Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedrettigheder ved festfotografering
Fra : Boel

Dato : 24-06-01 00:27

Hej NG.

Jeg overvejer at begynde på at tage ud og fotografere til fester.
(brylluper, fødselsdage osv.)
I den forbindelse har jeg et par spørgsmål til hvad er er normalt:

Hvem ejer negativerne? Fotografen eller kunden?
Hvad vil være en passende timeløn for en sådan opgave?
Hvad gør man hvis billederne mislykkes? Er man erstatningspligtig?

Jeg håber, at i kender svarene!

Mvh.

Boel

Fra : me

Dato : 24-06-01 09:56

> Hvem ejer negativerne? Fotografen eller kunden?
Fotografen hvis andet ikke er aftalt.

> Hvad vil være en passende timeløn for en sådan opgave?
Tjah?

> Hvad gør man hvis billederne mislykkes? Er man erstatningspligtig?
Hvordan vil du "erstatte" brudeparrets bryllupsbillede? - konfirmandens?
eller lign som kun sker den
e n e gang. Det må være din p l i g t at sørge for nødvendige
backupsystemer så du ikke kommer i den situation.

Mht erstatning tror jeg ikke du risikerer noget særligt, - udover at du
selvf. ingen betaling får - for kunden har vel ikke lidt et økonomisk tab,
fordi de ingen billeder får. Hvis du ikke føler dig 100% sikker på at kunne
levere varen, synes jeg du skal vente med at "starte butikken" indtil du er
helt sikker og har de nødvendige rutiner i forbindelse med "uheld".

mvh
ha

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-07-01 14:22

me skrev i meddelelsen <9h49va$3go$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>levere varen, synes jeg du skal vente med at "starte butikken" indtil du er
>helt sikker og har de nødvendige rutiner i forbindelse med "uheld".

hav et vildt kamera og tag de første billeder med. Hav et andet kamera og
tag backup billeder med. Lig nu det ene i f.eks. taske, og hav det backup i
jakkelommen eller lign.. det burde være rimelig sikkert på den måde

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,