12"
Fra : Henrik

Dato : 16-11-06 18:19

Er jeg den eneste der savner en 12" i den nye mac serie?????

Henrik

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-11-06 19:38

On 2006-11-16 18:19:10 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> Er jeg den eneste der savner en 12" i den nye mac serie?????

Nej. Jeg har hørt flere nævne det. Jeg er bare ikke sikker på, at det
kommer. Den nye MacBook er jo på 13". Herregud, hvad betyder en enkelt
tomme? Ovenikøbet er skærmen i bredformat. Uden at kende de præcise
mål, vil jeg derfor gætte på, at en MacBook ikke er dybere end en 12"
iBook eller PowerBook. Det mål er vigtigt, for så er den heller ikke
højere, når man slår den op. Derved kan den lettere være på hylden bag
et flysæde eller hvilekupeen i et IC3-tog. Det er ret vigtigt for en
bærbar computer. Jeg tror derfor ikke, Apple føler det store pres for
at lave en 12"-udgave.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-11-06 19:45

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Herregud, hvad betyder en enkelt tomme?

Henrik, det kan du jo spørge fruen om :)

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 17-11-06 17:46

> Henrik, det kan du jo spørge fruen om :)

En ekstra tomme og endda med glans

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-06 21:56

> Nej. Jeg har hørt flere nævne det. Jeg er bare ikke sikker på, at det
> kommer. Den nye MacBook er jo på 13". Herregud, hvad betyder en enkelt
> tomme? Ovenikøbet er skærmen i bredformat.

Men den er GLOSSY!! ... fy føj :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-11-06 21:59

> [...]
> et flysæde eller hvilekupeen i et IC3-tog. Det er ret vigtigt for en
> bærbar computer. Jeg tror derfor ikke, Apple føler det store pres for

Hvis de gjorde kunne de da også lige så godt tage skridtet fuldt ud og
lave en ultra bærbar maskine med fx en 10" skærm, intet CD drev, RAM
disk, en vægt på 500gram og en batteritid på 20 timer, men med et godt
grafikkort der gjorde at man kunne sætte den til en 30" skærm og en
ekstern firewire harddisk når man sad hjemme på kontoret

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Niels - Aalborg

Dato : 16-11-06 23:30

Franz Berliner skrev:

> [...]
> grafikkort der gjorde at man kunne sætte den til en 30" skærm og en
> ekstern firewire harddisk når man sad hjemme på kontoret

Hørt!

Venligst

Niels

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-06 00:09

On 2006-11-16 21:58:45 +0100, stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) said:

> [...]
> grafikkort der gjorde at man kunne sætte den til en 30" skærm og en
> ekstern firewire harddisk når man sad hjemme på kontoret

En af mine fremtidsvisioner er, at computeren bliver lige så lille som
f.eks en iPod. Så kunne man have den med overalt med alle sine data.
Når man så nåede frem, kunne man bare slutte tastatur og skærm til. Det
ville da være smart. Man kan efterhånden putte 60 GB data i en iPod
(SVJH). Nu mangler vi bare en computer og et grafikkort i samme
kabinet. Hvad blev der egentlig af briller med indbygget skærm? Det lød
da enormt smart. Skærmen var indbygget i brillerne, der ikke fyldte ret
meget. Men for øjet var det ligesom at se på en normal computerskærm i
normal afstand. Det var da alle tiders til sådan en mikrocomputer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 17-11-06 17:46

> [...]
> meget. Men for øjet var det ligesom at se på en normal computerskærm i
> normal afstand. Det var da alle tiders til sådan en mikrocomputer.

Skærmen bliver til at folde ud. Det er allerede i udvikling, så et
realistisk bud er såmænd kun få år væk!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-11-06 14:12

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote in message

> Nej. Jeg har hørt flere nævne det. Jeg er bare ikke sikker på, at det
> kommer. Den nye MacBook er jo på 13". Herregud, hvad betyder en enkelt
> tomme? Ovenikøbet er skærmen i bredformat.

Sidstnævnte betyder netop at den er 13,3", og er derfor væsentligt tættere
på en 14" end en 12" lige pludselig.
Jeg ville helt sikkert købe hvis de lancerede en 12" model, men køber
sikkert en 13,3" hvis ikke...

Mvh. Jonas

Fra : Brian S

Dato : 16-11-06 20:07

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Henrik, det kan du jo spørge fruen om :)

Det betyder næppe noget, hvis udstyret allerede er 12 tommer...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-11-06 10:04

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> writes:

> Det betyder næppe noget, hvis udstyret allerede er 12 tommer...

Nåja, det er jo i diameter.... Uhada.

Fra : Niels - Aalborg

Dato : 16-11-06 23:33

Henrik skrev:
> Er jeg den eneste der savner en 12" i den nye mac serie?????

Jeg ikke bare savner - jeg længes. Mit bud er, at der er lidt mulighed
for det, i takt med, at der kommer mere styr på chips og varmeudvikling
i de nye Intel cpu'er. Men det er blot løse skud.
Noget tyder jo på, at ALT skal være bredformat (og jeg fatter det sgu ikke)

Jeg ville til hver en tid vælge en almindelig 12" fremfor en 13" i
bredformat. Jeg mangler altid plads på den høje led - men en bærbar med
pivot er nok noget mere sjældent end klogt

Venligst

Niels

Fra : Bruno

Dato : 19-11-06 02:10

Niels - Aalborg wrote:

> Jeg ikke bare savner - jeg længes. Mit bud er, at der er lidt mulighed
> for det, i takt med, at der kommer mere styr på chips og varmeudvikling
> i de nye Intel cpu'er. Men det er blot løse skud.

Min drøm er at de laver noget i den her stil

http://www.dynamism.com/g1/main.shtml#

(For dem som ikke gider klikke på linket. Vi taler en 1.97 lb Sony Vaio
G1 series features a remarkable 12.1" XGA TFT, 1.2ghz Core Solo, 1.5GB
max RAM, 80gb HDD. Åh, 1.97 lb er 894 gram!)

Jeg er bare så tæt på, at sige hul i det og købe en NU!

Mvh

Bruno