PowerPoint til infoskærm
Fra : Carsten Keller

Dato : 02-11-06 16:14

Hej gruppe.

Jeg skal have lavet noget præsentation der skal køre på en fladskærm med 4-5
slide ala "hvad sker i huset i dag" og "menuen i kantinen er". Projektet er
som skabt til PP, men så er der nogle små detaljer.

Brugerne vil gerne have mulighed for at indtaste eks. "hvad sker i huset i
dag" for hele ugen på en gang. Jeg forestiller mig noget med bare at lave 5
præsentationer og kalde dem noget ala <ugedag>.ppt og så lade et script
omdøbe dagens fil til aktuel.ppt. Hver midnat lader jeg så taskscheduleren
afspille aktuel.ppt, og dagens slides vil tone frem. Problemet er bare at
den ganske pænt starter en viewer op, men de gamle bliver ved med at køre,
hvordan forhindrer jeg det?

Eller er der andre måder at lave en infoskærm med automatisk udskiftning af
slides, som jeg ikke lige har luret?

Keller

Fra : Sune Fibaek

Dato : 06-11-06 21:57

Carsten Keller wrote:

> Problemet er bare at den ganske pænt starter en viewer op, men de gamle
> bliver ved med at køre, hvordan forhindrer jeg det?

Hej Carsten,

Ved ikke helt om der er sammenligneligt, men jeg prøver. Jeg bruger
planlagte opgaver til at starte Excel op kl. 03:35 hver nat. I Excel har
jeg lavet en makro der, når projektmappen bliver åbnet mellem 03:30 og
03:45, opdaterer en pivottabel mod en database. Når opdateringen er
gennemført lukker makroen Excel pænt ned igen. Mon ikke noget
tilsvarende kan laves med PowerPoint? F.eks. en makro med et OnTime
event der lukker PP kl. 01:00, og så planlagte opgaver der starter PP op
igen kl. 01:15.

Jeg kender ikke PowerPoints objektmodel, men noget må da kunne laves

/Sune