Mac printer problem - sikkert let at l=?IS~
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 23-01-01 21:11

Hej

Min venindes Mac 6100 samt Stylewrite siger "Den serielle port bruges af et
andet program. Slut programmet og udskriv igen." når hun vil udskrive...

Hvad gør man?

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-01-01 21:24

In article <B693A3EA.2DF2%gunnar.kristiansen@image.dk>, Gunnar
Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Hvad gør man?

Slår appletalk fra.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 23-01-01 22:13

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> writes:

> Slår appletalk fra.

Eller evt. fax-software.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
No good deed goes unpunished, every dog has his day...

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 23-01-01 21:27

Har i et appletalk netværk? Hvis ikke så skal du prøve at gå ind i programmet
vælger of slå Appletalk fra. Hvis i har et netværk så gå ind i kontrolpanelet
Appletalk (på nyere systemer, jeg kan ikke huske det gamle navn) og vælg at
den skal bruge en anden port en printerens port. Det burde klare det.

Mark

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-01-01 00:16

> [...]

> andet program. Slut programmet og udskriv igen." når hun vil udskrive...

Slå AppleTalk fra. Og det kan undertiden være svært. Jeg har haft glæde
af denne vejledning en gang hvor jeg ikke ku' få det til at du':

When you attempt to use the printer port for a serial device, the
following error messages (or similar messages) may result:

"Printer port is in use by another application"
"Cannot find printer"
".[XXX printer driver] requires that AppleTalk is inactive. Please make
AppleTalk inactive."

The recommended method of making AppleTalk inactive under Open Transport
is to:

1. Open the AppleTalk control panel.
2. Select User Mode under the Edit menu (or Command-U).
3. Select Advanced user mode and click OK.
4. Click on the Options button.
5. Select Inactive and click OK.
6. Close the AppleTalk control panel.
7. Save the changes.
For Mac OS 8.1 users, Apple Location Manager 2.0.1 offers a convenient
way to turn AppleTalk on and off. For more information, please refer to
the Read Me included with Apple Location Manager 2.0.1.

For more information on Apple Location Manager 2.0.1, please see article
26162: "Apple Location Manager 2.0.1: Description"

v.h.

Martin Petersen

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 29-01-01 23:08

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Min venindes Mac 6100 samt Stylewrite siger "Den serielle port bruges af et
> andet program. Slut programmet og udskriv igen." når hun vil udskrive...
Åbn Vælger. Vælg en anden port. Skift evt. kablet fra printeren til den
anden port.
--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast