Sikkerhedskopiering
Fra : undertegnede@gmail.c~

Dato : 28-11-06 21:22

Hej...

Skal have fundet et simplet Back-up program til mine forældre.
Planen er at sikkerhedskopieringen af dokumentmapper m.v. skal brændes
til en DVD+RW.

Jeg har prøvet med Stone's KopiKontrol, men der er to problemer. Dels
ser det ikke ud til at det hverken kan brænde direkte eller bare
skrive til den stifinder-mappe for drevet (håber i forstår...).

Det andet problem er at når jeg har gemt et job og starter det op igen
kommer flg. fejlmeddelse:
"Følgende biblioteker eksisterer ikke mere:
C:/Dokumenter and settings/bruger1/dokumenter (bruger1)/
C:/Dokumenter and settings/bruger2/dokumenter (bruger2)/
C:/Dokumenter and settings/bruger3/dokumenter (bruger2)/ "
Derefter skal bibliotekerne klikkes af igen, hvilket ikke er holdbart.
Programmet skal kunne 'forudindstilles' af mig så de bare skal
kopiere...

Har i forslag til løsninger eller andre brugervenlige, gratis
programmer?

/morten

p.s. Hvad bør man sikkerhedskopiere? Dokumenter, Outlook-filer,
Skrivebord, Foretrukne - har jeg glemt noget vigtigt?

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-11-06 07:57

<undertegnede@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du har vel ikke sat Stones til at slette filerne/mapperne når den har
kopieret? Lav en Mappe der hedder Backup i C:\ roden og lad Stones kopiere
dertil uden at slette de oprindelige filer Vælg Dokumenter, PST filen fra
Outlook samt Foretrukne. Stones kan ikke brænde men hvis i har Nero eller
noget andet brænder program smider du Bare mappen Backup i dit
brænderprogram.
mvh
Bjarne Chr

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 29-11-06 14:03

Bjarne Chr skriblede:

> Du har vel ikke sat Stones til at slette filerne/mapperne når den har
> kopieret?

Stones Kopikontrol *kan ikke* slette filer/mapper
der bliver kopieret fra, den kan tilgengæld slette
distinationsmapperne inden kopiering påbegyndes.

--
Lars Fragstrup

Fra : undertegnede@gmail.c~

Dato : 29-11-06 11:08

> [...]
> Outlook samt Foretrukne. Stones kan ikke brænde men hvis i har Nero eller
> noget andet brænder program smider du Bare mappen Backup i dit

Nej mapperne eksisterer stadig. Har fundet ud af at kopiere til et sted
på harddisken og så brænde det derfra.
Jeg har dog stadig problemer med at Stones ikke kan genkende de andre
brugeres dokumentmapper når jeg åbner det anden gang. Det er ikke
fordi mapperne ikke er i Stones' stifinder - de er bare ikke klikkede
af som jeg har bedt om. Den Bruger jeg er logget på som har
administratorrettigheder, men er ikke Windows' defalut administator
(har XP Home med 4 brugere) - kan det gøre en forskel?

Håber I kan hjælpe - evt. med at finde et lignende program.

/morten

Fra : Per

Dato : 30-11-06 15:30

[...]

Måske det her program kan bruges:

http://allwaysync.com/index.html

Jeg kender det ikke selv, men det ser ud til at kunne det du har brug for.

Mvh. Per

Fra : undertegnede@gmail.c~

Dato : 30-11-06 21:48

> Måske det her program kan bruges:
>
> http://allwaysync.com/index.html
>
> Jeg kender det ikke selv, men det ser ud til at kunne det du har brug for.
>
> Mvh. Per

Tak for tippet - har downloadet det og det opfylder allle behov på
nær ét!
Så vidt jeg kan se kan den ikke kopiere fra forskellige mapper i samme
session! Altså fx både kopiere C:/dokumenter og D:/musik på én
gang..!

Håber der er andre der har forslag til programmer....

/morten

Fra : Thomas N.

Dato : 30-11-06 22:39

Prøv SuperFlexible FileSyncronizer: http://www.superflexible.com/