Pas på Microsoft
Fra : Chr.W

Dato : 21-11-06 18:32

Microsoft snyder på vægten, og måske er det dem som er de reelt skyldige i,
at vi i øjeblikket oversvømmes med spam.
Hemmeligheden ligger begravet i skjulte filer

f.eks. i følgende sti.
C.\documents and settings\dit navn\lokale indstillinger\temporary\internet
files\
Her findes en af de mange desktop.ini filer
Inde i filen skal der kun stå [.ShellClassInfo]
Alle andre informationer i denne fil er sporings beskeder.
Men det bliver værre endnu, vi skal et led længgere ned nemlig til
bib. Content.IE5\ Et underbib til ovenstående.
Her den store sladrehank. nemlig filen index.dat
Denne fil vokser og vokser til mega mega størelse
I Win.98 kan man bruge komandoen Edit /75 den lange sti til index.dat og så
fjerne alt fra det første http og filen ud
Her i WinXP kan det ikke lade sig gøre. Selv Norton rører den ikke.
Er der nogen her som har en løsning??

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-06 18:42

Chr.W skrev:

> Hemmeligheden ligger begravet i skjulte filer

Uha ja.

> f.eks. i følgende sti.
> C.\documents and settings\dit navn\lokale indstillinger\temporary\internet
> files\
> Her findes en af de mange desktop.ini filer

Når jeg beder om at få slettet cookies og alle internetfiler,
bliver den mappe aldeles tom - og jeg har visning af alle filer
slået til. Der var ingen mapper deri.

Måske skulle du gå over til en bedre browser som f.eks. Opera
hvis du er utilfreds med IE.

> Er der nogen her som har en løsning?

Har du prøvet via kontrolpanel - Internetindstillinger at bruge
de to sletteknapper i det midterste felt og sætte hak i "Slet alt
offlineindhold" ved knap nr. 2?

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-06 20:39

In news:456339f0$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> typed:
> Når jeg beder om at få slettet cookies og alle internetfiler,
> bliver den mappe aldeles tom - og jeg har visning af alle filer
> slået til. Der var ingen mapper deri.

Ja men tom er den ikke, prøv og log på med en anden bruger og se om mappen
nu også er tom.(det er den nemlig ikke)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-06 03:10

N_B_DK skrev:

> Ja men tom er den ikke, prøv og log på med en anden bruger og se om mappen
> nu også er tom.(det er den nemlig ikke)

Næ, sørme nej. Sikke noget fusk.

--
Bertel

Fra : L.E.P.

Dato : 22-11-06 10:05

Wed, 22 Nov 2006 03:10:15 +0100, skrev Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> :

LOL

Hilsen Lars

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-11-06 02:24

Hej Chr.W, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Temporary
Internet Files\Content.IE5\index.dat

> Denne fil vokser og vokser til mega mega størelse

Men på underlig måde. Indtil ca. 5-600 KB vokser den lynhurtigt, dvs.
med blot en snes minutters browserbrug.

Derefter står den stille i måske en dag, måske et par måneder - og så
igen en hop på yderligere 1-200 KB.

Så står den stille i måske en dag, måsked flere måneder - og så... etc.

> I Win.98 kan man bruge komandoen Edit /75 den lange sti til
> index.dat og så fjerne alt fra det første http og filen ud

Min metode var at genstarte i "MS-DOS tilstand", hvor man så kunne
slette hvad som helst, bl.a. enhver index.dat

> Her i WinXP kan det ikke lade sig gøre. Selv Norton rører den
> ikke. Er der nogen her som har en løsning?

Yep. En metode (den jeg bruger) er at genstarte Windows XP i fejlsikker
tilstand kun med kommandoprompt.

Den booter automatisk på systemdrevet, hvorfor man er på dette, når den
er færdig med opstarten.

Så skriver jeg ved prompten (og trykker på Enter efter hver
kommandolinje):

dir \index.dat /s

Ned ruller så alle de index.dat-filer der er på systemdrevet.
Har man ingen programmer - bortset fra Windows og de der følger med på
Windows-cd'en - kan man blot slette dem.

Kommandoen kan bruges for at sikre, at der ikke skulle være en specielt
index.dat fra andre programmer. Desuden (og derfor bruger jeg den)
sikrer det, at man ikke søvndrukken har tastet forkert
("\index.dat /s"), da den flg. og egentlige kommando kan være ond, hvis
man skulle have skrevet noget uheldigt i stedet for.

Tryk "pil op" så ovenstående kommando kommer frem igen, pil til ventre
og ret det så til:

del \index.dat /s

Man kan evt. bagefter lige bruge pil op to gange, så første
kommandolinje igen fremkommer, køre den og sikre sig, at der vitterlig
ikke længere er nogle index.dat-filer.

Så genstarter man i normal tilstand (fx Ctrl+Alt+Delete og der vælger
genstart computeren).

Efter boot er alt normalt men index.dat-filerne er på enten 16 KB eller
32 KB. Dem *skal* Windows bruge, hvorfor de automatisk kreeres, når der
ingen er. (Den omtalte "\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale
indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat" bliver på
32 KB).

Min personlige tolerancetærskel er 1000 KB. Indtil da lader jeg den
ligge, efter da laves "genstart, slette, genstarts"-nummeret.

Men det er selvfølgelig subjektivt, hvad man vil accepterer den
bliver, inden den nakkes.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Thore

Dato : 23-11-06 16:55

On Tue, 21 Nov 2006 18:31:30 +0100, "Chr.W" <charona@get2net.dk> wrote:

> [...]
>fjerne alt fra det første http og filen ud
>Her i WinXP kan det ikke lade sig gøre. Selv Norton rører den ikke.

ccleaner

http://www.ccleaner.com/download/builds.aspx

Bruger selv slim-udgaven - hver dag...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : ChrW

Dato : 25-11-06 01:02

Thore du har til dels ret artiklen som beskriver dette emne findes på
sitet fuckmicroft.com. den heder mshidden files.

Desværre sker der kun følgende når du bruger ccleneer. desktop.ini
filerne fjernes, og ved næste boot oprettes der nye, vel at mærke på 67
bytes. den skal kun være på 17 bytes.
Filen index.dat bliver ikke rørt. Det er nemlig heri der gemmes alle de
adr. du har besøgt. Hvad der ellers ligger i chassen, er uden betydning,
det er kun til eget brug, sådan at du ikke behøver så lang tid til at
indlæse de sider du besøger.
Jeg er kommet frem til at der må være en attrib komando som åbenbart kun
kendes af dem som laver programmer, Det ville være rart om der findes en
som ved lidt mere end standard viden om af attrib kkomandoen.
Jeg er også gået over til mozilla træt af at index.dat vokser og vokser.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-11-06 01:14

In news:456787FC.8020104@get2net.dk,
ChrW <charona@get2net.dk> typed:
> [...]
> kun kendes af dem som laver programmer, Det ville være rart om der
> findes en som ved lidt mere end standard viden om af attrib

attrib kommandoen behøver ikke blive indblandet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-11-06 01:31

N_B_DK skrev:

> attrib kommandoen behøver ikke blive indblandet.

Næ, men han mente vel at der er en skjult attribut som ikke
engang vises eller kan manipuleres med almindelige værktøjer.

--
Bertel

Fra : ChrW

Dato : 25-11-06 11:03

ja det var det jeg mente, enda mere skjult end H & S attribut.
En anden ting, når jeg prøver at komme ind i filen gennem tatalcomander
og så på comandlinjen prøver med edit så kan man godt komme ind i filen
men jeg får fejl kode 183 hvad betyder det.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-11-06 13:04

> [...]

> tatalcomander og så på comandlinjen prøver med edit så kan man
> godt komme ind i filen men jeg får fejl kode 183 hvad betyder

Det skyldes at Windows bruger filen allerede under boot (og fortsætter
med at anvende den).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Total-Rex

Dato : 24-11-06 15:15

On Tue, 21 Nov 2006 18:31:30 +0100, Chr.W wrote:

> C.\documents and settings\dit navn\lokale indstillinger\temporary\internet
> files\

Man skal altid køre specielle programmer til at slette windows´s temporære
filer. De ligger overalt i diverse foldere samt i registry. Brug programmer
som Windows Washer, Evidence Eliminator, osv
Eller slet dem manuelt med et program som kan "wipe" åbne filer, f.eks PGP,
så er filen helt væk og kan ikke genskabes.

Men du skal slet ikke bruge IE, det er ren spyware. Browseren sender en hel
del header variable som er dit unikke visitkort, også selvom du skifter IP
numre.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-06 15:36

In news:eox27plgnki7.dlg@newsfeeds.com,
Total-Rex <.@.invalid> typed:
> On Tue, 21 Nov 2006 18:31:30 +0100, Chr.W wrote:

> Men du skal slet ikke bruge IE, det er ren spyware. Browseren sender
> en hel del header variable som er dit unikke visitkort.

Hvilke f.eks ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-11-06 17:02

On Fri, 24 Nov 2006 15:14:34 +0100, Total-Rex <.@.invalid> wrote:

>Men du skal slet ikke bruge IE, det er ren spyware. Browseren sender en hel
>del header variable som er dit unikke visitkort, også selvom du skifter IP
>numre.

Det eneste, som svinger lidt fra IE til IE, kan være User-Agent, alt
efter hvilke patches, man har smidt på.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet