mail forsvinder
Fra : Jette Vangsgaard

Dato : 22-10-06 18:52

Hej gruppe
Jeg håber nogen her kan hjælpe mig. Ved godt det drejer sig om outlook
express. Har også sendt til den gruppe, men egentlig tror jeg det drejer sig
om sikkerheds instillinger, derfor sender jeg den også her.
Hvis jeg sender en mail med en indsat animation, kommer den aldrig frem. Jeg
får ingen fejlmeddelelse. Den forsvinder bare. Jeg kan godt vedhæfte men
ikke indsætte. (Ikke hvis den skal nå frem til modtageren ihvertfald) Og det
har aldrig været et problem før her den sidste uge. Og det er rigtig rigtig
irreterende. Jeg har ikke fået nye programmer eller noget, så jeg kan bare
ikke regne ud hvad der er sket. Har kigget indstillinger for mail og
sikkerhed og mener ikke at kunne spotte problemet der. Så hjælp hvis I kan.
Jette

Fra : Michael Zedeler

Dato : 22-10-06 20:00

Jette Vangsgaard wrote:
> [...]
> får ingen fejlmeddelelse. Den forsvinder bare. Jeg kan godt vedhæfte men

Den bliver nok spist af et spamfilter. Du må indstille dig på at lade
være med at bruge grafik i dine mails.

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : N/A

Dato : 27-10-06 07:54

Fra : Jette Vangsgaard

Dato : 27-10-06 07:54

> Du kan prøve at sende en mail til dig selv,
> så du på den måde kan teste din Outlook Express.

Jeg har sendt til mig selv og i første omgang kom den heller ikke frem. Så
fjernede jeg det automatiske spamfilter på webmail så nu kan jeg godt
modtage det. Men andre kan stadig ikke. Meget få i hvertfald. Og det er
rigtig øv.
Jette>

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-10-06 09:20

Jette Vangsgaard skrev:
> Hvis jeg sender en mail med en indsat animation, kommer den aldrig frem.

Mails med relativt lidt tekst, og et billede, er et klassisk tegn på at
det er spam, så risikoen for at sådanne mails ikke når frem, er stor.

Skriv et godt Emne på mailen, og sørg for at der er noget tekst-indhold
i body, så har du meget bedre chance for at den når frem.

Næste spændende spørgsmål er om modtageren skal indstille noget for også
at se animationen, men den tid, den sorg

mvh

Jesper Brunholm

Fra : N/A

Dato : 28-10-06 00:32

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-10-06 00:32

Nørd skrev:

> Det vil jeg ikke give dig ret i, prøv at se på en mail som jeg sender,
>
> http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/anraku5.html

Jeg har ikke helt forstået hvad det er du argumenterer for, og jeg kan
ikke se den mail som du (muligvis) prøver at vise med html dokumentet
:-/

Mit argument er at det er en fællesnævner for meget spam at der er
relativt lidt tekst i mailen, der er en grafik (med tekst, men det er en
anden sag), og der er ofte et "tyndt" subject.

Det bliver dermed karakteristika som spam-filtre kigger efter, så jeg
tror man kan undgå spamfiltre ved at skrive noget tekst i mailen.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-11-06 12:08

Mange maskiner med Outlook ekspress , Har som default ,,
"Under sikkerhed"
2 felter , som skal være uden flueben, for at kunne modtage dine filer

Den ene hedder noget med
" Bloker Billeder og andet eksternt indhold i html indhold"
Eller sådan noget lignende..

Og

" Tillad ikke at vedhæftede filer åbnes eller gemmes"

Så sender du til nogen som har flueben i disse 2 felter ,, så kan du sende
fra nu af til Juleaften..

kig under funktioner og sikkerhed