Port opsætning Zone Alarm Ver. 6.5.737
Fra : Viktor Andersen

Dato : 26-11-06 14:08

Hvordan sætter jeg min nævnte firewall op til at acceptere en IP range fra
f.eks. 6881 til 6885?

Hvis jeg f.eks. klikker på Firewall - Zones - Add - og IP-Range får jeg
mulighed for at taster værdierne ind. Men ligesåsnart jeg har tastet tredie
ciffer ind, skriver systemet automatisk 255.

Det er nok mig, der har misforstået det hele, og da jeg ikke er så god til
engelsk, har jeg ikke rigtig glæde af den udførlige hjælpe funktion, der
hører til programmet.

Nogen der kan/gider hjælpe mig lidt, pls?

Viktor

Fra : Kent Friis

Dato : 26-11-06 14:20

Den Sun, 26 Nov 2006 14:08:27 +0100 skrev Viktor Andersen:
> [...]
> ciffer ind, skriver systemet automatisk 255.
>
> Det er nok mig, der har misforstået det hele,

Jeps, det du forsøger at indtaste er ikke en ip-range, men port-numre
(port range).

Mvh
Kent

Fra : Viktor Andersen

Dato : 26-11-06 15:20

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeps, det du forsøger at indtaste er ikke en ip-range, men port-numre
> (port range).
>
> Mvh
> Kent
> --

Hej Kent,

Tak for din besked. Men hvor sætter jeg så systemet op med hensyn til IP
Range?

Viktor

Fra : Kent Friis

Dato : 26-11-06 16:08

Den Sun, 26 Nov 2006 15:20:03 +0100 skrev Viktor Andersen:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak for din besked. Men hvor sætter jeg så systemet op med hensyn til IP
> Range?

Vi prøver lige igen: Det du forsøger at indtaste (6881-6885) er en
port range, ikke en IP-range. Så når du vælger ip-range, får du
naturligvis ikke lov til at indtaste en port-range. Du skal have fundet
et sted man kan indtaste port-range i stedet for.

IP-range: 192.168.0.0 - 192.168.255.255
Port-range: 6881 - 6885

Mvh
Kent