Konvertering dato+tid i Excel
Fra : Claus Sørensen

Dato : 29-10-06 15:56

Jeg har i forbindelse med anvendelse af et program til web-surveys - jeg
bruger SurveyMonkey - brug for at kunne konvertere datoer/tider.

Jeg får oplysninger om f.eks. tilmeldte via export fra SurveyMonkey til et
Excel-ark. Her optræder tiderne i formatet (eksempel)

10/29/2006 03:02:18

Dels vil jeg gerne have det konverteret til dansk format, i dette tilfælde
altså (eksempel)

29/10/2006 03:02:18

dels vil jeg gerne kode cellerne, så der automatisk lægges ni timer
til (og så det også ændrer datoen, når de ni timers fremskrivning fordrer
det) idet de opgivne tider er fra den amerikanske stat, hvor serveren står.

Med venlig hilsen
C. Sørensen

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 29-10-06 16:25

Hej C. Sørensen

Prøv fælgende:

Marker din celle - Celler - Nummer - Brugerdefineret - dd-mm-åååå
tt:mm:ss
Cellen skal adderes: 9/24

Jørgen Bondesen