? Summasum.. Kreditorer
Fra : pkc

Dato : 18-11-06 14:09

Jeg har lært at jeg skal igang med at bruge Kreditor styring i mit
Summasum....

Har jeg forstået korrekt - at hvis jeg har en kreditor opretter jeg
pågældende i Kreditorer alternativt laver jeg en "Samle kreditorer" hvis det
er mindre kreditorer der nødvendigvis ikke kommer flere gange.

Når jeg modtager en faktura fra pågældende - laver jeg en Ordre/Faktura hvor
jeg i linie1 skriver Faktnr. og dato i tekstfeltet og det beløb jeg skylder
vedkommende uden moms og sætter i forfaldsdatoen i i feltet foroven.

Når så beløbet er betalt - bogfører jeg selvfølgelig som hvis det var en
faktura til en debitor.

Nogen faldgruber ? Noget jeg har misforstået ?

mvh
scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-06 15:37

> Har jeg forstået korrekt - at hvis jeg har en kreditor opretter jeg
> pågældende i Kreditorer alternativt laver jeg en "Samle kreditorer" hvis
> det er mindre kreditorer der nødvendigvis ikke kommer flere gange.

Det er da en god idé med en "samlekreditor", personligt opretter jeg alle
kreditorer jeg bruger i kreditorsystemet. Alternativt bogfører jeg
kreditorbilag direkte i kassekladden

Ja, du kan godt gøre det på denne måde.

--
mvh Karsten Madsen/AlsIT (Cert. SummaSummarum forhandler)
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapparat