|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Fjernelse af Norman NIC Fra : ab |
Dato : 10-11-06 23:34 |
|
Mon nogen kan give mig en idé om, hvordan jeg fjerne Norman Internet Control
?
Jeg har afinstalleret / geninstalleret / afinstalleret, kørt programmet
DelNVC5.exe, men lige lidt hjælper det - Internet-forbindelsen er blokeret /
"begrænset adgang" - så en geninstallation af programmet standser ved
manglende netforbindelse
Kontakt til TDC og Norman har ikke givet noget resultat.
ab
| |
Bjarke Andersen (10-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjarke Andersen |
Dato : 10-11-06 23:41 |
|
"ab" <ingen@email.dk> crashed Echelon writing
news:4554fe5c$0$20254$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
> Jeg har afinstalleret / geninstalleret / afinstalleret, kørt
> programmet DelNVC5.exe, men lige lidt hjælper det -
> Internet-forbindelsen er blokeret / "begrænset adgang" - så en
> geninstallation af programmet standser ved manglende netforbindelse
>
Begrænset adgang kan osse tyde på maskinen ikke får IP via DHCP, sikker på
dit netværk fungerer?
--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address
| |
ab (13-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ab |
Dato : 13-11-06 09:26 |
|
"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9877F0E87598Bbjoegdk@130.225.247.90...
>
> Begrænset adgang kan osse tyde på maskinen ikke får IP via DHCP, sikker på
> dit netværk fungerer?
>
Ja, netværket fejler ikke noget - en anden windows-installation på en anden
disk på samme PC virker uden problemer (faktisk den jeg bruger nu).
ab
| |
![](/images/tree/0.gif) Kent Friis (13-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 13-11-06 21:16 |
|
Den Mon, 13 Nov 2006 09:26:26 +0100 skrev ab:
>
> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns9877F0E87598Bbjoegdk@130.225.247.90...
>>
>> Begrænset adgang kan osse tyde på maskinen ikke får IP via DHCP, sikker på
>> dit netværk fungerer?
>>
> Ja, netværket fejler ikke noget - en anden windows-installation på en anden
> disk på samme PC virker uden problemer (faktisk den jeg bruger nu).
To ting at checke:
- Blokerer Norman for DHCP?
- Hjælper det hvis du på den installation der virker laver en
"ipconfig /release", og derefter booter på den anden installation?
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ab (13-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ab |
Dato : 13-11-06 23:51 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4558d281$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
>
> To ting at checke:
>
> - Blokerer Norman for DHCP?
>
Ja, det ser det ud til - DHCP er ikke aktiv
> - Hjælper det hvis du på den installation der virker laver en
> "ipconfig /release", og derefter booter på den anden installation?
>
Nej, det gav ikke nogen ændring - men tak for din idé.
MVH ab
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kent Friis (14-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 14-11-06 16:47 |
|
Den Mon, 13 Nov 2006 23:51:26 +0100 skrev ab:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4558d281$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> To ting at checke:
>>
>> - Blokerer Norman for DHCP?
>>
>
> Ja, det ser det ud til - DHCP er ikke aktiv
DHCP benytter port 67 og 68, hvis du skal ind og pille i
indstillingerne.
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Anders S. (13-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Anders S. |
Dato : 13-11-06 13:17 |
|
"ab" <ingen@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4554fe5c$0$20254$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Mon nogen kan give mig en idé om, hvordan jeg fjerne Norman Internet
> Control ?
>
> Jeg har afinstalleret / geninstalleret / afinstalleret, kørt programmet
> DelNVC5.exe, men lige lidt hjælper det - Internet-forbindelsen er blokeret
> / "begrænset adgang" - så en geninstallation af programmet standser ved
> manglende netforbindelse
>
Hvis du startermaskinen i fejlsikret tilstand med netværk kan du så komme på
nettet??
MVH
Anders Skriver
| |
ab (13-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ab |
Dato : 13-11-06 15:18 |
|
"Anders S." <duck@fjern_dette_og_dette.ducks-corner.dk> skrev i en
meddelelse news:45586200$0$3509$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hvis du startermaskinen i fejlsikret tilstand med netværk kan du så komme
> på nettet??
>
Hej Anders - nej, det har jeg også prøvet uden resultat
Jeg har også repareret/udskiftet alle systemfilerne på PC´en - alle andre
programmer fungere som de skal - Når jeg geninstallerer Norman-pakken dukker
programmet godt nok op under tilføj/fjern programmer, men er fejlbehæftet og
muligheden for at fjerne programmet er der ikke - jeg kan kun "fjerne fra
listen" over installerede programmer.
MVH ab
| |
![](/images/tree/0.gif) Petit (13-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Petit |
Dato : 13-11-06 15:35 |
|
Supportafdeling
Ønsker De hjælp til Normans produkter, herunder Sikkerhedspakken, så er det
muligt at kontakte vores Supportafdeling på følgende:
Norman Danmark Support
Tlf: 6311 8890
Fax: 6590 5102
E-mail: support@normandk.com
Åbningstid: Mandag til Fredag fra klokken 9.00 til 16.00.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ab (13-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ab |
Dato : 13-11-06 23:40 |
|
"Petit" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i en meddelelse
news:455882b5$0$14000$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Norman Danmark Support
> Tlf: 6311 8890
>
Tak for henvisningen - det vil jeg forsøge mig med i morgen
ab
| |
John (13-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 13-11-06 15:50 |
| | |
ab (13-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ab |
Dato : 13-11-06 23:49 |
|
"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
news:4558861d$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Måske er løsningen her:
>
> http://forum.norman.com/viewtopic.php?t=680
>
Tak for dit svar - jeg har ikke haft held med afinstalleringsprogrammet -
hvis der hermed menes andet end Delnvc5 for NVC/NIC from version 5.0 up to
and including version 5.81 (som jeg har forsøgt mig med uden held ![Glad](images/smileys/glad.gif) måske
er problemet, at jeg som et af forsøgene sagde OK til at opgradere til 5.82)
ab
| |
![](/images/tree/0.gif) -Dell-PC- (14-11-2006)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : -Dell-PC- |
Dato : 14-11-06 17:02 |
|
´Tak til alle - jeg har nu fået løst problemet - Norman Support (det var
sejt at komme igennem) havde en beta-udgave af et nyt
afinstallerings-program, der kunne klare problemet (i anden omgang efter
genstart i fejlsikret tilstand
ab
| |
|
|