Kan jeg få Word til at udskrive og lukke n~
Fra : Søren D.

Dato : 27-10-06 23:28

Hej

Jeg ønsker at kunne udskrive et RTF dokument til standard printeren. Det
ville være optimalt, hvis jeg kunne kalde Word med henvisning til
rtf-dokumentet, hvor Word blot udskriver dokumentet og lukker ned igen. Hvis
man ikke kan komme udenom Print... dialogen, er det også OK.

Ved du hvordan?

På forhånd tak

Mvh. Søren

Fra : Bjarne Chr

Dato : 28-10-06 07:08

"Søren D." <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rtf-dokumentet, hvor Word blot udskriver dokumentet og lukker ned igen.
> Hvis man ikke kan komme udenom Print... dialogen, er det også OK.

Opret en genvej til printeren på skrivebordet, kontrolpanel højreklik på
printeren opret en genvej og du kan så bare trække dit dokument over i
printeren.
--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : Søren D.

Dato : 28-10-06 22:52

Hej Bjarne,

Tak for dit svar. Jeg fik vist ikke forklaret det ordentligt. Jeg skal kunne
gøre dette automatisk fra et program. Det skal fungere som en 'Udskriv RTF'
funktion.

På forhånd tak

mvh. Søren

Fra : Anders Sørensen

Dato : 29-10-06 02:08

Den Sat, 28 Oct 2006 00:28:12 +0200, skrev "Søren D."
<nospam@nospam.com>:

> [...]
>rtf-dokumentet, hvor Word blot udskriver dokumentet og lukker ned igen. Hvis
>man ikke kan komme udenom Print... dialogen, er det også OK.

Hvis du indspiller en macro i Word f.eks. med navnet PrintLuk, først
trykker du på print dernæst på Afslut Word. Sig ja til at gemme
macroen. Du kan også lave den i VBA:

Sub PrintLuk()
'
' PrintLuk Makro
'
ActiveDocument.PrintOut
ActiveWindow.Close
Application.Quit
End Sub

Fra kommandoprompten eller dit program kalder du:
winword.exe filnavn.rtf /mPrintLuk

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Søren D.

Dato : 29-10-06 23:34

Hej Anders,

Tusind tak for tippet. Det glæder jeg mig til at prøve af

Mvh. Søren
"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:6vr7k2h2k3cac34cu2bii4mtai1p6ik47l@4ax.com...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 31-10-06 17:59

> [...]
> rtf-dokumentet, hvor Word blot udskriver dokumentet og lukker ned igen.
> Hvis man ikke kan komme udenom Print... dialogen, er det også OK.

Hvis den appliaktion, der kalder Word supporter automation og VBA kan dette
bruges:

Sub WordPrint()

Dim wdApp As Object

On Error Resume Next
Set wdApp = GetObject(, "Word.application")
If Err.Number <> 0 Then
Set wdApp = CreateObject("Word.Application")
End If
wdApp.DisplayAlerts = False
wdApp.Documents.Open ("c:\test.rtf")

wdApp.activedocument.PrintOut
wdApp.DisplayAlerts = False
wdApp.Quit
Set wdApp = Nothing

End Sub

Ret selv til´den rigtige sti til dit dokument..
Funktionen kører i baggrunden og du ser aldrig Word.

Jan