Python?
Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 26-11-06 15:09

Hej,

Hvad er Python i Mac OS X? Jeg har tidligere stødt på den i Activity
Monitor, og har undret mig over, hvad den gør. Nu har jeg så installeret
LittleSnitch forleden, og jeg kan se, at denne Python-process, hvad det
så end er, prøver at få fat i en million forskellige steder. Bl.a.
bredbandsbolaget.se. Men hvorfor? Er det spyware? Kan ikke se, hvad et
ikke malware-program skal have fat i en side som den for, hvis det da
ikke er for at sende informationer om mit computerbrug.

Edit: Har lige opdaget, at hvis jeg nægter Python netværksadgang,
fungerer Tomato Torrent ikke. Den kan ikke få forbindelse til trackeren.

Men det hjælper mig stadig ikke med spørgsmålet om, hvorfor Python vil
have fat i steder som bredbandsbolaget.se
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 26-11-06 15:53

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> Hvad er Python i Mac OS X?

Python er et programmeringssprog og sikkerr udgangspunkt for alle de
python programmer/ scripts, som bliver kørt på din maskine.

Hvis du evt. finder ud af hvilke programmer du har installeret på din
computer og undersøger hvordan de fungerer kan det danne udgangspunkt
for at finde ud af hvad du har kørende igennem python.

Det lader f.eks. til at Tomato Torrent benytter sig af et par python
scripts. Se evt. i kildekoden:

<http://sarwat.net/opensource/resources/media/binaries/TomatoTorrent-18-
source.tbz2>

~ Jørgen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 26-11-06 16:13

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> Men det hjælper mig stadig ikke med spørgsmålet om, hvorfor Python vil
> have fat i steder som bredbandsbolaget.se

Når du begynder at bruge p2p og bittorrent programmer er det en god ide
at sætte sig ind i hvordan de fungerer. Gå ind på bittorrents hjemmeside
og find ud af hvordan det fungerer

Du kan også se på wikipedia:
<http://da.wikipedia.org/wiki/Bittorrent>

Nu har jeg så været inde på bittorrents hjemmeside og kan konstatere at
bittorrent faktisk er skrevet i python
<http://tinyurl.com/yllpw4>

~ Jørgen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-11-06 08:19

mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh [2740]) writes:

> Edit: Har lige opdaget, at hvis jeg nægter Python netværksadgang,
> fungerer Tomato Torrent ikke. Den kan ikke få forbindelse til trackeren.

Python er et programmeringssprog. Det er et godt bud at Tomato er
skrevet i Python.

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 30-11-06 18:11

> Python er et programmeringssprog. Det er et godt bud at Tomato er
> skrevet i Python.

Jep, det ser jo sådan ud. Fandt det bare lidt suspekt, der var en
process, jeg slet ikke kendte til, som slugte processor og ram, og som
prøvede at få fat på ukendte domæner. Men no worries, stoler på Tomato.