20:17

Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af dyreartikler
ikke vil sælge mig noget..
De allesammen kommer med forskellige historie om grunden til de ikke vil..
Nogen nok mere opdigtede end andre..
Men det grundliggende i alle begrundelserne, skylde at jeg kun sælger
online..

Må de egentlig nægte at have mig som kunne, med det grundlag at jeg kun
sælger online..

For en god ordens skyld, vil jeg lige fremhæve at jeg ikke står i RKI, har
penge på konto'en, SE-nr, eller andre ting som jeg mener skulle være
grundlag til de ikke vil..

Nogen som kan hjælpe lidt her???

/Brian



 
 
Holst (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 22-11-06 20:35


BT wrote:

> Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af dyreartikler
> ikke vil sælge mig noget..
> De allesammen kommer med forskellige historie om grunden til de ikke vil..
> Nogen nok mere opdigtede end andre..
> Men det grundliggende i alle begrundelserne, skylde at jeg kun sælger
> online..
>
> Må de egentlig nægte at have mig som kunne, med det grundlag at jeg kun
> sælger online..
>
> For en god ordens skyld, vil jeg lige fremhæve at jeg ikke står i RKI, har
> penge på konto'en, SE-nr, eller andre ting som jeg mener skulle være
> grundlag til de ikke vil..
>
> Nogen som kan hjælpe lidt her???

Sædvanligvis står det enhver frit at vælge med hvem, man har lyst til at
handle, så længe denne forskelsbehandling ikke sker på grund af en
persons race, hudfarve, religion eller tro, politiske anskuelse,
seksuelle orientering, alder, handicap eller nationale, sociale eller
etniske oprindelse.

Hvis de synes du er grim, lugter eller blot vil sælge produkterne
online, så står det dem frit at lade være med at handle med dig.

RIP (22-11-2006)
Kommentar
Fra : RIP


Dato : 22-11-06 23:09

De kan IKKE nægte at handle med dig, og jeg kan kun opfordre dig til at
klage til konkurrencestyrelsen.


"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4564a231$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
> dyreartikler ikke vil sælge mig noget..
> De allesammen kommer med forskellige historie om grunden til de ikke vil..
> Nogen nok mere opdigtede end andre..
> Men det grundliggende i alle begrundelserne, skylde at jeg kun sælger
> online..
>
> Må de egentlig nægte at have mig som kunne, med det grundlag at jeg kun
> sælger online..
>
> For en god ordens skyld, vil jeg lige fremhæve at jeg ikke står i RKI, har
> penge på konto'en, SE-nr, eller andre ting som jeg mener skulle være
> grundlag til de ikke vil..
>
> Nogen som kan hjælpe lidt her???
>
> /Brian
>



Ralph (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 22-11-06 23:25

"RIP" <petersen@unomail.dk> skrev i en meddelelse
news:4564ca8e$0$3542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> De kan IKKE nægte at handle med dig, og jeg kan kun opfordre dig til at
> klage til konkurrencestyrelsen.

Hmm, tvivler meget stærkt på at du har ret, måske har du overset at det er
handel mellem to ehvervsdrivende. Faktisk ville jeg stærkt overveje at finde
en ny leverandør hvis min solgte detail til private.

--
Ralph (som har smidt 3-4 kunder ud de sidste 9-10 år)



Allan Soerensen (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 23-11-06 00:26

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4564ce55$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "RIP" <petersen@unomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4564ca8e$0$3542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> De kan IKKE nægte at handle med dig, og jeg kan kun opfordre dig til at
>> klage til konkurrencestyrelsen.
>
> Hmm, tvivler meget stærkt på at du har ret, måske har du overset at det er
> handel mellem to ehvervsdrivende.

Du glemmer konkurrenceloven og varenes frie bevægelse inden for EU.
Bang & Olufsen har for år tilbage været part i flere sager, fordi de ikke
ville sælge deres produkter til bl.a. Merlin. Prøv f.eks. at se denne
afgørelse
http://www.ks.dk/konkurrence/afgoerelser/1998/11-25/pkt3/
Der var en del forskellige sage og så vidt jeg husker slap Bang & Olufsen
for at skulle levere til bl.a. Bilka, under henvisning til at de ikke havde
de nødvendige faciliteter til at præsentere produkterne på en ordentlig måde
og heller ikke kunne yde den service, som Bang & Olufsen forlanger af deres
forhandlere.

> Faktisk ville jeg stærkt overveje at finde en ny leverandør hvis min
> solgte detail til private.

Det er jo ikke det der er tale om her.



BJ (23-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-11-06 02:28


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4564dc76$0$859$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Der var en del forskellige sage og så vidt jeg husker slap Bang & Olufsen
> for at skulle levere til bl.a. Bilka, under henvisning til at de ikke
> havde de nødvendige faciliteter til at præsentere produkterne på en
> ordentlig måde og heller ikke kunne yde den service, som Bang & Olufsen
> forlanger af deres forhandlere.

Det er jo faktisk en fremragende begrundelse, du her giver, for en grossist
ikke vil sælge til en netbutik.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Allan Soerensen (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 23-11-06 09:27

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4564f92a$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:4564dc76$0$859$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Der var en del forskellige sage og så vidt jeg husker slap Bang & Olufsen
>> for at skulle levere til bl.a. Bilka, under henvisning til at de ikke
>> havde de nødvendige faciliteter til at præsentere produkterne på en
>> ordentlig måde og heller ikke kunne yde den service, som Bang & Olufsen
>> forlanger af deres forhandlere.
>
> Det er jo faktisk en fremragende begrundelse, du her giver, for en
> grossist ikke vil sælge til en netbutik.

Bemærk at B&O kun fik medholde i den del fordi man vurderede at der var tale
om et differentieret produkt, som bla. kræver at der er faciliteter til en
ordentlig demonstration og personale, der kan installere det hos kunden (en
almindelig kunde vil ikke selv kunne lave en komplet B&O link-installation).
Den begrundelse dur ikke når vi taler om et standardprodukt som
dyreartikler.



BJ (23-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-11-06 09:55


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:45655b4e$0$845$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>>> Der var en del forskellige sage og så vidt jeg husker slap Bang &
>>> Olufsen for at skulle levere til bl.a. Bilka, under henvisning til at de
>>> ikke havde de nødvendige faciliteter til at præsentere produkterne på en
>>> ordentlig måde og heller ikke kunne yde den service, som Bang & Olufsen
>>> forlanger af deres forhandlere.
>>
>> Det er jo faktisk en fremragende begrundelse, du her giver, for en
>> grossist ikke vil sælge til en netbutik.
>
> Bemærk at B&O kun fik medholde i den del fordi man vurderede at der var
> tale om et differentieret produkt, som bla. kræver at der er faciliteter
> til en ordentlig demonstration og personale, der kan installere det hos
> kunden (en almindelig kunde vil ikke selv kunne lave en komplet B&O
> link-installation).
> Den begrundelse dur ikke når vi taler om et standardprodukt som
> dyreartikler.

Det må så afprøves i retten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Allan Soerensen (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 23-11-06 10:17

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4565621b$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Bemærk at B&O kun fik medholde i den del fordi man vurderede at der var
>> tale om et differentieret produkt, som bla. kræver at der er faciliteter
>> til en ordentlig demonstration og personale, der kan installere det hos
>> kunden (en almindelig kunde vil ikke selv kunne lave en komplet B&O
>> link-installation).
>> Den begrundelse dur ikke når vi taler om et standardprodukt som
>> dyreartikler.
>
> Det må så afprøves i retten.

Ja, i yderste konsekvens og det var også det B&O gjorde (mener de ankede en
afgørelse fra Konkurrencestyrelsen).



BJ (23-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-11-06 10:23


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:456566f7$0$914$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>>> Den begrundelse dur ikke når vi taler om et standardprodukt som
>>> dyreartikler.
>>
>> Det må så afprøves i retten.
>
> Ja, i yderste konsekvens og det var også det B&O gjorde (mener de ankede
> en afgørelse fra Konkurrencestyrelsen).

Jep.

Det ville ellers være helt rart om alt efterhånden kunne klares via nettet.

Så kunne langt de fleste blive hjemme, erhvervslivet/det offentliges
problemer med manglende mandskab løst, lønmodtagere ikke være belemret med
et arbejde, alting ville være billigt og forbrugertilliden ville stige til
uanede højder..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik V Blunck [Dia~ (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik V Blunck [Dia~


Dato : 23-11-06 10:43

Allan Soerensen skrev:
[...]
> Bemærk at B&O kun fik medholde i den del fordi man vurderede at der var tale
> om et differentieret produkt, som bla. kræver at der er faciliteter til en
> ordentlig demonstration og personale, der kan installere det hos kunden (en
> almindelig kunde vil ikke selv kunne lave en komplet B&O link-installation).
> Den begrundelse dur ikke når vi taler om et standardprodukt som
> dyreartikler.

"En almindelig kunde vil ikke selv kunne lave en komplet B&O
link-installation"?

Er det da så svært? Lyder ikke sjovt, hvis man en dag flytter fra et
sted til et andet.... Så skal man åbenbart have tekniker igen.

--
Med venlig hilsen
Henrik V Blunck - MultiMedieDesigner-stud. - www.multidesigner.net -
www.rygestop.co.nr
The Death of Internet Marketing... Is it true?
http://www.TheDeathofInternetMarketing.com/?see-why=43840

BJ (23-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-11-06 11:06


"Henrik V Blunck [Dianalund]" <h_blunck@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:45656d33$0$12701$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> "En almindelig kunde vil ikke selv kunne lave en komplet B&O
> link-installation"?
>
> Er det da så svært? Lyder ikke sjovt, hvis man en dag flytter fra et sted
> til et andet.... Så skal man åbenbart have tekniker igen.

Tjaeee... ikke når evt. ledningsføring er skjult .. det er heller intet
problem for familien Danmark, blot se hvor mange der har B&O, så helt ringe
kan det ikke stå til.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Allan Soerensen (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 23-11-06 11:33

"Henrik V Blunck [Dianalund]" <h_blunck@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:45656d33$0$12701$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "En almindelig kunde vil ikke selv kunne lave en komplet B&O
> link-installation"?
>
> Er det da så svært? Lyder ikke sjovt, hvis man en dag flytter fra et sted
> til et andet.... Så skal man åbenbart have tekniker igen.

En ting er kablerne, det vil den fingernemme gør-det-selv-mand nok kunne
klare. Produkterne skal også indstilles så de kan snakke sammen via link,
hvilket er temmelig kompliceret. De "rigtige" B&O-forhandlere har et
elektronisk konfigurationssystem, hvor man fortæller hvilke produkter kunden
har, hvorefter systemet fortæller hvordan det hele skal indstilles og
udskriver en brugsvejledning der passer til den enkelte kundes installation.
Den service er en væsentlig del af B&O´s koncept, og det er
discountbutikkerne og supermarkederne slet ikke gearet til.



BJ (23-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-11-06 12:57


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:456578e0$0$831$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>> "En almindelig kunde vil ikke selv kunne lave en komplet B&O
>> link-installation"?
>>
>> Er det da så svært? Lyder ikke sjovt, hvis man en dag flytter fra et sted
>> til et andet.... Så skal man åbenbart have tekniker igen.
>
> En ting er kablerne, det vil den fingernemme gør-det-selv-mand nok kunne
> klare. Produkterne skal også indstilles så de kan snakke sammen via link,
> hvilket er temmelig kompliceret. De "rigtige" B&O-forhandlere har et
> elektronisk konfigurationssystem, hvor man fortæller hvilke produkter
> kunden har, hvorefter systemet fortæller hvordan det hele skal indstilles
> og udskriver en brugsvejledning der passer til den enkelte kundes
> installation.
> Den service er en væsentlig del af B&O´s koncept, og det er
> discountbutikkerne og supermarkederne slet ikke gearet til.

Hmmm ... da jeg havde B&O´s linksystem i hele hytten, installerede jeg det
selv ... ved hjælp af manualen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik V Blunck [Dia~ (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Henrik V Blunck [Dia~


Dato : 23-11-06 13:13

BJ skrev:
> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:456578e0$0$831$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> KLIP
>> En ting er kablerne, det vil den fingernemme gør-det-selv-mand nok kunne
>> klare. Produkterne skal også indstilles så de kan snakke sammen via link,
>> hvilket er temmelig kompliceret. De "rigtige" B&O-forhandlere har et
>> elektronisk konfigurationssystem, hvor man fortæller hvilke produkter
>> kunden har, hvorefter systemet fortæller hvordan det hele skal indstilles
>> og udskriver en brugsvejledning der passer til den enkelte kundes
>> installation.
>> Den service er en væsentlig del af B&O´s koncept, og det er
>> discountbutikkerne og supermarkederne slet ikke gearet til.
> Hmmm ... da jeg havde B&O´s linksystem i hele hytten, installerede jeg det
> selv ... ved hjælp af manualen.

Er i øvrigt enig i de generelle betragtninger om kabler, og takker for
feedback...

Men manualen er jo det sidste rigtige mænd kigger i, er det ikke?

--
Med venlig hilsen
Henrik V Blunck - MultiMedieDesigner-stud. - www.multidesigner.net -
www.rygestop.co.nr
The Death of Internet Marketing... Is it true?
http://www.TheDeathofInternetMarketing.com/?see-why=43840

Allan Soerensen (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 23-11-06 13:26

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45658c82$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hmmm ... da jeg havde B&O´s linksystem i hele hytten, installerede jeg det
> selv ... ved hjælp af manualen.

Det må være længe siden.
Efter de begyndte at bruge MasterLink blev det temmelig kompliceret. Bare
det at få de rigtige funktioner langt ind i fjernbetjeningen, så man kan
betjene det hele, er ikke helt let. Det indeholder utrolig mange muligheder,
der kan kombineres (og ikke kombineres), så man har valgt at fjerne mange
funktioner fra f.eks. fjernbetjeningen default, da det ellers vil være
umuligt at betjene. Har du også ældre produkter, som skal snakke sammen med
nye produkter, bliver det først rigtig "spændende".

PS: Har tidligere været ansat i B&O´s udviklingsafdeling.




BJ (23-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-11-06 14:35


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4565934e$0$907$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> PS: Har tidligere været ansat i B&O´s udviklingsafdeling.

Den kender jeg godt, da jeg tidligere har været ansat hos Siemens.

Jeg har da stadig et gammel chassis stående af en 2502 LX.

Jeg opgav B&O hjemme i hytten grundet mange SW-fejl samt en
in-kompatibilitet aldrig set magen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Anita (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 22-11-06 23:36

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev

> Må de egentlig nægte at have mig som kunne, med det grundlag at jeg kun
> sælger online..

Reglerne kender jeg ikke. Men jeg har oplevet præcis det samme. En importør
som ikke ville sælge til netbutikker. Jeg kontaktede producenten - som
henviste til importøren, og de ville ikke gøre noget ved at de havde denne
regel, det måtte de selv om.

Øv!

Venligst Anita



Karsten7870 (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 22-11-06 23:54



BT wrote:
> Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
> dyreartikler ikke vil sælge mig noget..
> De allesammen kommer med forskellige historie om grunden til de ikke vil..
> Nogen nok mere opdigtede end andre..
> Men det grundliggende i alle begrundelserne, skylde at jeg kun sælger
> online..
>
> Må de egentlig nægte at have mig som kunne, med det grundlag at jeg kun
> sælger online..
>
> For en god ordens skyld, vil jeg lige fremhæve at jeg ikke står i RKI, har
> penge på konto'en, SE-nr, eller andre ting som jeg mener skulle være
> grundlag til de ikke vil..
>
> Nogen som kan hjælpe lidt her???
>
> /Brian

Find en stråmand.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


Ralph (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 23-11-06 00:10

"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12m9l8hs796qj40@corp.supernews.com...
>> Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
>> dyreartikler ikke vil sælge mig noget..

> Find en stråmand.

GODT råd - eller?? Davs, du sælger dyreartikler i Midt-vest Jylland, ikke
sandt?
Jeg sælger tilfældigvis præcis de samme produkter som dig, jeg har dog ingen
fysisk butik, så mine varer er 10-15% billigere end dine, vil du ikke godt
købe ind for mig. Nej, nej, jeg har spærret min hjemmeside så den ikke kan
åbnes af brugere - ja det er lidt sjovt, faktisk lige præcis i dit område,
please?

--
Ralph



Karsten7870 (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 23-11-06 13:50



Ralph wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12m9l8hs796qj40@corp.supernews.com...
> > > Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
> > > dyreartikler ikke vil sælge mig noget..
>
> > Find en stråmand.
>
> GODT råd - eller?? Davs, du sælger dyreartikler i Midt-vest Jylland, ikke
> sandt?
> Jeg sælger tilfældigvis præcis de samme produkter som dig, jeg har dog
> ingen fysisk butik, så mine varer er 10-15% billigere end dine, vil du
> ikke godt købe ind for mig. Nej, nej, jeg har spærret min hjemmeside så
> den ikke kan åbnes af brugere - ja det er lidt sjovt, faktisk lige præcis
> i dit område, please?
>
> --
> Ralph

Næh, egentlig ikke. Det svarer jo til, at et supermarked kan sælge øl
billigere end f.eks. en restauratør (til direkte videresalg) direkte fra
samme leverandør. Alle forsøg på at "begrænse" tilbudet med så og så mange
kasser eller flasker er jo strandet, da supermarkedet, svjv, ikke må
"rationere".
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


BT (23-11-2006)
Kommentar
Fra : BT


Dato : 23-11-06 16:50


"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4564d8b3$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12m9l8hs796qj40@corp.supernews.com...
>>> Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
>>> dyreartikler ikke vil sælge mig noget..
>
>> Find en stråmand.
>
> GODT råd - eller?? Davs, du sælger dyreartikler i Midt-vest Jylland, ikke
> sandt?
> Jeg sælger tilfældigvis præcis de samme produkter som dig, jeg har dog
> ingen fysisk butik, så mine varer er 10-15% billigere end dine, vil du
> ikke godt købe ind for mig. Nej, nej, jeg har spærret min hjemmeside så
> den ikke kan åbnes af brugere - ja det er lidt sjovt, faktisk lige præcis
> i dit område, please?
>
> --
> Ralph
>
Tjaa.. Jeg har mulighed for at få en stråmand.. Så det er ikke det som er
problemet..
Det er bare træls at der vil blive at fordyrene led..

Brian



Karsten7870 (24-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 24-11-06 12:19



BT wrote:
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4564d8b3$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> > news:12m9l8hs796qj40@corp.supernews.com...
> > > > Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
> > > > dyreartikler ikke vil sælge mig noget..
> >
> > > Find en stråmand.
> >
> > GODT råd - eller?? Davs, du sælger dyreartikler i Midt-vest Jylland,
> > ikke sandt?
> > Jeg sælger tilfældigvis præcis de samme produkter som dig, jeg har dog
> > ingen fysisk butik, så mine varer er 10-15% billigere end dine, vil du
> > ikke godt købe ind for mig. Nej, nej, jeg har spærret min hjemmeside så
> > den ikke kan åbnes af brugere - ja det er lidt sjovt, faktisk lige
> > præcis i dit område, please?
> >
> > --
> > Ralph
> >
> Tjaa.. Jeg har mulighed for at få en stråmand.. Så det er ikke det som er
> problemet..
> Det er bare træls at der vil blive at fordyrene led..
>
> Brian

Netp disse forhold gør jo, at parallelimporten stiger og stiger, så
producenterne eller grossisterne er selv ude om det, når de begynder at pibe
og hyle om parallelimport.

