Renses for spy/spam mm
Fra : Morten Ringgaard

Dato : 21-10-06 21:25

Hej Alle Derude.

Kan en maskine renses, har tiltrukket sig en masse spy spam mm?
SP2 er inde på maskinen, men ville et program kunne fixe den(Bruger win xp
home)
Og hvad e.v.t kunne i anbefale?
Håber en eller flere har tid til lidt råd/hjælp

Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-06 21:36

Den 21-10-06 22.24 skrev Morten Ringgaard følgende:

> Kan en maskine renses, har tiltrukket sig en masse spy spam mm?

Se svar i Windows-gruppen, hvor du har stillet det samme spørgsmål.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kildeskat: Skat på vand...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-10-06 21:37

On Sat, 21 Oct 2006 22:24:38 +0200, "Morten Ringgaard"
<muldberg@mail.dk> wrote:

> Kan en maskine renses, har tiltrukket sig en masse spy spam mm?

Den gode løsningsmodel er formattere og installere forfra.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 22-10-06 00:28

On Sat, 2006-10-21 at 22:36 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:
> Den gode løsningsmodel er formattere og installere forfra.

Eller endnu hurtigere, restore fra din backup.

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-06 00:45

Den Sun, 22 Oct 2006 01:27:45 +0200 skrev Christian E. Lysel:

> Eller endnu hurtigere, restore fra din backup.

Det afhænger af hvor lang tid det tager at finde den sidste
gode backup. Hvis han overhovedet har den længere, det er
de færreste privatpersoner der gemmer flere generationer af
backups - og denne lyder som en der har samlet spyware igennem
lang tid.

Mvh
Kent

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 22-10-06 17:01

On Sat, 2006-10-21 at 23:45 +0000, Kent Friis wrote:

> Det afhænger af hvor lang tid det tager at finde den sidste
> gode backup. Hvis han overhovedet har den længere, det er

Man kan evt. nøjes med den første gode backup, dvs. den man tog efter
installationen af maskinen.

> de færreste privatpersoner der gemmer flere generationer af
> backups - og denne lyder som en der har samlet spyware igennem
> lang tid.

Det ændre ikke ved det er en god idé at have en backup der fungere.

Det kan varmt anbefaldes at bruge vmware til at teste om backupen
fungere.