ugyldige headere - hvad er det?
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 16-11-06 13:57

Hej,

Jeg beklager, hvis jeg har postet til den forkerte gruppe, i såfald må I
derude gerne henvise mig til en anden.

Hos min webudbyder, kan man indstille spamfilteret til, at kikke efter
ugyldige headere, når der modtages mails.

Men hvad er ugyldige headere for noget?

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-06 15:01

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> Hos min webudbyder, kan man indstille spamfilteret til, at
> kikke efter ugyldige headere, når der modtages mails.

> Men hvad er ugyldige headere for noget?

Jeg ved ikke hvad det spamfilter kalder ugyldige headere.

Her er de (normalt skjulte) headere som dit indlæg indeholder:

========
From: "Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk>
Newsgroups: dk.edb.sikkerhed
Subject: ugyldige headere - hvad er det?
Date: Thu, 16 Nov 2006 13:56:36 +0100
========

I mit program kan jeg lave en header der f.eks. hedder
"X-Bertels-Private-Header:" og give den en specifikation og så
får jeg den sendt med i mine indlæg eller mails. Det er måske
den slags de tænker på?

I RFC'erne (internettets grundlov) er nogle bestemte headere
omtalt, f.eks. "From:", men der står ikke at man ikke selv må
lave nye. Der er jo bare ingen modtager der ved hvordan de skal
behandles.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-11-06 17:02

Den 16-11-06 13.56 skrev Anders Boholdt-Petersen følgende:

> Hos min webudbyder, kan man indstille spamfilteret til, at kikke efter
> ugyldige headere, når der modtages mails.
>
> Men hvad er ugyldige headere for noget?

Jeg vil gætte på, at der menes mails med forfalskede afsenderoplysninger
i headeren. Men du kan evt. kontakte din udbyder og spørge nærmere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spareribs: Buskplante, hvis frugter bruges som tilbehør til maden...

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-11-06 17:21

On Thu, 2006-11-16 at 13:56 +0100, Anders Boholdt-Petersen wrote:
> Men hvad er ugyldige headere for noget?

Generelt er det headers der ikke er overholder RFC'erne.

Mere praktisk kan det fx være:

For lange linier.
Andet en ASCII tegn.
Ingen headere.