Hvilken Office pakke skal jeg købe ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-10-06 21:04

Hey....

Jeg synes der findes ca. 12000 forskellige officeprodudukter, hvor der enten
er det ene eller andet man ikke må/kan.

Sagen er, jeg skal bruge 2 x officepakker, der blot indeholder Word, excel &
powerpoint, og så skal de bruges som erhverv, hvilket åbenbart også er noget
der bliver skelet til.

Nogle der kan pege mig i retning af hvilken type pakke jeg skal vælge ?

Mvh

Kim

Fra : Max

Dato : 30-10-06 21:16

Hej Kim

> [...]
> åbenbart også er noget der bliver skelet til.
>
> Nogle der kan pege mig i retning af hvilken type pakke jeg skal vælge

Da du skal bruge Powerpoint, ja så bliver du nødt til at
købe en Office Pro udgave.

--
Mvh Max

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-10-06 21:30

> Hej Kim

> Da du skal bruge Powerpoint, ja så bliver du nødt til at
> købe en Office Pro udgave.
>
> --
> Mvh Max

Ikke korrekt. Se mit svar til Kim.
Du tænker sikkert på "Publisher".

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Max

Dato : 30-10-06 21:50

Hej Leo

> Ikke korrekt. Se mit svar til Kim.
> Du tænker sikkert på "Publisher".

Nej, jeg tænkte Powerpoint, den var ikke med i de tidligere udgaver
af Office Small Business, men nu er både Powerpoint og Publisher
med i Office Small Business Edition 2003

--
Mvh Max

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-10-06 21:28

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget der bliver skelet til.
>
> Nogle der kan pege mig i retning af hvilken type pakke jeg skal vælge ?

Hej Kim

Standard-udgaven vil dække dit behov, men husk at Office 2003 kræver
Windows XP.
Pro-udgaven indeholder også Access (Databaseprogram), ligesom den
understøtter XML (Extended Markup Language). Sidstnævnte kan du godt
undvære til almindelig brug.
Hvis du også er interesseret i at lave forskellige flotte brochurer m.m. vil
Small Business Edition være sagen, da den også indeholder "Publisher".

Da det er til erhvervsbrug kan du ikke købe "Office, udgave til hjemmet
2003",
men denne udgave svarer til Standard-udgaven, blot er Standard-udgaven
dyrere og dækker kun én licens, hhvor hjemmeudgaven har 3 licenser.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-10-06 22:09

"Leo Heuser" <leo.heuser@DROPTHISadslhome.dk> wrote in message

> Standard-udgaven vil dække dit behov, men husk at Office 2003 kræver
> Windows XP.

Intet problem med XP, det kommer de til at køre. Men standard er det ikke
"kun" for private ?

> Hvis du også er interesseret i at lave forskellige flotte brochurer m.m.
> vil
> Small Business Edition være sagen, da den også indeholder "Publisher".

Publisher er ligegyldigt

> [...]
> men denne udgave svarer til Standard-udgaven, blot er Standard-udgaven
> dyrere og dækker kun én licens, hhvor hjemmeudgaven har 3 licenser.

Her røg jeg af *S*

Jeg kan ikke købe "til hjemmet", men er standard ikke kun til private, eller
findes den også til business ?

Mvh

Kim

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-10-06 23:07

> Her røg jeg af *S*

De to udgaver indeholder de samme programmer: Excel, Word, Powerpoint
og Outlook, men hjemmeudgaven kan installeres på 3 computere i samme
husstand.

> Jeg kan ikke købe "til hjemmet", men er standard ikke kun til private,
> eller findes den også til business ?

Mig bekendt kan standardudgaven købes og bruges af alle, private som
virksomheder.

Med venlig hilsen
Leo

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-10-06 23:21

> Mig bekendt kan standardudgaven købes og bruges af alle, private som
> virksomheder.

Ahhh, ok, jeg undrede mig over prisen når jeg søgte, at den var dyrere end
Small business udgaven, men det viser sig, at den small business jeg har
kigget på, er en OEM.

Findes standard ikke som OEM ?

Mvh

Kim

Fra : Leo Heuser

Dato : 31-10-06 12:34

> [...]
> Small business udgaven, men det viser sig, at den small business jeg har

Det ved jeg ikke. Prøv at kigge på Microsofts hjemmeside.

Leo

Fra : JSM

Dato : 31-10-06 14:47

> Standard-udgaven vil dække dit behov, men husk at Office 2003 kræver
> Windows XP.

Ikke helt rigtigt. Den kører også fint med Windows 2000.
se evt. http://www.microsoft.com/office/editions/prodinfo/standreq.mspx .

mvh
Jesper

Fra : Leo Heuser

Dato : 31-10-06 16:10

"JSM" <jesper@aagade33.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke helt rigtigt. Den kører også fint med Windows 2000.
> se evt. http://www.microsoft.com/office/editions/prodinfo/standreq.mspx .
>
> mvh
> Jesper

Ja, den burde jeg også ha' nævnt. 1 stk "smutter"

Leo

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-06 13:16

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]
> der bliver skelet til.
>
> Nogle der kan pege mig i retning af hvilken type pakke jeg skal vælge ?

Tjae, de to nyeste hedder Office 2003, og Office 2004. Begge udgaver i
Standard med Word, Excel og PowerPoint. Samt Outlook 2003 eller
Entourage 2004.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk