Nyt firma - hvordan med momsregnskab og de~
Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-11-06 09:00

Her om ikke så længe overtager jeg nok et mindre solcenter i et
erhvervslejemål med tilhørene beboelse.
I den forbindelse kunne jeg jo så godt tænke mig at lære lidt mere om
momsregnskaber og den slags.

Altså hvad kan jeg trække fra og hvordan fungerer det?
Er der noget særligt at være opmærksom på når det er kombineret erhverv
og beboelseslejemål? Særligt ifb med istandsættelse af begge dele.
Hvordan fungerer afskrivninger i praksis?

Og andre ting det kunne være praktisk at vide noget om.

Man kan jo altid betale sig fra den slags hos en revisor, men kan det
virkelig være så svært at gøre selv når det nu er virksomhed i hobby-format?

Findes der noget "kom godt igang" materiale man kan købe/få et sted?
eller noget på nettet måske?

/Robert

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-11-06 13:17

Robert Eriksen wrote:

> Findes der noget "kom godt igang" materiale man kan købe/få et sted?
> eller noget på nettet måske?

Snak med den lokale afdeling af skattevæsnet eller kig på http://www.skat.dk
under Virksomhed. Godt nok er der tale om en eksisterende virksomhed men en
del af dine spørgsmål vil alligevel blive besvaret på Iværksætter-siden,
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=204908. Og det er ganske gratis

Ebbe

Fra : Dan Elgaard

Dato : 20-11-06 16:24

Når du registrerer din virksomhed, så modtager du kort tid efter en
invitation til et aftenskursus/informationsmøde, hvor disse ting gennemgås.

Det være sig, hvad du må trække fra, og hvordan, samt moms.

mvh.,

Dan Elgaard
www.reurts.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-11-06 07:58

Dan Elgaard wrote:
> Når du registrerer din virksomhed, så modtager du kort tid efter en
> invitation til et aftenskursus/informationsmøde, hvor disse ting gennemgås.
>
> Det være sig, hvad du må trække fra, og hvordan, samt moms.

Det lyder jo helt fint

Sad og rodede lidt rundt på www.virk.dk uden det store held.
Men Ebbes link til skat.dk ser mere brugbart ud... får det kigget
nærmere efter i aften.

Tak til jer begge