Brug af Netstat-kommandoen
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 23-11-06 09:37

Hej,

Jeg har lige kørt kommandoen Netstat fra min computer, med parameteren /b.

I denne forbindelse er der noget som jeg ikke forstår, og som jeg håber en i
gruppen kan svare mig på.

Jeg fik følgende forbindelser frem da jeg kørte kommandoen:
---

[kpf4gui.exe]
TCP anders:1035 localhost:1029 ESTABLISHED 336
[kpf4ss.exe]
TCP anders:1038 localhost:44334 ESTABLISHED 3592
[kpf4gui.exe]
TCP anders:1040 localhost:1042 ESTABLISHED 3592
[kpf4gui.exe]
TCP anders:1042 localhost:1040 ESTABLISHED 336
[kpf4ss.exe]
TCP anders:44334 localhost:1038 ESTABLISHED 336
[kpf4ss.exe]
TCP anders:44334 localhost:1027 ESTABLISHED 336
[kpf4ss.exe]
TCP anders:1044 h3.slysoft.com:http CLOSE_WAIT 2388
[AnyDVD.exe]
---

De øverste forbindelser er min firewall, mens den nederste er Any DVD.

Mit spørgsmål lyder kort og godt:

Hvad betyder det, når der i ovenstående liste udfor min firewall (Kerio
Firewall) står "localhost"?

Jeg syntes den bruger mange forbindelser, men det har nok sin forklaring,
når der står localhost udfor dem.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-06 11:05

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> Mit spørgsmål lyder kort og godt:

> Hvad betyder det, når der i ovenstående liste udfor min firewall (Kerio
> Firewall) står "localhost"?

"localhost" er navnet på den pc man sidder ved. Det oversættes
til IP-nummer 127.0.0.1.

> Jeg syntes den bruger mange forbindelser, men det har nok sin forklaring,
> når der står localhost udfor dem.

Denne her opskrift kan fortælle dig lidt om hvad portene bruges
til:

   http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

--
Bertel