12" iBook G3 og wifi
Fra : J.K.Arning

Dato : 18-11-06 08:41

Jeg har spurgt tidligere .. præcist 16 maj 2005 & her kommer den igen.

Jeg skal have tilføjet wifi til en iBook G3.

Rådet fra jer dengang var et 1. generations Airport kort og det blev købt
dengang men flere Mac (osx) kyndige folk, velatmærke folk der rent faktisk
ved lidt om det og ikke bare glade amatører som mig, opgav. De fik ikke
kortet til at virke, og det blev returneret.

Nu er sagen kommet op igen, det er en pige som jeg kender der gerne vil
have det trådløse net på plads så jeg lovede at spørge jer herinde igen.

Jeg har rodet lidt rundt på google groups og fandt en tråd der omtaler en
belkin usb adapter
http://groups.google.dk/group/dk.marked.privat.edb.mac/browse_thread/thread/df6d65cb9e164675/9de0301465a01019?lnk=st&q=ibook+g3+wifi+usb+osx&rnum=2&hl=da#9de0301465a01019

Er det den belkin der stadigt er på apple shop?

Der henvises også til en driver.

Vil det fungere på en osx 10.3-et-eller.andet (hun kunne ikke huske præcist
vilken version hun har idag.

Hun er ved at bestille Fullrate internet og vil bestille med den Zyxel
router der er vist her http://www.fullrate.dk/produkter/udstyr.php

Alt andet lige, burde det fungere?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Michael Horn

Dato : 18-11-06 12:04

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Jeg har spurgt tidligere .. præcist 16 maj 2005 & her kommer den igen.
>
> Jeg skal have tilføjet wifi til en iBook G3.

Jeg har et wifi på min g3 12" siden 2001 - har siden skiftet til
exstreame airport - det funktionere perfekt.

Blot skal det trådløse station understøtte 801.b som er den "gamle"
standard på 11mbit/sec

Min ibook kører nu med tiger 10.4.8 og der er ingen problemer

I starten hed den kun OSX 10.0 og det fungere også hvis man booter i
macos 9.2

> [...]
> præcist vilken version hun har idag.
>
> Hun er ved at bestille Fullrate internet og vil bestille med den Zyxel

-- Mvh Michael Horn

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-11-06 13:39

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

<snip>

> Alt andet lige, burde det fungere?

Jeg har lagt mærke til en USB trådløs adapter hos Merlin som har et
"understøtter Mac OS X" mærke på æsken, D-Link DWL-G122. Jeg mener det
var en version C. Jeg har læst (Google med: G122 "OS X") at det skal
være version B1 eller senere, så har de Ralink chipset. Ralink har
drivers til Mac OS X på deres hjemmeside. I tilfældet med D-Link
adapteren følger der nok en driver med på CD, men man bør under alle
omstændigheder undersøge om der findes nyere drivers - trådløse
adapterer er ikke færdigudviklede.

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-11-06 22:19

On Sat, 18 Nov 2006 13:39:09 +0100, Axel Hammerschmidt wrote:

> Jeg har lagt mærke til en USB trådløs adapter hos Merlin som har et
> "understøtter Mac OS X" mærke på æsken

Super den går jeg efter iførste omgang.

Fra : isteen

Dato : 18-11-06 18:32

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Jeg skal have tilføjet wifi til en iBook G3.

En Airport Express fra Apple har altid virket upåklageligt hos mig. Fra
samme kan man samtidigt streame musik, hvis man skulle have lyster i den
retning.

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-11-06 22:19

On Sat, 18 Nov 2006 18:31:35 +0100, isteen wrote:

> En Airport Express fra Apple har altid virket upåklageligt hos mig. Fra
> samme kan man samtidigt streame musik, hvis man skulle have lyster i den
> retning.

og hvordan får jeg den møvet den ind i en iBook?

Fra : isteen

Dato : 19-11-06 10:28

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> og hvordan får jeg den møvet den ind i en iBook?

Okay, så har jeg ikke læst sp. grundigt nok, beklager

Fra : J.K.Arning

Dato : 19-11-06 10:38

On Sun, 19 Nov 2006 10:27:51 +0100, isteen wrote:

> Okay, så har jeg ikke læst sp. grundigt nok, beklager

Helt ok .. kunne jo være du kendte til noget jeg ikke gjore, og når vi
taler Mac skal der ikke så meget til