Cocoaspell i endnu en gang
Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-11-06 09:00

Jeg må desværre melde mig ind i klubben der har problemer med
cocoaspell.

Jeg kan sagtens downloade og installere både program og ordbøger, og den
dukker da også pænt op i mine systemindstillinger med muligheden for at
vælge dansk.
Så det ser jo ud til at være i orden, men: den kontrollerer overhovedet
intet, hverken de lidt mere specielle, som de oplagte stavefejl kan den
finde, hverken i mail eller textedit.

Jeg kører OS 10.4.8 intel og jeg har simpelthen ikke fået det til at
køre på intelimacen. (ja, det er den rigtige version af cocoaspell jeg
har hentet)

Hvad er det jeg har overset?

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Lind

Dato : 18-11-06 11:59

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kører OS 10.4.8 intel og jeg har simpelthen ikke fået det til at
> køre på intelimacen. (ja, det er den rigtige version af cocoaspell jeg

Du staver og grammatiserer da fint, så hvorfor søge efter røde
bølgeunderstregninger ?

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 19-11-06 22:27

> [...]

> Så det ser jo ud til at være i orden, men: den kontrollerer overhovedet
> intet, hverken de lidt mere specielle, som de oplagte stavefejl kan den

TextEdit -> Rediger -> Stavekontrol -> Stavekontrol...

Kan du i listen "Ordbog" vælge "Danish (Aspell)"?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 20-11-06 17:17

> Hvad er det jeg har overset?

Så fungerer den, uden at jeg kan lokalisere fejlen, er den gået i sig
selv:

Jeg har fået en nyere ordbog end dem der ligger på linket på Leuskis
site, og den kompilerede også fint, men der skete bare ikke mere, selv
efter et par genstarter, kom der ikke liv i stavekontrollen. Engelsk har
den hele tiden kunnet klare, men ikke dansk, selv om den stod som valgt
i stavekontrollen (Danish (Aspell)).
Den blev så lagt i seng i går aftes, og ikke kun på vågeblus, men
slukket helt i 18 timer, og så turde den ikke være genstridig mere, hvad
kunne det afsindige menneske ikke finde på næste gang , så efter
opstart her til eftermiddag, dukkede der pludselig en rød streg op i
mail, godt nok en falsk alarm som jeg normalt ville være blevet
irriteret over, men ikke denne gang.

Endnu en gang må man konstatere, at Mac'er har personlighed

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog