Google Adwords
Fra : Anita

Dato : 21-11-06 11:52

Jeg har prøvet at tilmelde mit site til Google Adwords.

Til at starte med kunne alle mine søgeord være aktive til en given pris,.
men for hver dag stiger prisen. Hvad skyldes det?

Har I gode råd til en nybegynder på Adwords, så del dem endelig her :)

Venligst Anita

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-11-06 13:07

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message

> Har I gode råd til en nybegynder på Adwords, så del dem endelig her :)

Jeg hænger lige på her.

Jeg har en kampagne med en god håndfuld ord, der alle er sat til 4 kr.

Nu vil jeg lave en ny kampagne med en del af de samme ord, men de koster nu
30 kr. pr ord.

Nogle der kan forklare dette ?

Mvh

Kim

Fra : Karina

Dato : 21-11-06 13:21

> Jeg hænger lige på her.

Jeg kobler mig også lige på og håber, at nogle har set lyset angående
priser på de forskellige ord og kampagner.

Mvh
Karina

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-11-06 13:27

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Til at starte med kunne alle mine søgeord være aktive til en given pris,.
> men for hver dag stiger prisen. Hvad skyldes det?

Det skyldes at en eller flere af dine konkurrenter bar budt prisen på det
pågældende ord op.
Den der vil betale mest for et søgeord vises øverst. Du kan vælge at du kun
vil betale en mindre pris for søgeordet, men så vises du længere nede på
listen.

Prisen på et søgeord på Google Adwords er en dynamisk størrelse, som
afhænger bl.a. afhænger af hvor meget de enkelte annoncører vil give for at
få vist deres annonce i forbindelse med det. Fuldstændig lige som en
fiskeauktion, hvor den der byder højest får torsken

Prøv at log ind på Google Adwords, vælg "Hjælp" og læs lidt i afsnittet
"Hvor meget koster AdWords?". Det virker som om du ikke helt har forstået,
hvordan konceptet er skruet sammen.

Fra : Anita

Dato : 21-11-06 20:19

"Allan Soerensen" skrev

> [...]
> "Hvor meget koster AdWords?". Det virker som om du ikke helt har forstået,

Det du fortæller er jeg med på.

Men jeg har fx. søgeord, hvor der kun er én ud over mig, der popper op ved
søgning. Alligevel er ordet steget siden i forgårs, hvor jeg oprettede mig.
Og det særeste er så, at der pludselig er en ny minimumspris. Dvs. at hvis
jeg ikke betaler mere end dag 1, vil min annonce slet ikke blive vist.

Jeg synes det er meget suspekt. Men jeg vil da prøve at læse det du
anbefaler.

Venligst Anita

Fra : Arne Johansen

Dato : 29-11-06 23:57

> [...]
> vist.
>
> Jeg synes det er meget suspekt. Men jeg vil da prøve at læse det du

Hmmm - du mixer ikke "Adwords" og "Webstedsmålrettet", vel? Ellers vil jeg
mene at du har en ret høj klik-pris der, men kan dog godt være tilfældet i
visse brancher. Det lyder mere som en cpm-pris.

Læs lidt om begge dele, når du alligevel læser under Hjælp.

Venligst

Arne Johansen
http://www.rasweb.dk/

Fra : Anita

Dato : 30-11-06 23:58

"Arne Johansen" <ras@vip.cybercity.dk> skrev

> Hmmm - du mixer ikke "Adwords" og "Webstedsmålrettet", vel? Ellers vil jeg
> mene at du har en ret høj klik-pris der, men kan dog godt være tilfældet i
> visse brancher. Det lyder mere som en cpm-pris.

For et af mine søgeord betaler jeg over 4 kr. pr. klik. Det er jo lidt
rigeligt. Men det er til gengæld også det bedste af mine søgeord med en
klik% på ca. 6

Men selvom jeg har forsøgt at læse om det, synes jeg ikke jeg er blevet
vildt meget klogere. Hvorfor priserne stiger konstant forstår jeg stadig
ikke.

Hvor meget bruger I andre pr. dag/uge/måned?

Venligst Anita

Fra : Tonny Madsen

Dato : 01-12-06 11:52

Hej,

Det varierer temmelig meget - jeg betaler alt fra 40 øre til 30 kr.

Jeg har også oplevet at prisen bare stiger og der ikke synes at være
noget konkurrencemæssig grund til det. Så vidt jeg kan forstå kan
man få bedre priser, når følgende er rigtigt:

- søgeord og annoncer skal passe sammen
- annoncer og landingssider skal passe sammen
- der skal være mange der klikker på annoncerne
- siderne skal have en høj standard (muligvis høj pagerank)

Men jeg tager muligvis fejl. Uanset hvad jeg har gjort for punkt 1 og 2
har det ikke hjulpet stort. Nu mangler jeg bare at kunderne hjælper
mig med punkt 3

/tonny