Aktivere Windows firewall
Fra : Gunnar Poulsen

Dato : 26-10-06 12:09

Jeg har problemer med at aktivere firewall på en Compaq Pressario med XP
Home. Jeg har netop installeret SP2 og installeret alle opdateringer fra
Windows Update.
Når jeg via kontrolpanelets Firewall prøver at slå Firewall til er
mulighederne for at 'slå til' og 'slå fra' nedtonet og øverst i vinduet er
der der en fremhævet meddelelse som siger:
"Af sikkerhedsårsager administreres nogle indstillinger af
gruppepolitikken".
Jeg har så nogle gange prøvet via Administration/Tjenester at starte
"Sikkerhedscenter", som pr default er deaktiveret. Jeg ændrer funktionen til
"automatisk" og starter den og samtidig starter jeg tjenesten: "Windows
Firewall/Deling af internetforbindelse".
Jeg kan herefter i kontrolpanelet åbne Sikkerhedscenter og se at Firewall er
slået til, men i løbet af ca. 1 minut bliver firewall slået fra (i
Sikkerhedscenter ændres fra grønt til rødt uden at jeg foretager mig
noget!).
Hvem er det som slår Firewall fra? - Jeg har haft mistanke til en virus men
har nu kørt virusscanning med to forskellige produkter (Avast Antivirus og
Housecall.trendmicro) og de finder ikke nogen virus i maskinen.
Er der nogen som har forslag til løsning?

Hilsen
Gunnar

Fra : John

Dato : 26-10-06 13:02

"Gunnar Poulsen" <gunnarpoulsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har forslag til løsning?

Prøv evt en scanning med:
http://www.snapfiles.com/reviews/Super-Anti-Spyware/SuperAntiSpyware.html

- og evt: http://majorgeeks.com/AVG_Anti-Rootkit_d5249.html

- samt: http://majorgeeks.com/Sophos_Anti-Rootkit_d5238.html

Se også denne artikel:

".. Du kan tilslutte en ny pc - som ofte bliver solgt med Windows
XP SP1 - til en DSL-forbindelse, hente en kop kaffe, og når du
kommer tilbage har nogen overtaget din computer .."
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20324

Det er derfor en go' ide at installere sp2, antivirus og evt
firewall, _før- pc'en tilsluttes internettet.

Mvh John