Office 2003 UK sammen med Office 2003 DK
Fra : Henrik

Dato : 29-10-06 15:44

Jeg har hidtil benyttet Office 2003 i en engelsk udgave, men resten af
familien vil helst have danske knapper, hjælp osv. Er det problemfrit
at have begge versioner på én pc? (Jeg kan forudse -- og løse --
problemet med åbning af et dokument ved klik i Explorer/Stifinder.)

Henrik

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-10-06 10:27

"Henrik" <dont@use.this> skrev i en meddelelse
> [...]
> have begge versioner på én pc? (Jeg kan forudse -- og løse --
> problemet med åbning af et dokument ved klik i Explorer/Stifinder.)

Hej Henrik

Det kører ikke sammen.

Hvis du har Windows XP Professional (eller Windows 2000 Professional),
skulle du prøve at tage et kig på Microsofts "Virtual Pc". Det vil kræve,
at du investerer i 1 stk. Windows XP Home, men til gengæld kan du nu
downloade "Virtual Pc" gratis!
http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Henrik

Dato : 30-10-06 10:52

Leo Heuser wrote:

> [...]
> skulle du prøve at tage et kig på Microsofts "Virtual Pc". Det vil kræve,
> at du investerer i 1 stk. Windows XP Home, men til gengæld kan du nu

Tak. Jeg har XP Home på pc'en. Du hører senere om mine erfaringer.

--
Henrik

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-10-06 11:59

> Tak. Jeg har XP Home på pc'en. Du hører senere om mine erfaringer.
>
> --
> Henrik

Velbekomme.
Det fik jeg vist ikke sagt særlig tydeligt.
Du skal have XP Professional som *primært* styresystem, for at
"Virtual Pc" overhovedet kan installeres. Dernæst skal du
bruge XP Home som sekundært styresystem på en virtuel pc.
Hver virtuel pc man opretter skal have sit eget styresystem.
Man kan fx godt have to virtuelle, hver med sin egen XP Home,
eller den ene med XP Home og den anden med Windows 97.

Leo

Fra : Bjarne Chr

Dato : 30-10-06 12:28

"Leo Heuser" <leo.heuser@DROPTHISadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man kan fx godt have to virtuelle, hver med sin egen XP Home,
> eller den ene med XP Home og den anden med Windows 97.

Ikke helt korrekt virtuel pc kan godt installeres på XP Home man skal bare
ignorere beskeden om at man skal have XP Pro så kører det lystigt derudaf
jeg har WIN98 samt en REN DOS med Norton Commander og en gang XP kørende i
3x Virtual Pc Kig i dk.biniar
mvh
Bjarne Chr

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-10-06 13:10

"Bjarne Chr" <No@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har WIN98 samt en REN DOS med Norton Commander og en gang XP kørende i

Jeg håber, at du har ret! Microsoft er omhyggelig med at skrive, at der
kræves XP Professional (ikke bare XP); så hvis der opstår problemer
hen ad vejen, er det jo ikke så heldigt.
Jeg vil checke andetsteds for at se, om det er OK med XP Home.

Med venlig hilsen
Leo

Fra : Bjarne Chr

Dato : 30-10-06 14:26

> [...]
> hen ad vejen, er det jo ikke så heldigt.
> Jeg vil checke andetsteds for at se, om det er OK med XP Home.

Jeg kører XP Home
mvh Bjarne

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-10-06 23:15

"Bjarne Chr" <No@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "Leo Heuser" <leo.heuser@DROPTHISadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører XP Home
> mvh Bjarne
Ja, det er jeg klar over

Jeg har nu fået at vide, at Virtual Pc kan køre på XP Home (det var nok
ikke den store overraskelse for dig , men Microsoft har ikke testet den
på denne platform og yder derfor ikke support i denne situation.

Med venlig hilsen
Leo

Fra : Bjarne Chr

Dato : 31-10-06 07:50

> [...]
> ikke den store overraskelse for dig , men Microsoft har ikke testet den
> på denne platform og yder derfor ikke support i denne situation.

Helt problemfrit er det altså heller ikke, det er bl.a. noget af en prøvelse
at få lov til at benytte printeren f.eks. inde fra den virtuelle XP man er
nødt til at deaktivere den i den "rigtige" XP for at få lov til at bruge
den. Hvis jeg var Henrik ville jeg nok overveje en 2 gange XP multiboot menu
i stedet for og så en dansk office på den anden XP Jeg ved bare ikke om hans
XP kan aktiveres 2 gange men det er jo på den samme PC
venlig hilsen
Bjarne

Fra : Henrik

Dato : 31-10-06 08:23

Bjarne Chr wrote:
> [...]
> i stedet for og så en dansk office på den anden XP Jeg ved bare ikke om hans
> XP kan aktiveres 2 gange men det er jo på den samme PC

Endnu en tak til jer der har forsøgt at oplyse mig. Jeg er (i hvert
fald indtil videre) endt med at installere den danske udgave på sønnikes
pc, og så kan konen vælge om hun vil slås med ham eller mig når hun vil
bruge Word.

--
Henrik

Fra : Leo Heuser

Dato : 31-10-06 14:29

> [...]
> indtil videre) endt med at installere den danske udgave på sønnikes pc, og
> så kan konen vælge om hun vil slås med ham eller mig når hun vil bruge

Velbekomme og tak for tilbagemeldingen.

Leo