Rødt kryds i Word (ved indsætning af jpg-f~
Fra : laxxe@nospam.dk

Dato : 02-11-06 10:06

Hej!

Word opfører sig pludselig sært - når jeg forsøger at indsætte en
jpg-fil, så kommer der i stedet det røde kryds man kender fra
Internet Explorer.

I filoversigten, kan man normalt se billederne i højre side, men når
der er tale om en jpg-fil, så står der "Der er ingen egenskaber
tilgængelige for denne fil".

Hvad skyldes dette?

Overfører jeg en fil fra en anden PC, hvori der er en jpg-fil, så kan
jeg fint se denne.

/Lasse

Fra : Bjarne Chr

Dato : 02-11-06 11:33

<laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej
Prøv Hvis du vil se billederne, skal du klikke på Indstillinger i menuen
Funktioner, klikke på fanen indstillinger og derefter fjerne markeringen i
afkrydsningsfeltet Pladsholdere til billeder.
mvh
Bjarne Chr

Fra : laxxe@nospam.dk

Dato : 02-11-06 11:51

> Prøv Hvis du vil se billederne, skal du klikke på Indstillinger i menuen
> Funktioner, klikke på fanen indstillinger og derefter fjerne markeringen i
> afkrydsningsfeltet Pladsholdere til billeder.

Jeg bruger Word 2000, der hedder fanebladet noget andet - men det er
ikke det det handler om.

En "pladsholder" er blot en hvid firkant med sort ramme - og det er
ikke det der er mit problem (i øvrigt er fluebenet fjernet). Jeg får
som sagt det røde kryds (som kendes fra Internet Explorer).

Hvis jeg prøver at indsætte jpg-billedet på Word på en anden
maskine, så er der ingen problemer - og billedet ses stadig, hvis jeg
flytter dokumentet til maskinen med problemet.

Det er altså Word på den ene maskine (faktisk to), der af en eller
anden grund ikke kan få indsat jpg-billeder (men fint vide dem, hvis
det er lavet på en anden maskine).

/Lasse

Fra : Leo Heuser

Dato : 02-11-06 12:56

> [...]

Det er altså Word på den ene maskine (faktisk to), der af en eller
anden grund ikke kan få indsat jpg-billeder (men fint vide dem, hvis

Hej Lasse

Det er et gammelkendt problem, som plejer at blive løst,
hvis man opdaterer til seneste version af Word 2000.

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : laxxe@nospam.dk

Dato : 02-11-06 15:12

> Det er et gammelkendt problem, som plejer at blive løst,
> hvis man opdaterer til seneste version af Word 2000.

Lige nu kører vi 9.06926 SP-3. Problemet er kun opstået på to
maskiner, mens alle de andre (en god portion) ikke har problemet.

/Lasse

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-06 13:05

laxxe@nospam.dk skrev:

>Lige nu kører vi 9.06926 SP-3. Problemet er kun opstået på to
>maskiner, mens alle de andre (en god portion) ikke har problemet.

Er det ikke den nyeste udgave - og hvad gør jeg så for at løse
problemet?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Har du glemt sikkerhedskoden til din Nokia-telefon?
Du kan selv løse problemet derhjemme - kontakt os!

Fra : Leo Heuser

Dato : 04-11-06 14:23

> Er det ikke den nyeste udgave - og hvad gør jeg så for at løse
> problemet?

Det mener jeg, at det er, og jeg har ikke noget bud på, hvordan
du løser problemet.

Med venlig hilsen
Leo Heuser

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-11-06 23:29

> Er det ikke den nyeste udgave - og hvad gør jeg så for at løse
> problemet?

Kan du arbejde med jpg filer i andre programmer, fx Excel eller PP?

Jan

Fra : laxxe@nospam.dk

Dato : 07-11-06 09:17

> Kan du arbejde med jpg filer i andre programmer, fx Excel eller PP?

Ja, og vi har netop opdaget, at det kun er nogle jpg-filer, der er
problemer med (disse jpg-filer kan vi dog sagtens arbejde med i Word
på andre PCer. PCerne er ens, og det er den samme udgave af Word, der
er installeret. På de fleste PCere er der ingen problemer, men to er
drilagtige...

/Lasse

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-11-06 16:50

> [...]

på andre PCer. PCerne er ens, og det er den samme udgave af Word, der
er installeret. På de fleste PCere er der ingen problemer, men to er

Det lyder godt nok underligt, hvis samme fil virker på forskellige pc'er, og
forskellige filer virker/ikke virker på de "syge" pc'er. Har filernne, der
ikke virker, noget til fælles som adskiller dem, fra de filer, der virker,
fx størrelse eller lignende?

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-11-06 00:02

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev:

>Det lyder godt nok underligt, hvis samme fil virker på forskellige pc'er, og
>forskellige filer virker/ikke virker på de "syge" pc'er.

Det ER også meget sært - og det har også virket tidligere!

>Har filernne, der ikke virker, noget til fælles som adskiller dem,
>fra de filer, der virker, fx størrelse eller lignende?

De er lavet i Photoshop, men det lykkedes at få gemt dem på en måde,
så de kan åbnes også på de "syge" PCere. Det er dog ikke en holdbar
løsning, da problemet opstår igen, så snart vi gemmer på normal vis.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-11-06 16:50

> [...]
> så de kan åbnes også på de "syge" PCere. Det er dog ikke en holdbar
> løsning, da problemet opstår igen, så snart vi gemmer på normal vis.

Har det noget med måden, de bliver gemt på at gøre? Der må jo være et aller
andet, der adskiller disse jpg filer fra andre af samme art?

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-11-06 14:11

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev:

>Har det noget med måden, de bliver gemt på at gøre?

Åbenbart - når de gemmes på helt almindelig vis i Photoshop, så opstår
problemet (på to af mange maskiner).

>Der må jo være et aller
>andet, der adskiller disse jpg filer fra andre af samme art?

Ja, åbenbart. Det gør det dog ikke mindre mærkeligt, at de fleste af
PCerne er ligeglade med, hvordan filerne er gemt. Det er kun to
maskiner der ter sig (og i øvrigt virker det fint, hvis man importerer
billedet på en af de PCere der kan håndtere filerne, gemme som .doc og
åbner filen på en af de "syge" maskiner).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-11-06 17:23

> [...]
> billedet på en af de PCere der kan håndtere filerne, gemme som .doc og
> åbner filen på en af de "syge" maskiner).

Er Photoshop versionerne også ens på de maskiner, der kan og dem, der ikke
kan? Hvis de er det, er jeg løbet tør for idéer.

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-11-06 18:38

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev:

>Er Photoshop versionerne også ens på de maskiner, der kan og dem, der ikke
>kan? Hvis de er det, er jeg løbet tør for idéer.

Der er ikke installeret Photoshop på alle maskinerne, men vi har
selvfølgelig forsøgt med den samme fil (den ligger på et netværksdrev)
- og den virker altså ikke på to af maskinerne.

Venligst,
Lasse Hedegaard