Fjernelse af Norman NIC
Fra : ab

Dato : 10-11-06 23:34

Mon nogen kan give mig en idé om, hvordan jeg fjerne Norman Internet Control
?

Jeg har afinstalleret / geninstalleret / afinstalleret, kørt programmet
DelNVC5.exe, men lige lidt hjælper det - Internet-forbindelsen er blokeret /
"begrænset adgang" - så en geninstallation af programmet standser ved
manglende netforbindelse

Kontakt til TDC og Norman har ikke givet noget resultat.

ab

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-11-06 23:41

"ab" <ingen@email.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Internet-forbindelsen er blokeret / "begrænset adgang" - så en
> geninstallation af programmet standser ved manglende netforbindelse

Begrænset adgang kan osse tyde på maskinen ikke får IP via DHCP, sikker på
dit netværk fungerer?

--
Bjarke Andersen

Fra : ab

Dato : 13-11-06 09:26

> Begrænset adgang kan osse tyde på maskinen ikke får IP via DHCP, sikker på
> dit netværk fungerer?

Ja, netværket fejler ikke noget - en anden windows-installation på en anden
disk på samme PC virker uden problemer (faktisk den jeg bruger nu).

ab

Fra : Kent Friis

Dato : 13-11-06 21:16

Den Mon, 13 Nov 2006 09:26:26 +0100 skrev ab:

> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, netværket fejler ikke noget - en anden windows-installation på en anden
> disk på samme PC virker uden problemer (faktisk den jeg bruger nu).

To ting at checke:

- Blokerer Norman for DHCP?

- Hjælper det hvis du på den installation der virker laver en
"ipconfig /release", og derefter booter på den anden installation?

Mvh
Kent

Fra : ab

Dato : 13-11-06 23:51

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> To ting at checke:
>
> - Blokerer Norman for DHCP?

Ja, det ser det ud til - DHCP er ikke aktiv

> - Hjælper det hvis du på den installation der virker laver en
> "ipconfig /release", og derefter booter på den anden installation?

Nej, det gav ikke nogen ændring - men tak for din idé.

MVH ab

Fra : Kent Friis

Dato : 14-11-06 16:47

Den Mon, 13 Nov 2006 23:51:26 +0100 skrev ab:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det ser det ud til - DHCP er ikke aktiv

DHCP benytter port 67 og 68, hvis du skal ind og pille i
indstillingerne.

Mvh
Kent

Fra : Anders S.

Dato : 13-11-06 13:17

"ab" <ingen@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> / "begrænset adgang" - så en geninstallation af programmet standser ved

Hvis du startermaskinen i fejlsikret tilstand med netværk kan du så komme på
nettet??

MVH
Anders Skriver

Fra : ab

Dato : 13-11-06 15:18

"Anders S." <duck@fjern_dette_og_dette.ducks-corner.dk> skrev i en
meddelelse news:45586200$0$3509$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvis du startermaskinen i fejlsikret tilstand med netværk kan du så komme
> på nettet??

Hej Anders - nej, det har jeg også prøvet uden resultat

Jeg har også repareret/udskiftet alle systemfilerne på PC´en - alle andre
programmer fungere som de skal - Når jeg geninstallerer Norman-pakken dukker
programmet godt nok op under tilføj/fjern programmer, men er fejlbehæftet og
muligheden for at fjerne programmet er der ikke - jeg kan kun "fjerne fra
listen" over installerede programmer.

MVH ab

Fra : Petit

Dato : 13-11-06 15:35

Supportafdeling
Ønsker De hjælp til Normans produkter, herunder Sikkerhedspakken, så er det
muligt at kontakte vores Supportafdeling på følgende:

Norman Danmark Support
Tlf: 6311 8890
Fax: 6590 5102

E-mail: support@normandk.com

Åbningstid: Mandag til Fredag fra klokken 9.00 til 16.00.

Fra : ab

Dato : 13-11-06 23:40

"Petit" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i en meddelelse

> Norman Danmark Support
> Tlf: 6311 8890

Tak for henvisningen - det vil jeg forsøge mig med i morgen

ab

Fra : John

Dato : 13-11-06 15:50

"ab" <ingen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Kontakt til TDC og Norman har ikke givet noget resultat.

Måske er løsningen her:

http://forum.norman.com/viewtopic.php?t=680

Mvh John

Fra : ab

Dato : 13-11-06 23:49

> Måske er løsningen her:
>
> http://forum.norman.com/viewtopic.php?t=680

Tak for dit svar - jeg har ikke haft held med afinstalleringsprogrammet -
hvis der hermed menes andet end Delnvc5 for NVC/NIC from version 5.0 up to
and including version 5.81 (som jeg har forsøgt mig med uden held måske
er problemet, at jeg som et af forsøgene sagde OK til at opgradere til 5.82)

ab

Fra : -Dell-PC-

Dato : 14-11-06 17:02

´Tak til alle - jeg har nu fået løst problemet - Norman Support (det var
sejt at komme igennem) havde en beta-udgave af et nyt
afinstallerings-program, der kunne klare problemet (i anden omgang efter
genstart i fejlsikret tilstand

ab