Køb af varer i USA
Fra : Erik Andersen

Dato : 18-11-06 16:01

Jeg har fundet en vare hos et amerikansk firma som jeg vil importere.
Jeg har fået priser, og bestillings skema - Men hvad er fremgangsmåden i at
få varen til danmark, og hvilke pakkefirmaer kan man vælge.
Er det normalt at man skal betale varen forud, hvor lang kan leveringstiden
være. Hvad er normal leveringsomkostninger, Skal der skrives toldpapirer
o.s.v.

Er der en her i NG som har prøvet disse ting før?? Gerne svar direkte til
min email, evt. med telefonnummer hvis jeg må ringe til dig.

Med venlig hilsen

Erik Andersen
eacon@eacon.dk

På forhånd tak........

Fra : Q

Dato : 18-11-06 19:29

"Erik Andersen" <eacon@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
leveringstiden
> være. Hvad er normal leveringsomkostninger, Skal der skrives toldpapirer

1: Du skal være momsreg, hvis du ikke allerede er det
2: Du skal registreres som importør hos Told/Skat + muligvis stille
sikkerhed for import-told
3: Du skal sikre dig at produktet overholder gældende lovgivning ( f.eks
kemikalier, elsikkerhed osv )

Valg af transport:

Tjaa.. Snakker vi om en karton, en palle eller en container?..

I små forsendelser er firmaer som DHL eller UPS en rimeligt god option, men
pallegods er ret pebret, så der skal du nok have fat i et speditionsfirma..

/peter