Hvad er denne: PC MightyMax v9 9.1.2
Fra : BRSF-DK

Dato : 29-10-06 09:21

Jeg sidder og skal hjælpe med at rense en computer og den eneste spyware jeg
finder med CA Anti spyware er
PC MightyMax v9 9.1.2.

Hvad er dette ? Jeg forstår ikke rigtig noget af det som google giver af
svar

Spybot finder den ikke..

CA Antispyware kan ikke fjerne den

Håber en af jer kan hjælpe med råd og evt. fjernelse

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-10-06 11:09

On Sun, 29 Oct 2006 09:21:02 +0100, "BRSF-DK" <bjafa"FJERN"@dbmail.dk>
wrote:

> [...]
>finder med CA Anti spyware er
>PC MightyMax v9 9.1.2.
>
>Hvad er dette ? Jeg forstår ikke rigtig noget af det som google giver af
Har du så overset dette svar fundet med google
"http://www.infopackets.com/channels/en/windows/gazette/2005/20050907_cant_uninstall_remove_pc_mighty_max.htm"
?

/Hans

Fra : BRSF-DK

Dato : 29-10-06 09:41

> [...]
> wrote:
>
> Har du så overset dette svar fundet med google

Hej Hans

Jeg havde godt nok ikke set dette link, men jeg kan ikke finde den i
tilføj/fjern programmer og de filer som er nævnt i log fra CA kan jeg ikke
finde på computeren.

Jeg har nu yderligere scannet med F-Secure og Trend Micro online scannere
for mal og spyware og disse finder den heller ikke.

Har du en god ide om hvad der kan være galt?

Jeg kan godt sende hele log

Fra : BRSF-DK

Dato : 29-10-06 10:06

Disse filer som her er nævnt i klip fra log findes ikke på computeren

Executable Files:

%program_files%\pc mightymax\exeafter.exe
%program_files%\pc mightymax\pcmm.exe
%program_files%\pc mightymax\beep.exe
pcmightymaxsetup.exe

Men disse 2 dll filer som også er klip fra log findes i programmet Nikon
View6
DLL files:

%program_files%\pc mightymax\rsrc16.dll
%program_files%\pc mightymax\rsrc32.dll

Kan det være disse 2 som giver reultatet fra CA ??

Det er jo mærkeligt at hverken spybot, Trend Micro eller F-Secure finder pc
mightymax

Fra : Peter Kruse

Dato : 29-10-06 12:13

"BRSF-DK" <bjafa"FJERN"@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men disse 2 dll filer som også er klip fra log findes i programmet Nikon
> [...]

Der kan være tale om falsk positiver. Prøv at scan dit system med
superantispyware. Det findes i en gratis version på følgende adresse:
http://www.superantispyware.com/

Du kan altid fjerne programmet igen bagefter. Det er let via tilføj/fjern
programmer.

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : BRSF-DK

Dato : 29-10-06 13:46

"Peter Kruse" <kruse-fjern-@kruse-fjern-security.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.superantispyware.com/
>
> Du kan altid fjerne programmet igen bagefter. Det er let via tilføj/fjern

Hej Peter

Jeg har nu hentet det anbefalede program og installeret det på computeren og
lige nu står den og lave complet scanning.

Resultat følger straks den er færdig

Fra : BRSF-DK

Dato : 29-10-06 15:03

> [...]
>
> Jeg har nu hentet det anbefalede program og installeret det på computeren
> og lige nu står den og lave complet scanning.

Resultat følger nu
SUPERAntiSpyware Scan Log - 10-29-2006 - 14-48-25.log

Generated 10/29/2006 at 02:48 PM

Application Version : 3.3.1020

Core Rules Database Version : 3115
Trace Rules Database Version: 1139

Scan type : Complete Scan
Total Scan Time : 01:04:27

Memory items scanned : 508
Memory threats detected : 0
Registry items scanned : 8737
Registry threats detected : 0
File items scanned : 49100
File threats detected : 0

Så SuperAntiSpyware PRO fandt heller ikke noget, så nu er der 5
(SuperAntiSpyware PRO, F-secure, Trend Micro, Symantec og Spybot) som INTET
finder. Kun CA Antispyware finder den PC MightyMax v9 9.1.2.

Tør jeg mon tro på det er falsk positiv, for jeg er nærmest paranoid med
sikkerhed synes mine omgivelser

Håber på at høre mere fra jer med råd

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-10-06 15:30

"BRSF-DK" <bjafa"FJERN"@dbmail.dk> writes:

>Så SuperAntiSpyware PRO fandt heller ikke noget, så nu er der 5
>(SuperAntiSpyware PRO, F-secure, Trend Micro, Symantec og Spybot) som INTET
>finder. Kun CA Antispyware finder den PC MightyMax v9 9.1.2.

StopBadWare.org (der er sponsoreret af Google, Lenovo og Sun) siger
ikke noget om, at PC MightyMax er skadeligt. Men "bare" at den er
yderst irriterende:

http://www.stopbadware.org/reports/reportdisplay?reportname=pcmightymax

Derfor er det vel fair nok, at anti-virus og -spyware ikke bekymrer
sig om den.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BRSF-DK

Dato : 29-10-06 15:38

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.stopbadware.org/reports/reportdisplay?reportname=pcmightymax
>
> Derfor er det vel fair nok, at anti-virus og -spyware ikke bekymrer

Hej Klaus

Det kan jeg godt følge dig i, men jeg forstår bare ikke jeg får den melding
fra CA Antispyware, når jeg ikke kan finde nogle af de filer på computeren
som er beskrevet i log. Visning af skjulte og systemfiler er slået til.
Ligeledes kan jeg heller ikke i Registry finde de nøgler som er beskrevet,
så .............

Jeg mener i øvrigt aldrig at have set noget som helst til et program eller
url med det navn........

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-10-06 23:45

On Sun, 2006-10-29 at 09:21 +0100, BRSF-DK wrote:
> Jeg sidder og skal hjælpe med at rense en computer og den eneste spyware jeg
> finder med CA Anti spyware er
> PC MightyMax v9 9.1.2.

Hvad siger deres support?

Hvad siger:

http://virusscan.jotti.org/

http://www.virustotal.com/en/indexx.html

Fra : BRSF-DK

Dato : 30-10-06 07:02

"Christian E. Lysel" <sunsite.dk@spindelnet.dk> skrev i en meddelelse
On Sun, 2006-10-29 at 09:21 +0100, BRSF-DK wrote:
> Jeg sidder og skal hjælpe med at rense en computer og den eneste spyware
> [...]

Godmorgen Christian
tak for dit indlæg.

Jeg skrev straks til CA support, da CA Antispyware fandt den, men har endnu
ikke fået svar.

Når det kommer vil jeg fortælle det her.

Begge de to servere du henviser til var både i går og her til morgen "very
busy" og kunne ikke fuldt loade deres service, så jeg prøver dem igen senere
i løbet af dagen.

Resultat vil følge

Fra : Claus

Dato : 30-10-06 09:12

Hvis du søger på "PC MightyMax" på Google, kommer der nogle sider frem, der
måske kan hjælpe.

Fra : BRSF-DK

Dato : 30-10-06 09:36

"Claus" <anonym@xx.xx> skrev i en meddelelse
> Hvis du søger på "PC MightyMax" på Google, kommer der nogle sider frem,
> der måske kan hjælpe.
>
> "BRSF-DK" <bjafa"FJERN"@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

Tak for indlæg Claus

men som du kan se af ovenstående forstår jeg ikke noget af det jeg finder om
den på Google, og problemet er at jeg ingen af de i log nævnte filer kan
finde på computer.