paypal
Fra : alice ravn

Dato : 21-11-06 19:22

Hej.. Jeg har et problem med paypal...
De skriver til mig at de tror der har været en 3, part på min konto.
derfor skal jeg hurtig muligt gå ind på min konto og bla. ændre adgangskode
m.m det kan jeg godt gøre og Change Security Questions and Answers kan jeg
også finde ud af
men så vil de have mig til at sende en fax dokumentation og det kan
jeg ikke finde ud af..
ER der nogen der ved hvordan ???
Jeg har kopieret teksten fra paypals hejmmeside og sat ind her.
venlig hilsen Alice

PayPal is constantly working to ensure security by regularly screening
the accounts in our system. We recently reviewed your account, and we need
more information to help us provide you with secure service. Until we can
collect this information, your access to sensitive account features will be
limited. We would like to restore your access as soon as possible, and we
apologize for the inconvenience.

Why is my account access limited?

Your account access has been limited for the following reason(s):

a.. Oct. 4, 2006: We have reason to believe that your account was
accessed by a third party. Because protecting the security of your account
is our primary concern, we have limited access to sensitive PayPal account
features. We understand that this may be an inconvenience but please
understand that this temporary limitation is for your protection

men så skal jeg også

Steps to Remove Limitations
To Do Date Limited Required Response Status Action
Oct. 4, 2006 Fax documentation Waiting for your response
Oct. 4, 2006 Change Password Information Submitted
Oct. 4, 2006 Change Security Questions and Answers Information
Submitted

begin 666 pixel.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

begin 666 scr_box_13x13.gif
M1TE&.#EA#0`-`)$``/^9F<P``/___P```"'Y! ``````+ `````-``T```(<
>C(\HRRWF'("1S5 MS3>O[H'<5HDE!*3JFK1'`0`[
`
end

begin 666 act_cs_resolve.gif
M1TE&.#EA-0`1`*+_`/___\# P)F9F6:9S#-FF0`S9@```,# P"'Y! $```<`
M+ `````U`!$`0 .+>#K<_C#*.=0"&!>=B_?:QHUB&7X91@C6(;QP+,]T;;=#
M"GRB[O\C('"5$QJ/R-_J4$PZGRG")=6K@DZ=ZXZ4[66(.F\)A>IVLM3REW4@
M0-_)I:4)K_ND4[O0ZY32MT%P?'$"?SQG''Q57("+485AB(.,C6B!.F!ZFG<L
2;IN?<@H$HZ2EIJ>HJ:JA"0`[
`
end

begin 666 scr_checkedbox_13x13.gif
M1TE&.#EA#0`-`,0``!=$<O;X^L_9XOS]_04U9^WQ])>KP&J'I-+;Y(NAN#)9
M@O/U^,G4WK[*U[+!T)JMP86=M:R\S"--><S6X!1!<!$_;@LZ:F>%H^?L\<#-
MV8*:LSYCB0(S9?___P```````"'Y! ``````+ `````-``T```5#(">.)-F=
M:!J):9L(;'L^1Q>W#E#87!"D#8OAQ-)D3HB*8D#D=!:2RP1 $*!B#(*H=G6>
2(!S*KIO:#%.W#H:)+KE%(0`[
`
end

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-11-06 19:38

Den 21-11-06 19.22 skrev alice ravn følgende:
> Hej.. Jeg har et problem med paypal...
> De skriver til mig at de tror der har været en 3, part på min konto.

Og i mailen var der et link til en hjemmeside, som du klikkede på,
hvorefter du skulle logge dig ind?
I så fald, hvad står der i adressefeltet på den hjemmeside?

Umiddelbart lyder det som det sædvanlige svindelnummer med at lokke folk
til at oplyse loginoplysninger på en forfalsket side.

Prøv at gå ind på Paypals hjemmeside og tjek, om alt på din konto er,
som det skal være. Har du oplyst login-oplysninger via et link i mailen,
så bør du straks ændre dine loginoplysninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Impotent: Matematisk begreb...

Fra : Jens G

Dato : 21-11-06 19:39

On Tue, 21 Nov 2006 19:22:17 +0100, "alice ravn"
<ravn.fuglebakken@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>jeg ikke finde ud af..
> ER der nogen der ved hvordan ???
> Jeg har kopieret teksten fra paypals hejmmeside og sat ind her.

Er du 100% sikker på at den mail er fra Paypal og ikke et forsøg på at
lokke oplysninger om din konto ud af dig?

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 21-11-06 19:40

alice ravn wrote:
> Hej.. Jeg har et problem med paypal...

Nu er du sikker på at det er paypal der har sendt dig mailen. De
starter ALTID med Dear <indsæt fulde navn har>!!!!

Der er rigtigt mange af disse fup-meddelelser omkring paypal. Bare husk
hvi sdu nogensinde skal ændre noget så følg ALDRIG linket fra mailen
men login på normalvis på deres hjemmeside (så er du rimeligt sikker
på at du faktisk er på deres hjemmeside).

Mvh
Jacob Ask

PS.: Jeg håber faktisk at denne post er irrelavant for dig. Ellers
skulle det være til at have med at gøre at finde et supoort-nummer
på deres hjemmeside og kontakte dem derigennem.

Fra : alice ravn

Dato : 21-11-06 19:52

Hej igen.
Ja jeg er på den rigtige paypal hjemmeside. og der også et suport nummer..
men på engelsk.. og jeg ved ikke om mit engelske er så godt at jeg vil kunne
forklare dem problemet. det var derfor jeg håbede at kunne finde hjælp her i
gruppen.
V,H alice

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-11-06 20:01

Den 21-11-06 19.52 skrev alice ravn følgende:

> Ja jeg er på den rigtige paypal hjemmeside. og der også et suport nummer..

De falske sider ligner de rigtige sider til forveksling.

Hvordan kom du ind på siden?
Var der et link i mailen? I så fald må du meget gerne lige åbne mailen,
kopiere linket og indsætte det her.
Og stod dit navn i mailen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man skal ikke købe katten i sækken: Gammelt skotsk udtryk...

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 21-11-06 20:15

"alice ravn" <ravn.fuglebakken@post.tele.dk> posting:

>Ja jeg er på den rigtige paypal hjemmeside. og der også et suport nummer..

Det er du sikker på? Hvad er adressen?

Det er, ved forsøg på svindel, meningen, svindelsiden skal ligne den
rigtige mest muligt. Her er at hurtigt eksmepl på en
Pay-pal-svindelside: http://cbh.softwolves.dk/temp/paypal.png

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-06 20:26

Den 21 Nov 2006 10:39:54 -0800 skrev jacobask@gmail.com:

> Nu er du sikker på at det er paypal der har sendt dig mailen. De
> starter ALTID med Dear <indsæt fulde navn har>!!!!

Det har svindlere også gjort de sidste par måneder, så det er sg*
ingen garanti for noget som helst.

Mvh
Kent

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 21-11-06 23:41

> Det har svindlere også gjort de sidste par måneder, så det er sg*
> ingen garanti for noget som helst.

De skal alligevel være rimelig gode til at høste sammenhængende e-mail
adresser og navne, hvis de skal skrive til det 100% rigtige navn, som du har
brugt hos paypal... men chancen er der selvfølgelig...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-11-06 19:43

"alice ravn" <ravn.fuglebakken@post.tele.dk> writes:

>Hej.. Jeg har et problem med paypal...
>De skriver til mig at de tror der har været en 3, part på min konto.

Jeg er ikke sikker på, det er Paypal, der har skrevet til dig. Det
er måske nogen, der er ude på at lokke dit kodeord ud af dig.

Konceptet hedder "phishing" og går ud på at lokke folk til at
oplyse kontonummer, adgangskoder eller andre personlige data.
Det gøres ved at sende mails, der ser ud til at være en bank,
Paypal eller hvad det nu måtte være, som modtageren har konto
hos.

Hvis du allerede har sendt data til dem, så sørg for at få blokeret
din Paypal-konto. Det må man kunne på paypal.com.

Hvis du ikke har givet dem noget endnu, så kontakt Paypal direkte
og spørg om det rent faktisk er dem, der er afsenderen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : alice ravn

Dato : 21-11-06 20:03

Hej
Det er den rigtige Paypal hjemmeside, og jeg har ændret adgangskode osv. men
det sidste kan jeg ikke finde ud af og det er det de skriver her...
er der nogen der kan oversætte det for mig, jeg har ingen proff adress eller
utilty bill ????

PayPal requires a copy of certain documents for verification purposes to
return your account to regular standing.

Please fax each of the following documents:

- Proof of address
a.. Utility Bill

Please make sure that the documentation you provide is valid and legible. If
we do not receive all of the requested documents and information indicated
within 7 days, we will be unable to complete the application review process.
When you are ready to fax your documentation, click Continue to Fax Cover
Sheet.

