Flere signaturer - valg
Fra : Torben Brøndum

Dato : 06-11-06 16:52

Hej derude,

Vi anvender Outlook 2002 og 2003 samt Exchangeserver 2000. I den anledning
forsøger jeg mig med signaturer.

Jeg kan fint oprette den/dem. Spørgsmålet er dog, om man ikke, hver gang man
besvarer og/eller videresender en mail, frit kan gå ind i signaturlisten og
vælge en konkret signatur fremfor, at man skal have sat en bestemt signatur
som standard - så det "kun" er den, der bliver sat ind i mailen man sender.

Jeg vil altså gerne kunne vælge signatur fra gang til gang.....er det
muligt? - hvordan i givet fald?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-11-06 20:25

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i mailen man sender.
>
> Jeg vil altså gerne kunne vælge signatur fra gang til gang.....er det

Jo Outlook Funktioner Postformat Signaturer Vælg Ingen i Nye meddelser og
evt. også i svar

--
Venlig Hilsen
Bc

Fra : Torben Brøndum

Dato : 06-11-06 22:43

"Bjarne Chr" <virker@ikke.invalid> wrote

> Jo Outlook Funktioner Postformat Signaturer Vælg Ingen i Nye meddelser og
> evt. også i svar

Tak for svar. Så lang er jeg også kommet, altså at jeg har valgt ikke
automatisk at få sat signatur ind. Når jeg så peger på den signatur jeg så
ønsker og siger ok, ja så indsættes der ikke noget i mailen. Hvad gør jeg
galt?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-11-06 23:03

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ønsker og siger ok, ja så indsættes der ikke noget i mailen. Hvad gør jeg

Når du er inde i mailen courseren skal være der hvor du skriver brevet
vælger du så ikke Indsæt / Signatur og så navnet på signaturen Det skal
virke
--
Venlig Hilsen
Bc

Fra : Torben Brøndum

Dato : 06-11-06 23:24

> [...]

> Når du er inde i mailen courseren skal være der hvor du skriver brevet
> vælger du så ikke Indsæt / Signatur og så navnet på signaturen Det skal

Har fundet ud af det: Når jeg har oprettet én eller flere signaturer, så er
jeg "nød til" at have en af dem sat til "Signaturer i nye meddelelser". Det
sæter en signatur ind, men er det ikke den rigtige, så højre musetast og jeg
får oversigt over dem jeg har oprettet og kan så indsætte den rigtige. Mne
jeg skal altså have én signatur som default føren jeg evt. kan vælge en
anden. Er det hvad du har ment "også"?

Torben Brøndum

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-11-06 23:37

> [...]
> rigtige. Mne jeg skal altså have én signatur som default føren jeg evt.
> kan vælge en anden. Er det hvad du har ment "også"?

Nej du er ikke nødt til at have en af dem sat til. Kig op på værktøjslinien
der hvor der står Indsæt rul ned til signatur og vælg så den du vil
bruge.Din courser skal bare være nede i mailen når du gør det.
--
Venlig Hilsen
Bc

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-11-06 17:22

Den 06 nov 2006 skrev Bjarne Chr i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> værktøjslinien der hvor der står Indsæt rul ned til signatur og
> vælg så den du vil bruge.Din courser skal bare være nede i mailen

Det lyder som om I snakker forbi hinanden her? Jeg tror at Torben kører
med Word som e-mail editor, og Bjarne gør det ikke?

Lars Klintholm

Fra : Bjarne Chr

Dato : 07-11-06 18:35

"Lars Klintholm" <nospam2006@klintholm.com> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om I snakker forbi hinanden her? Jeg tror at Torben kører
> med Word som e-mail editor, og Bjarne gør det ikke?

> [...]
Det havde jeg ikke tænkt på, du har ret med hensyn til mig jeg bruger ikke
Word til e mail
--
Venlig Hilsen
Bc

Fra : Torben Brøndum

Dato : 07-11-06 23:06

"Lars Klintholm" <nospam2006@klintholm.com>

> Det lyder som om I snakker forbi hinanden her? Jeg tror at Torben kører
> med Word som e-mail editor, og Bjarne gør det ikke?

Hej begge to. Ja - det gør jeg....kan jeg se

Var ved at blive vanvittig, da jeg ikke kunne følge Bjarne i det han
beskrev.

Men kan man få den variable mulighed ved at have word som editor?

Hvad er den umiddelbare forskel (fordel og ulempe) ved at anvende word eller
ikke....kan jeg ikke lige gennemskue.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-11-06 00:14

Den 07 nov 2006 skrev Torben Brøndum i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> Men kan man få den variable mulighed ved at have word som editor?

Variabel signatur? Kun som du allerede har beskrevet ved at
højreklikke. Menuen Indsæt, Signatur findes ikke i Word, til gengæld
kan du i Word oprette autotekster og bruge dem som signaturer

> Hvad er den umiddelbare forskel (fordel og ulempe) ved at anvende
> word eller ikke....kan jeg ikke lige gennemskue.

Med Word som editor kan du betydeligt mere "rigtig" tekstbehandling end
med Outlooks editor. Fx. bruge autotekster, løbende stavekontrol,
punktopstillinger i flere niveauer, linieafstand, afstand mellem
afsnit, indrykninger, tabulatorer, tabeller osv. osv. Og så kan du også
anvende Words mange genvejstaster, og oprette/tilpasse dem til dine
egne behov.

Men hvis man ikke har behovet kan det føles som overkill at skulle åbne
Word bare for at skrive en mail

Lars Klintholm