Indsætte ur i powerpoint præsentation
Fra : Janner

Dato : 26-10-06 13:21

Kan man det ? et ur der kører på pc'ens ur ... ?

Ideen er at når jeg har lavet en præsentation og kaldt til møde er der ALTID
en eller flere der ikke kan finde ud af komme til tiden. Derfor ville det
være en lækker lille detalje og motiverende form for provokation at habe et
ur til at køre på den første side i præsentationen.

På forhånd tak

/Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-10-06 17:02

"Janner" <nemlija@baumspieler.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville det være en lækker lille detalje og motiverende form for provokation
> at habe et ur til at køre på den første side i præsentationen.

Der er desværre ikke umiddelbart nogen mulighed for at vise et ur. Men der
findes forskellige 3. parts produkter som kan bruges. Prøv denne her:

http://www.tushar-mehta.com/powerpoint/ppt_timer/index.htm

Jan

Fra : Per Erik Midtrød

Dato : 30-10-06 00:14

Hvis det ikke skal være så veldig fancy kan du gjøre slik:
Sett inn en textbox fra kontrollverktøykassen og kall den klokke.
Lim denne koden inn i slide1:
Sub OppdaterKlokke()
Do
Klokke.Text = Now()
DoEvents

Loop
End Sub

For å komme til neste bilde har jeg vært nødt til å høyreklikke og
velge gå til lysbilde.

mvh
Per Erik