Note: This information will not be shared with any third parties.
"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du ikke har givet dem noget endnu, så kontakt Paypal direkte
> og spørg om det rent faktisk er dem, der er afsenderen.

begin 666 scr_symQuestion.gif
M1TE&.#EA#P`/`,0``#%]R;;*W:# W^CP]G:DT>ON\=+<Y8*MU_[\^9JUT+;M
M[E.0S6"9TLG4WEF4T&F;S%5^IJOI\T>1W'.>R$60W$R*R4.-UTB2W4:0VSJ%
MT4:1W$>1VZOJ\VEI:O___P```"'Y! ``````+ `````/``\```6-H!)Q9&F2
M"D=AF&1E<&9)&-5QV'9E%7$<#]E%<VM9& V$QU-(5"Q$W 4@6!H,'L0A<RE.
M`TQ(8BD`=*69!>,QP0X(W.)F8P%,!LQ)1A+-Z3)X"'H:&WUS.PD!`EQSAAL2
M%1,$$Q42C7(;% M+'@L4ESAS% X!#0$.GX4W%!H:%Q85L19#K1T*';BYNKHA
"`#L`
`
end

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-06 20:31

Den Tue, 21 Nov 2006 20:02:52 +0100 skrev alice ravn:
> Hej
> Det er den rigtige Paypal hjemmeside,

Det kan du ikke stole på, der er mange tricks for at få det til at
se ud som om.

> og jeg har ændret adgangskode osv. men

Fortalt svindlerne din nuværende og kommende adgangskode.

> [...]
> return your account to regular standing.
>
> Please fax each of the following documents:

Det de beder om her er fx. el-regning, tlf-regning eller lignende.
Sandsynligvis for at lokke et SSN (social security number = CPR-nummer)
ud af folk.

> [...]
> within 7 days, we will be unable to complete the application review process.

Ikke noget om at lokke kontoen eller lignende - nej, de vil bare ikke
være i stand til at færdiggøre "application review process".

Personligt ville jeg forwarde mail'en til Paypals abuse-afdeling. Hvis
den virkelig er fra dem, må de jo svare tilbage at den er god nok - og
så iøvrigt ændre taktik, så deres officielle mails ikke ligner dem de
selv advarer imod at man hopper på.

Mvh
Kent

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 21-11-06 21:04

Kent Friis skriblede:

> [...]
> den virkelig er fra dem, må de jo svare tilbage at den er god nok - og
> så iøvrigt ændre taktik, så deres officielle mails ikke ligner dem de

Så er denne mail adresse man bør bruge:
sproof@paypal.com

--
Lars Fragstrup

Fra : Gadunka

Dato : 21-11-06 19:41

alice ravn den 21-11-2006 19:22:
> Hej.. Jeg har et problem med paypal...

Hej
Du har snarere et problem med phishing mails.
Jeg vil anbefale dig at nedlægge din nuværende konto og evt. oprette en
helt ny hvis du behøver en sådan konto.

Et sted blandt mange at læse om 'dit tilfælde'

http://www.millersmiles.co.uk/report/172

mvh
Christian

Fra : John

Dato : 21-11-06 20:51

"alice ravn" <ravn.fuglebakken@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> konto.
> derfor skal jeg hurtig muligt gå ind på min konto og bla. ændre

Uha uha! Du bør vist være meget skeptisk!

Du har allerede fået mange gode råd, bl a luk kontoen og opret en
ny. Her er endnu et bidrag:

".. Phishing, ..hvor helt almindelige brugere via e-mail lokkes
til en forfalsket hjemmeside og her opkræves brugernavn og
password, kreditkort oplysninger eller lignende .."

http://csis.dk/Default.asp?page=article.asp&tekstID=544

Mvh John

Fra : Carl Drud

Dato : 21-11-06 23:38

Lars Fragstrup wrote:

> Så er denne mail adresse man bør bruge:
> sproof@paypal.com

Der er nok større held med at bruge: <spoof@paypal.com>

Carl

Fra : Peter Martinsen

Dato : 22-11-06 08:56

> [...]
> Oct. 4, 2006 Change Password Information Submitted
> Oct. 4, 2006 Change Security Questions and Answers Information

Da jeg var udsat for det samme, var min Bank helt vild med at forære mig et
nyt Master,

Mvh Peter

Fra : John

Dato : 22-11-06 13:58

"Peter Martinsen" <petermartinsen@thorsager.dk> skrev i en
meddelelse

> Da jeg var udsat for det samme, var min Bank helt vild med at
> forære mig et nyt Master,

De har jo osse så mange af dem :))

Mvh John

Fra : John

Dato : 23-11-06 14:36

> [...]

> konto.
> derfor skal jeg hurtig muligt gå ind på min konto og bla. ændre

".. Phishing er betegnelsen for den form for it-kriminalitet,
hvor forbrydere søger at franarre intetanende computerbrugere
konto- eller kreditkortoplysninger, for derefter at bruge disse
oplysninger til egen økonomisk gevinst.

Oftest foregår phishing igennem e-mails, hvor forbrydere søger at
fremstå som repræsentanter for pengeinstitutter, der gerne vil
have bekræftet eksempelvis kontooplysninger eller kreditkortnumre
..."

http://www.computerworld.dk/art/36697?a=rss&i=0

Mvh John