Jeg går ud fra, at evt. krav om forudbetaling er/kan opfyldes.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


BJ (24-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-11-06 12:23


"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12mdl8jl47h2ff6@corp.supernews.com...

KLIP

>> > > > Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
>> > > > dyreartikler ikke vil sælge mig noget..
>> >
>> > > Find en stråmand.
>> >
>> > GODT råd - eller?? Davs, du sælger dyreartikler i Midt-vest Jylland,
>> > ikke sandt?
>> > Jeg sælger tilfældigvis præcis de samme produkter som dig, jeg har dog
>> > ingen fysisk butik, så mine varer er 10-15% billigere end dine, vil du
>> > ikke godt købe ind for mig. Nej, nej, jeg har spærret min hjemmeside så
>> > den ikke kan åbnes af brugere - ja det er lidt sjovt, faktisk lige
>> > præcis i dit område, please?
>> Tjaa.. Jeg har mulighed for at få en stråmand.. Så det er ikke det som er
>> problemet..
>> Det er bare træls at der vil blive at fordyrene led..

> Netp disse forhold gør jo, at parallelimporten stiger og stiger, så
> producenterne eller grossisterne er selv ude om det, når de begynder at
> pibe og hyle om parallelimport.
>
> Jeg går ud fra, at evt. krav om forudbetaling er/kan opfyldes.

Jeg går ud fra, parallelimportøren har midler til at betale en større
erstatningssum, hvis de parallelimporterede varer skulle vise sig at
forårsage skade.

Alternativt, føre en retssag mod sælger af produktet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Karsten7870 (25-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 25-11-06 00:05



BJ wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12mdl8jl47h2ff6@corp.supernews.com...
>
> > Netp disse forhold gør jo, at parallelimporten stiger og stiger, så
> > producenterne eller grossisterne er selv ude om det, når de begynder at
> > pibe og hyle om parallelimport.
> >
> > Jeg går ud fra, at evt. krav om forudbetaling er/kan opfyldes.
>
> Jeg går ud fra, parallelimportøren har midler til at betale en større
> erstatningssum, hvis de parallelimporterede varer skulle vise sig at
> forårsage skade.
>
> Alternativt, føre en retssag mod sælger af produktet.

Gælder under alle tilfælde.
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Jeg går ud fra, at man har en produktansvarsforsikring.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


BJ (26-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-11-06 20:05


"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12meukuljcqbm89@corp.supernews.com...
>
>
> BJ wrote:
>> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
>> news:12mdl8jl47h2ff6@corp.supernews.com...
>>
>> > Netp disse forhold gør jo, at parallelimporten stiger og stiger, så
>> > producenterne eller grossisterne er selv ude om det, når de begynder at
>> > pibe og hyle om parallelimport.
>> >
>> > Jeg går ud fra, at evt. krav om forudbetaling er/kan opfyldes.
>>
>> Jeg går ud fra, parallelimportøren har midler til at betale en større
>> erstatningssum, hvis de parallelimporterede varer skulle vise sig at
>> forårsage skade.
>>
>> Alternativt, føre en retssag mod sælger af produktet.
>
> Gælder under alle tilfælde.
>
> Jeg går ud fra, at man har en produktansvarsforsikring.

Det skal du bestemt ikke gå ud fra, da langt de fleste af denne type
virksomhed jo sparer på alt og alting.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Karsten7870 (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 26-11-06 22:55



BJ wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12meukuljcqbm89@corp.supernews.com...
> >
> >
> > Jeg går ud fra, at man har en produktansvarsforsikring.
>
> Det skal du bestemt ikke gå ud fra, da langt de fleste af denne type
> virksomhed jo sparer på alt og alting.
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Det var også nærmest ment som en anakronisme, men så dyr er den nu heller
ikke
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


BJ (26-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-11-06 23:42


"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12mk3aml2o5gmf9@corp.supernews.com...

KLIP

>> > Jeg går ud fra, at man har en produktansvarsforsikring.
>>
>> Det skal du bestemt ikke gå ud fra, da langt de fleste af denne type
>> virksomhed jo sparer på alt og alting.

> Det var også nærmest ment som en anakronisme, men så dyr er den nu heller
> ikke

O.k. og det afhænger vel helt af, hvad man handler med samt (forventet)
omsætning?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Karsten7870 (27-11-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 27-11-06 09:18



BJ wrote:
> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
> news:12mk3aml2o5gmf9@corp.supernews.com...
>
> KLIP
>
> > > > Jeg går ud fra, at man har en produktansvarsforsikring.
> > >
> > > Det skal du bestemt ikke gå ud fra, da langt de fleste af denne type
> > > virksomhed jo sparer på alt og alting.
>
> > Det var også nærmest ment som en anakronisme, men så dyr er den nu
> > heller ikke
>
> O.k. og det afhænger vel helt af, hvad man handler med samt (forventet)
> omsætning?
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

I første omgang er sådan en forsikring mere nødvendig for nogle
produktgrupper (f.eks. kemiske) end andre. Ved privat drevne firmaer må den
nok også tages i betragtning i modsætning til virksomheder i selkabsform,
hvor man trods alt kun hæfter med den indskudte kapital - den del, der er
intakt.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


BJ (27-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-11-06 10:25


"Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
news:12ml7pistv0n4a@corp.supernews.com...
>
>
> BJ wrote:
>> "Karsten7870" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse
>> news:12mk3aml2o5gmf9@corp.supernews.com...
>>
>> KLIP
>>
>> > > > Jeg går ud fra, at man har en produktansvarsforsikring.
>> > >
>> > > Det skal du bestemt ikke gå ud fra, da langt de fleste af denne type
>> > > virksomhed jo sparer på alt og alting.
>>
>> > Det var også nærmest ment som en anakronisme, men så dyr er den nu
>> > heller ikke
>>
>> O.k. og det afhænger vel helt af, hvad man handler med samt (forventet)
>> omsætning?
> I første omgang er sådan en forsikring mere nødvendig for nogle
> produktgrupper (f.eks. kemiske) end andre. Ved privat drevne firmaer må
> den nok også tages i betragtning i modsætning til virksomheder i
> selkabsform, hvor man trods alt kun hæfter med den indskudte kapital - den
> del, der er intakt.

Jeg kan sagtens forestille mig, en der både driver privat virksomhed og
virksomhed i selskabsform, har en sådan, da det trods alt er kunden, der
evt. får mest gavn af den.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



gusse.net (23-11-2006)
Kommentar
Fra : gusse.net


Dato : 23-11-06 08:23

loven siger at de skal sælge til dig...

men de kan altid forsinke leverance og gøre alt mulige andre ting for at
gøre det så besværligt at det ikke kan betale sig..

men nej de må ikke nægte at sælge til dig.. de kan dog sige at du skal være
uddannet i et eller andet...

lav dog en butik hjemmefra eller lign, få din søster til det. og sælg online
også.....

held og lykke !

