Kontrol af hvilke USB stik der har været i~
Fra : Mikkel

Dato : 25-10-06 17:59

Hej,

Jeg har læst følgende på Computerworld.

"Usb-nøgler har et unikt numer
Det er i øjeblikket svært, at sætte en stopper for problemet, siger Carsten
Jørgensen. Typisk vil hverken et antivirusprogram eller en firewall stoppe
angrebet. Man skal via maskinens registreringsdatabase for at se, hvem der
har været på spil.

Usb-nøgler er nemlig udstyret med et unikt identifikationsnummer - som det
kendes fra et netværkskort - og dette nummer gemmes i
registreringsdatabasen. Nøglen kan således genkendes på sit unikke nummer.

Det er også mulig at se, hvornår en usb-enhed er brugt første gang, sidste
gang og i mange tilfælde også hvilke programmer og dokumenter, der har
ligget på enheden.

- Det er en sikker metode, der kan identificere en nøgle med 100 procent
sikkerhed, siger Carsten Jørgensen. Så er udfordringen bare at finde frem
til nøglen og dens ejer. "

De oplysninger der beskrives i ovenstående, USB nøglens unikke ID, hvornår
den først er anvendt, sidste gang den er anvent, og hvad der var på den. Er
det virkeligt rigtigt at de oplysninger gemmes i registreringsdatabasen, og
i så fald hvor...
Jeg vil nemlig gerne kunne kontrollerer om der har været fremmede stik i min
maskine
og evt. hvornår.
http://www.computerworld.dk/art/36151?a=section&i=64

Jeg bruger XP pro, og det er her jeg gerne vil vide hvor jeg skal kikke
efter ovenstående.

Hilsen
Mikkel

Fra : aske

Dato : 25-10-06 21:09

On Oct 25, 6:58 pm, "Mikkel" <Mikk...@mail.dk> wrote:
[SNIP]
> [...]
> i så fald hvor...
> Jeg vil nemlig gerne kunne kontrollerer om der har været fremmede stik i min

Jeg ved ikke helt om følgende hjælper, men man i hvert fald se alt
det hardware man har haft sat i computeren og ikke har fjernet i device
manageren.

opret en ny strengværdi, devmgr_show_nonpresent_devices, i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Environment, sæt værdien til 1.

Åben device manageren start -> kør -> devmgmt.msc
i device manageren vælges vis -> "vis skjulte enheder"

Måske der skal genstartes efter reg keyen er sat.

/aske