ethernet
Fra : hans jørgen hvid

Dato : 23-01-01 22:59

hej.
Jeg har netop købt en ny Powerbook. Problemet er at mine skannere og
CDbrænder og printer køre på SCSI og serielport på min Powermac 6500.
Vil det smarteste ikke være at sætte et PCI Ethernetkort i Powermacen og
trække en ledning mellem de to? Kommunikationsporten er optaget af et
indbygget modem, som jeg egentlig godt vil beholde. Hvad for et kort kan
I anbefale?
hilsen hans jørgen hvid

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 24-01-01 00:49

hans jørgen hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Vil det smarteste ikke være at sætte et PCI Ethernetkort i Powermacen og
> trække en ledning mellem de to?

Kommer an på, hvad du forventer at gøre over den ethernetkort. Vil du
fjernstyre enhederne fra PowerBook'en eller vil du udføre opgaverne på
PM6500 og så bare overføre filer mellem den og PowerBook'en. Det sidste
skal nok kunne lade sig gøre. Det første er nok delvist uladsiggørligt
og delvist ret bøvlet at få til.

/hc

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 24-01-01 05:38

> [...]

> trække en ledning mellem de to? Kommunikationsporten er optaget af et
> indbygget modem, som jeg egentlig godt vil beholde. Hvad for et kort kan

Sig mig, er din 6500 ikke "født" med et ethernetkort? Det er min 6100 da
- selv om der skal en særlig adaptor på.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-01-01 12:10

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Sig mig, er din 6500 ikke "født" med et ethernetkort? Det er min 6100 da
> - selv om der skal en særlig adaptor på.

Sig mig er din PM6100 ikke født med et indbygget modem? Det er Hans's
PM6500 da.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 24-01-01 16:22

reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Sig mig er din PM6100 ikke født med et indbygget modem? Det er Hans's
> PM6500 da.

Nej, med mindre du regner GeoPort for et modem. 6500 mindede mere om
6400. 6100 var den der XL pizzabox der blev introduceret med
Quadra/Centris 610. Plads til eet 5 1/4" drev og et halvt NuBus kort.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-01-01 18:01

In article <yeh66j5c6vr.fsf@vertigo.daimi.au.dk>, bjorn@daimi.au.dk
(Thomas Bjørn Andersen) wrote:

> Nej, med mindre du regner GeoPort for et modem. 6500 mindede mere om
> 6400. 6100 var den der XL pizzabox der blev introduceret med
> Quadra/Centris 610. Plads til eet 5 1/4" drev og et halvt NuBus kort.

Jeg tror næsten at Morten var lidt spydig, han har nok fundet ud af at
hvis man banker i saltbøtten, så risikerer man at det stænker i øjet.
Jeg ville sgu også blive tosset hvis jeg fik salt i øjet...

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-01-01 00:47

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Jeg tror næsten at Morten var lidt spydig

du skal ikke tro, du skal vide!

en anden gang skal jeg nok huske ""

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-01-01 12:10

> [...]

> trække en ledning mellem de to? Kommunikationsporten er optaget af et
> indbygget modem, som jeg egentlig godt vil beholde. Hvad for et kort kan

Du kan bruge ethernet til at overføre filer mellem de to mac'er samt til
at printe via 6500'eren (kræver sikkert treidieparts software hvis ikke
det er en localtalk printer), men ikke til at bruge din SCSI hardware på
Powerbook'en.

Hvis du investerer i et PMCIA kort med SCSI til din Powerbook kan du
derimod bruge både brænderog scanner derfra.

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 24-01-01 10:02

hj.hvid@teliamail.dk,Ny-Internet writes:
>Hvad for et kort kan
>I anbefale?

Det skal i sagens natur være enten et Comm Slot II eller et PCI-kort. Det
sidste er nok det letteste at finde, men de er relativt dyre til mac.
Måske kan du være heldig at finde et brugt - det er ikke mange måneder
siden, at jeg solgte et PCI-netkort til 300,-
Jeg har ikke kunnet finde et nyt til under 500,- hos de danske
mac-forhandlere (og det er endda kun 10 mbit-kort), så hvis du ikke kan
finde et brugt, kan du evt. besøge svenske www.macoteket.se - de kan
levere et 100 mbit til 374 svenske kroner (incl moms, excl. levering)

Mvh Ben