--
gusse
www.gusse.net
www.slanke-siden.dk



"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote in message
news:4564a231$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
> dyreartikler ikke vil sælge mig noget..
> De allesammen kommer med forskellige historie om grunden til de ikke vil..
> Nogen nok mere opdigtede end andre..
> Men det grundliggende i alle begrundelserne, skylde at jeg kun sælger
> online..
>
> Må de egentlig nægte at have mig som kunne, med det grundlag at jeg kun
> sælger online..
>
> For en god ordens skyld, vil jeg lige fremhæve at jeg ikke står i RKI, har
> penge på konto'en, SE-nr, eller andre ting som jeg mener skulle være
> grundlag til de ikke vil..
>
> Nogen som kan hjælpe lidt her???
>
> /Brian
>



Claus Tersgov (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 23-11-06 15:10

>>BT<< griflede:

> Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
> dyreartikler ikke vil sælge mig noget..
> De allesammen kommer med forskellige historie om grunden til de ikke
> vil.. Nogen nok mere opdigtede end andre..
> Men det grundliggende i alle begrundelserne, skylde at jeg kun sælger
> online..

Ja, de må gerne nægte dig at handle hos dem.

F.eks. kan de være bekymrede for, om du kan levere den nødvenige service og
instruktion/information om deres produkter, når du ikke har en rigtig sælger
/ butik.

Claus



BT (23-11-2006)
Kommentar
Fra : BT


Dato : 23-11-06 16:46



> Ja, de må gerne nægte dig at handle hos dem.
>
> F.eks. kan de være bekymrede for, om du kan levere den nødvenige service
> og instruktion/information om deres produkter, når du ikke har en rigtig
> sælger / butik.
>
> Claus
I den forbindelse kan jeg godt se fornuften i, at man ikke skal have deres
varer i en online butik.
Men det sjover af det hele, ikke én eneste af det grossister/importører som
jeg har snakket med, har brugt den begrundelse..
Vi taler heller ikke om "mærkevarer"..
Der er tale om varmemåtter, lyskilder, kunstige plantet og lign. Ting som
ikke behøves den helt store infomartion..

/Brian



Anita (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 23-11-06 19:45

"BT" skrev
> Der er tale om varmemåtter, lyskilder, kunstige plantet og lign. Ting som
> ikke behøves den helt store infomartion..

Samme her. De varer jeg ønskede at købe var papirvarer. Godt nok i lækkert
design og den slags. Men jeg så intet problem i at de kunne handle med mig.
Men det ville de ikke. De ville have varer på hylder, hvor kunderne fysisk
kan se/røre dem.

Venligst Anita



Ivar (24-11-2006)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 24-11-06 18:22

Anita skrev:

> De ville have varer på hylder, hvor kunderne fysisk kan se/røre dem.

Der kan ikke være tvivl om at den egentlige forklaring er at de
ikke ønsker en web-butik til at "ødelægge" deres prisniveau, så
deres vare bliver uinteressante for almindelige butikker.
Det vil dog aldrig give som begrundelse.

Det er ikke mange dage siden, jeg var i en butik med computer-udstyr,
hvor kunden før mig spildte ekspedientens tid med at fortælle ham,
at en eller anden vare kunne fås billiger på nettet.


Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://LexInfo.dk/MesNews/



gusse.net (23-11-2006)
Kommentar
Fra : gusse.net


Dato : 23-11-06 21:56

Jeg er ganske sikker på de ikke kan nægte at sælge til ham, men de kan kræve
at han bliver uddannet etc....



--
gusse
www.gusse.net
www.slanke-siden.dk



"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
news:4565abce$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>>>BT<< griflede:
>
>> Jeg står i det problem, at samtlige grossister / importører af
>> dyreartikler ikke vil sælge mig noget..
>> De allesammen kommer med forskellige historie om grunden til de ikke
>> vil.. Nogen nok mere opdigtede end andre..
>> Men det grundliggende i alle begrundelserne, skylde at jeg kun sælger
>> online..
>
> Ja, de må gerne nægte dig at handle hos dem.
>
> F.eks. kan de være bekymrede for, om du kan levere den nødvenige service
> og instruktion/information om deres produkter, når du ikke har en rigtig
> sælger / butik.
>
> Claus
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408920
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste