Hjelm m. "høreværn" - hvad er det nu den h~
Fra : Kim Børsen

Dato : 24-06-01 09:54

Jeg har læst en omtale af en hjelm med "skaller" omkring ørerne (høreværn).
Kan dog ikke huske hvad den hedder, eller hvem der forhandlede den. Den
skulle også kunne fåes med indbygget headset til walkie.

Kan nogen hjælpe evt. også med erfaringer med denne?

Kim
GSF 600 S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-06-01 19:17

Kim Børsen skrev i <9h49p3$2oa$1@news.inet.tele.dk>:

> Jeg har læst en omtale af en hjelm med "skaller" omkring ørerne
> (høreværn). Kan dog ikke huske hvad den hedder, eller hvem der forhandlede
> den. Den skulle også kunne fåes med indbygget headset til walkie.

Hmm, det er vist den der hedder Yes Silentium tror jeg.

> Kan nogen hjælpe evt. også med erfaringer med denne?

Ikke mig :-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Viffer

Dato : 24-06-01 21:39

Den hedder YES Silentium og den skulle være meget støjsvag. Jeg har dog ikke
nogen erfaringer med den selv, men
den er testet i det danske MC-blad "Bike" nummer 3 og 4. Her er prisen oplyst
til 3998,- kr og det er jo en sjat.
I den prisklasse findes der flere gode hjelme, bl.a. Shoi Interceptor og Arai
Quantum.

Men støjsvag er den åbenbart. Shoi og Arai hjelmene er målt (ved 100 km/t) til
98 db(A) og YES er målt til 91 db(A).
Altså er lydniveauet i Shoi/Arai hjelmene mere end dobbelt så højt som i YES
hjelmen.

Der er Sigma i Ringsted der importerer YES hjelmen.

Hans E.
CBR 1100

"Kim Børsen" skriver: