anbefaling af webcam
Fra : Studio Smalbro

Dato : 25-11-06 21:22

Jeg vil gerne forære mine forældre/svigerforældre et webcam som de kan bruge
på Skype. Jeg har ikke råd til Isight, og det skal være mac compatibelt til
svigerforældrene. Hvad kan I anbefale. Det skal helst have mikrofon også.

Kh
Bjørn

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-11-06 12:10

Studio Smalbro skrev:
> [...]
> svigerforældrene. Hvad kan I anbefale. Det skal helst have mikrofon også.

Jeg bruger et Logitech Express. Det koster noget i retning af 100 kr og
fungerer upåklageligt med macam (http://webcam-osx.sourceforge.net). Der
er ikke indbygget mikrofon i kameraet, men det er der højst sandsynligt
i dine forældres mac.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-11-06 13:00

Lars Rindsig <spam@bounce.bounce.bounce> wrote:

> [...]
> fungerer upåklageligt med macam (http://webcam-osx.sourceforge.net). Der
> er ikke indbygget mikrofon i kameraet, men det er der højst sandsynligt

Det kommer da an på hviken Mac de har.

USB webcams er så langsomme at en G3 bliver et mareridt at bruge.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-11-06 14:34

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> USB webcams er så langsomme at en G3 bliver et mareridt at bruge.

Bør definitivt nok være et USB 2.0 - de er vel til gengæld ok?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-11-06 08:48

> Bør definitivt nok være et USB 2.0 - de er vel til gengæld ok?

En iMac G3 har ikke USB 2.0 port, så det hjælper ikke.

Apples iSight er et meget fint webcam - desværre er det udgået, men kan
dog findes brugt. Det er markant bedre end de fleste USB webcams til PC.

Jeg synes ikke at man behøver et USB webcam til sin Mac med mindre man
slet ikke kan finde et brugt iSight. Sidst jeg købte et brugt iSight gav
jeg 500,-

Det får man altså ikke meget USB webcam for og slet ikke med køb af
drivere og bøvlet med at få det til at virke.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 30-11-06 15:39

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Sidst jeg købte et brugt iSight gav jeg 500,-
>
> Det får man altså ikke meget USB webcam for og slet ikke med køb af
> drivere og bøvlet med at få det til at virke.

Nårh, som jeg nævnte har jeg netop investeret i et Logitech-kamera med
USB-forbindelse. Det kostede en smule over 100 kr og virkede problemfrit
i første hug med macam. Men et iSight er pænere.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-11-06 19:07

> [...]

> fungerer upåklageligt med macam (http://webcam-osx.sourceforge.net). Der
> er ikke indbygget mikrofon i kameraet, men det er der højst sandsynligt

Tilsvarende opsætning, men på en Intel Mac Mini fryser iChat. Øv.

Har overvejet "håndsæben" fordi den er driver-fri - det tiltaler mig.

http://www.ecamm.com/mac/imagewebcam/

Har endda overvejet at importere 20 stk, men det kræver nok nogle flere
aftagere end jeg lige har selv i min egen kundekreds.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk