? vedr Aps og Holdingselskab
Fra : pkc

Dato : 18-11-06 17:49

Indledningsvis - uanset hvor kluntet efterflg er så går mit spørgsmål på
udskydelse af skat ikke unddragelse.

Hvis man har et aps - beskattes man af overskuddet man lader blive i aps´et
med (vist nok) 28%.

Jeg ser gang på gang at der snakkes om Holdingselskab med overførsel af
selskabet oversk. til Holdingselskabet.

Men det ændre vel ikke ved at man betaler de 28% af året overskud (under
forudsætning af det ikke trækkes ud) - eller hvad ?

mvh
Per

Fra : Dan Elgaard

Dato : 19-11-06 11:28

Hejsa,

Udlodning af udbytte fra Datterselskab (driftsselskabet) til Moderselskab
(Holdingselskabet) er skattefrit.
Først, når udbyttet beliver udloddet til aktionærerne/anpartshaverne bliver
udbyttet beskattet.

Beskatningen af driftsselskabets overskud er ganske rigtigt 28%.
Men, derefter kan driftselskabets overskud, efter skat, udloddes helt
skattefrit til Holdingselskabet.

mvh.,

Dan Elgaard
www.reurts.dk

Fra : pkc

Dato : 19-11-06 11:47

"Dan Elgaard" <nej@til.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Beskatningen af driftsselskabets overskud er ganske rigtigt 28%. Men,
> derefter kan driftselskabets overskud, efter skat, udloddes helt

Ok - det betyder så også at de 28% "slipper" man aldrig for.
Holdingselskabet er en "pengetank" som sikre at der er penge hvis driften
går af pommeren til.

ok

Tak

Per

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 19-11-06 16:24

"pkc" skrev

> Holdingselskabet er en "pengetank" som sikre at der er penge hvis driften
> går af pommeren til.

Det er nok mere en opsparing, som efterfølgende eventuelt kan udloddes i
"passende klatter" så topskatten undgås.

- Jensby

Fra : pkc

Dato : 19-11-06 17:28

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> skrev i en meddelelse
Pkc:

> Det er nok mere en opsparing, som efterfølgende eventuelt kan udloddes i
> "passende klatter" så topskatten undgås.
> - Jensby

Ja men det kan man vel også bare ved at lade overskuddet blive liggende i
driftselskabet - det er der vel ingen forskel ved. Eller hvad ?

mvh
per

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 19-11-06 17:46

"pkc"

> Ja men det kan man vel også bare ved at lade overskuddet blive liggende i
> driftselskabet - det er der vel ingen forskel ved. Eller hvad ?

Yep - men hvis de dårlige tider kommer, er de ikke sikret, som de vil være i
holdingselskabet.

- Jensby

Fra : pkc

Dato : 19-11-06 18:21

> [...]

> Yep - men hvis de dårlige tider kommer, er de ikke sikret, som de vil være

Ikke for at få ret - men så var det vel lidt ligesom jeg skrev....

> Holdingselskabet er en "pengetank" som sikre at der er penge hvis driften
> går af pommeren til.<<

ok tak for info.

Per

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 19-11-06 18:24

"pkc" skrev

> Ikke for at få ret - men så var det vel lidt ligesom jeg skrev....

Det kan jeg godt se nu. Jeg forstod (uberettiget) at holderen skulle bidrage
med kapital, hvis det gik galt.

Sorry!

- Jensby

Fra : pkc

Dato : 19-11-06 19:06

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> skrev i en meddelelse >
> Det kan jeg godt se nu. Jeg forstod (uberettiget) at holderen skulle
> [...]

No sorry -

Per